Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc-probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pc-probleem

    Als sinds geruime tijd heb ik te maken met het voorval dat bij het opstarten van mijn pc ik een blauw scherm krijg met een hele uitleg erbij. De foutmelding "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" staat er steeds bij. Dit gebeurt ook af en toe wanneer je met de pc aan het werken bent en hij ineens afsluit met als gevolg weer dat blauwe scherm. Het enige wat ik dan kan doen is op de "aan/uit-knop duwen en hopen dat hij de keer erna normaal opstart. Na een paar keer proberen lukt dit ook wel weer maar het is toch vervelend. Soms blijft het probleem weken achterwege en dan is het daar plotsklaps ineens weer. Een tijdje geleden heb ik al de hele pc geformateerd en terug geinstalleerd in de hoop dat het probleem daarmee opgelost zou zijn maar helaas...
    Kan iemand mij (in eenvoudige mensentaal) uitleggen wat de oorzaak is en wat ik er aan kan doen ?

    Thanks,

    Strupie

  • #2
    Re: pc-probleem

    Microsoft support is here to help you with Microsoft products. Find how-to articles, videos, and training for Microsoft Copilot, Microsoft 365, Windows, Surface, and more.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: pc-probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      U bent goed (geworden).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: pc-probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        U bent goed (geworden).
        Ik denk dat Strupie nog altijd aan het lezen is.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: pc-probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik denk dat Strupie nog altijd aan het lezen is.
          Ja, wat op dat blauw scherm verschijnt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: pc-probleem

            Best eens formatteren, heb dit vroeger ook gehad, als ik me goed herinner lag het aan een driver van één of andere hardware (draadloze wifi adapter via usb ofzo), of een oude printer,... Eens formatteren en eens lezen op de doos van uw wifi adaptor,printer e.a. als er overal opstaat dat deze compatible zijn met uw huidige windows.
            Maar vooral : de recentere drivers van het merk op hun site downloaden, niet deze van de oude cds.

            Comment


            • #7
              Re: pc-probleem

              Probleem is dat die foutmelding een beetje aan alles kan liggen...
              Bij die fout wordt gewoonlijk ook een cijfercode meegegeven in dit formaat 0x0000000A.
              Dit op de support-site van Microsoft ingeven kan ook al wat meer info meegeven (of via Google).
              Test misschien ook eens je ram geheugen. Je zegt niet welke versie van windows je hebt : bij Vista of 7 kan je dat via F8 bij het opstarten van je PC.
              In het andere geval kan je daar hier een programma'tje voor binnenhalen (je moet het wel booten via bv. een USB-stick, floppy of CD).
              Maar het kan dus aan vanalles liggen (helaas)... Zomaar beginnen formateren zou ik wel niet doen !
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: pc-probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Probleem is dat die foutmelding een beetje aan alles kan liggen...
                Bij die fout wordt gewoonlijk ook een cijfercode meegegeven in dit formaat 0x0000000A.
                Dit op de support-site van Microsoft ingeven kan ook al wat meer info meegeven (of via Google).
                Test misschien ook eens je ram geheugen. Je zegt niet welke versie van windows je hebt : bij Vista of 7 kan je dat via F8 bij het opstarten van je PC.
                In het andere geval kan je daar hier een programma'tje voor binnenhalen (je moet het wel booten via bv. een USB-stick, floppy of CD).
                Maar het kan dus aan vanalles liggen (helaas)... Zomaar beginnen formateren zou ik wel niet doen !
                Als Strupie het aankan, durft doen enz. ik ken hem niet, zou hij kunnen beginnen
                om zijn pc eens grondig zuiver te maken.

                Voor de rest heb je gelijk natuurlijk.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: pc-probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                  Best eens formatteren, heb dit vroeger ook gehad, als ik me goed herinner lag het aan een driver van één of andere hardware (draadloze wifi adapter via usb ofzo), of een oude printer,... Eens formatteren en eens lezen op de doos van uw wifi adaptor,printer e.a. als er overal opstaat dat deze compatible zijn met uw huidige windows.
                  Maar vooral : de recentere drivers van het merk op hun site downloaden, niet deze van de oude cds.
                  fromatteren is het allerlaatste wat men in zijn leven doet, net daarna blaast men zijn laatste adem uit

                  Comment


                  • #10
                    Re: pc-probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    fromatteren is het allerlaatste wat men in zijn leven doet, net daarna blaast men zijn laatste adem uit
                    Inderdaad ... formatteren en 9/10 de conflicterende software terug installeren.
                    Misschien is het zelfs een hardwarefout ... niet 100% uitgesloten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                    Best eens formatteren, heb dit vroeger ook gehad, als ik me goed herinner lag het aan een driver van één of andere hardware (draadloze wifi adapter via usb ofzo), of een oude printer,... Eens formatteren en eens lezen op de doos van uw wifi adaptor,printer e.a. als er overal opstaat dat deze compatible zijn met uw huidige windows.
                    Maar vooral : de recentere drivers van het merk op hun site downloaden, niet deze van de oude cds.
                    Best eens een goede analyse doen en naar de echte oorzaak zoeken ... dan weet ge meteen ook wat de echte reden was.
                    Maar lees eerst het eerste bericht eens van dit topic! Hij heeft al een format gedaan en het probleem is er nog ... blijven formatteren gaat echt geen oplossing zijn hoor.
                    En als die PC zo al een tijd gewerkt heeft ... dan zal die hardware wel zeker compatibel zijn met zijn Windows.
                    Last edited by VerSeg; 10 oktober 2010, 23:33.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: pc-probleem

                      Mogelijk begint je voeding de geest te geven (het gaat om een desktop?) en zit je op het randje van het vermogen. Als er meerdere HDs inzitten kan je er misschien 1 afkoppelen en een tijdje proefdraaien of de DVD/CD afkoppelen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: pc-probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Probleem is dat die foutmelding een beetje aan alles kan liggen...
                        Bij die fout wordt gewoonlijk ook een cijfercode meegegeven in dit formaat 0x0000000A.
                        Dit op de support-site van Microsoft ingeven kan ook al wat meer info meegeven (of via Google).
                        Test misschien ook eens je ram geheugen. Je zegt niet welke versie van windows je hebt : bij Vista of 7 kan je dat via F8 bij het opstarten van je PC.
                        In het andere geval kan je daar hier een programma'tje voor binnenhalen (je moet het wel booten via bv. een USB-stick, floppy of CD).
                        Maar het kan dus aan vanalles liggen (helaas)... Zomaar beginnen formateren zou ik wel niet doen !
                        Memory testen lijkt mij ook de beste oplossing!!
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment

                        Working...
                        X