Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 of eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 of eos 550D

    ik ga vandaag beide toestellen nogmaals uittesten omdat deze me het beste liggen maar ik nog steeds geen beslissing tussen beide heb kunnen nemen.
    graag jullie mening waar jullie voorkeur uit van zou gaan want ik moet de knoop redelijk kort gaan doorhakken en m'n keuze maken.

    alsook graag info over welke beste lens voor tropische foto's.
    rondreis mexico binnen enkele weken..

  • #2
    Re: D90 of eos 550D

    Beide zijn mekaar waard (zoals hier al zo vaak gezegd is). Als je niet absoluut een filmfunctie wilt, dan zou ik persoonlijk eer opteren voor de 50D dan voor de 550D. Ik ken Nikon niet zo goed, maar ik vermoed dat de 50D (Canon) en de D90 (Nikon) eer in dezelfde categorie thuishoren dan de 550D. Deze laatste is dan weer de jongste van de drie en heeft misschien technologie aan boord die de twee andere modellen niet hebben.
    Naar de winkel, goed vastnemen en uittesten en dan maar de knoop doorhakken. Je maakt sowieso geen verkeerde keuze.

    TOEGEVOEGD: er zouden wel eens leveringsproblemen kunnen zijn met de 550D, althans volgens:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    (en ook bij ons "Konijn" (FKB Turnhout) blijkt de 550D niet in voorraad)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: D90 of eos 550D

      Oorspronkelijk geplaatst door Vivel Bekijk bericht
      ik ga vandaag beide toestellen nogmaals uittesten omdat deze me het beste liggen maar ik nog steeds geen beslissing tussen beide heb kunnen nemen.
      graag jullie mening waar jullie voorkeur uit van zou gaan want ik moet de knoop redelijk kort gaan doorhakken en m'n keuze maken.

      alsook graag info over welke beste lens voor tropische foto's.
      rondreis mexico binnen enkele weken..
      Als het snel moet gaan zal de keuze denk ik snel gemaakt zijn de D90 dus tenzij je de 550D direct kan meenemen anders zal je geduld dusdanig op de proef worden gesteld. Ikzelf heb me een 550D besteld en zit reeds 2 maanden te wachten dus ik vrees dat je voor je reisje naar Mexico geen 550D kunt meenemen.

      Comment


      • #4
        Re: D90 of eos 550D

        Oorspronkelijk geplaatst door Vivel Bekijk bericht
        alsook graag info over welke beste lens voor tropische foto's.
        rondreis mexico binnen enkele weken..
        Mijn idee... de D90 zit qua mogelijkheden en functies net iets boven de 550D.
        Eén van mijn collegae, die eigenlijk niets van fotografie kent, heeft op mijn aanraden, voor op reis, de D90 gecombineerd met de Nikkor 18-200VRII. Hij heeft hem speciaal gekocht om reisfoto's te maken, en niet te hoeven wisselen van lens, en is al zo goed als heel de wereld rond geweest ook in Mexico. Hij is uitermate tevreden, en zelfs op automatische stand presteert de D90 heel goed.
        Ik moet er wel bij zeggen dat hij het toestel gekocht heeft met de intentie om een cursus fotografie te volgen.
        Ik weet niet waar je van komt, wat fotografie betreft, en wat je precies van plan bent, maar een degelijke bridgecamera, met een megazoom, kan ook ruimschoots volstaan. Een spiegelreflex heeft echter toch wat extra mogelijkheden, vooral bij iets mindere lichtomstandigheden.

        Ik zou dus opteren voor die combinatie, of voor de D90 met de Nikkors 18-105VR + 70-300VR, zowat de meest voorkomende in mijn fotoclub. Zonder super te zijn, presteren die drie lenzen toch heel goed.
        Een andere combinatie, alles in één, is de D90 + Tamron 18-270VC. Ik ken die lens te weinig echter om me daar over uit te spreken.

        Mvg
        Chris

        Comment


        • #5
          Re: D90 of eos 550D

          Bedankt voor de tips en de reacties!

          Heb mezelf net een D90aanggeschaft met een 18 -200 VR II lens

          mochten jullie nog goede tips hebben over een degelijke draagtas voor rond te trekken waarbij dieven geen kans krijgen deze te ontvreemden zijn deze alsnog van harte welkom

          Comment


          • #6
            Re: D90 of eos 550D

            Voor een goede draagtas zou je aan een Lowepro Flipside kunnen denken, dit zijn foto-rugzakken met de ritssluiting aan de binnenzijde (tegen de rug aan). Op deze manier kunnen dieven niet de rugzak openen als je hem op je rug hebt. Ze zijn er in verschillende maten, afhankelijk van de hoeveelheid lenzen en andere spullen die je mee wil nemen.

            Comment

            Working...
            X