Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone met gps gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartphone met gps gezocht

    Hoihoi

    Binnen (hopelijk) twee maand, ben ik de trotse bezitter van een rijbewijs
    Maar, omdat in onze nieuwe auto (die waar ik dus niet mee mag rijden) een gps ingebouwd zit, en m'n ouders mij even waren vergeten, hebben ze het gpstoestel vorige maand verkocht.

    Nu woont mijn vriendin redelijk ver van hier, en rij ik ook al wel eens rond voor foto's te maken of andere hobby's waarbij ik op onbekend terrein kom...

    Aangezien mijn gsm ook z'n beste tijd gepasseerd is (hij houdt niet zo van de diepvriezer op mijn weekendwerk denk ik), dacht ik eraan om me een smartphone met interne gps aan te schaffen. Je voelt me dus al aankomen...

    Ik ben ervan overtuigd dat er hier wel mensen zijn die zo'n toestel hebben, en er even hun mening over willen geven welke prijs/kwaliteit het beste is. Ik zoek dus een toestel waar de gps ontvanger ingebouwd is, en dus geen verbinding via 3g ofzo nodig heeft om te kunnen navigeren. Verder heb ik geen specifieke behoeften aan de gsm, al ben ik eerder fan van een volledig toetsenbord tegenover touchscreen.

    Ik heb tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met Nokia, al sta ik ook open om andere merken eens te proberen...
    Ik geef ook meteen even dit mee: ik hou enorm van apple producten, maar ze zijn me nog steeds te duur, dus geen iphone's

    Eens zien wat jullie aanbevelen, budget liefst rond de 250 à 300, max 400 euro.

    Yannick

  • #2
    Re: Smartphone met gps gezocht

    Nokia C6-00 of nog eventjes geduld voor de C7 of C6-01. Al deze toestellen hebben een GPS-ontvanger ingebouwd én het gratis OVI maps (levenslang gratis updates).

    Nokia C6-00 kost rond de 250 euro, de C6-01 zal rond de 300 euro kosten denk ik, de C7 rond de 350 euro.


    Nokia C6,Nokia,C6,GSM,mobile,phone,cellphone,information,info,specs,specification,opinion,review

    Nokia C6-01,Nokia,C6-01,GSM,mobile,phone,cellphone,information,info,specs,specification,opinion,review

    Nokia C7,Nokia,C7,GSM,mobile,phone,cellphone,information,info,specs,specification,opinion,review
    Last edited by Kaneda; 7 oktober 2010, 19:36.
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Smartphone met gps gezocht

      Ik heb zelf een Nokia X6 en deze heeft ook de OVI gps toestanden, ben er zeer tevreden over. Kostprijs was 299euro maar dat zal nu waarschijnlijk al weer wat minder zijn.
      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
      Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

      Comment


      • #4
        Re: Smartphone met gps gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
        Ik heb zelf een Nokia X6 en deze heeft ook de OVI gps toestanden, ben er zeer tevreden over. Kostprijs was 299euro maar dat zal nu waarschijnlijk al weer wat minder zijn.
        Vriend van me heeft hem ook, ziet er een deftig toestel uit, maar voor die prijs heb ik blijkbaar ook een e72 zie ik net, en dan heb ik een toetsenbord ipv touch screen

        In elk geval al bedankt voor de links!

        Comment


        • #5
          Re: Smartphone met gps gezocht

          Ook nog even meegeven dat de C6-00 (en ook de X6) nog draaien op het oude Symbian^1 met S60 interface. Niets mis mee, maar de C6-01 en C7 zullen het nieuwe Symbian^3 aan boord hebben wat functioneel en visueel wat zal weghebben van Android en iOS.

          Weet niet of dit belangrijk voor je is.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Smartphone met gps gezocht

            Nokia E52... Zeer tevreden van tot nu toe
            Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

            Comment


            • #7
              Re: Smartphone met gps gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Vriend van me heeft hem ook, ziet er een deftig toestel uit, maar voor die prijs heb ik blijkbaar ook een e72 zie ik net, en dan heb ik een toetsenbord ipv touch screen
              Geen touchscreen liefhebber ? De Nokia C6-00 heeft een touchscreen én een uitschuifbaar toetsenbord. Best of both worlds...
              Goed(koper) alternatief voor de E72 : E5.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Smartphone met gps gezocht

                nokia 6760s
                zeer tevreden over en ook ovi maps die ik heel handig vind
                mvg ventri
                Nikon D90 18-105 VR kitlens
                Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
                grtz ventri

                Comment


                • #9
                  Re: Smartphone met gps gezocht

                  De Nûvifone van Garmin (type M10) een juweeltje van een navigatiesysteem, waar je ook nog mee kan telefoneren,sms'en, fotograferen, enz. , enz, Is voorgeladen met een zeer gedetailleerde kaart van Europa.
                  Ik was laatst op Kreta en zelfs daar waren de kleine onverharde wegen op de kaart opgenomen.
                  Ik ben uiterst tevreden.
                  www.photo-rudi.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smartphone met gps gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
                    De Nûvifone van Garmin (type M10) een juweeltje van een navigatiesysteem, waar je ook nog mee kan telefoneren,sms'en, fotograferen, enz. , enz, Is voorgeladen met een zeer gedetailleerde kaart van Europa.
                    Ik was laatst op Kreta en zelfs daar waren de kleine onverharde wegen op de kaart opgenomen.
                    Ik ben uiterst tevreden.
                    Wist niet eens dat dit bestond ziet er wel een leuk ding uit, zeker voor de navigatie
                    Wat ik me bij de nokia's afvraag, er staat overal bij, geintegreerde assisted gps, nu weet ik wel wat dat inhoud, maar mijn huidig toestel heeft dit ook, maar heeft geen interne ontvanger, dus ja kan enkel navigeren via je internetverbinding... Ik vermoed dat er bij de e5, of e72 ofzo wel zo'n interne inzit??

                    Y.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smartphone met gps gezocht

                      Ik heb de samsung galaxy S, bevalt prima. Maar voor de navigatie vind ik een apart systeempje toch handiger. Vraag me eigenlijk ook af hoelang je batterij meegaat als je bijvoorbeeld 2 uur lang je gsm werkend hebt staan omdat je een route rijd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smartphone met gps gezocht

                        Ik test al jaren smartphones met gps, van in de tijd van pda's met externe sdio kaart die je nodig had voor gps.
                        Ik kom van de HTC P3300 en al een jaar werk ik met volle tevredenheid met de HTC Touch Pro 2 met uitschuifbaar toetsenbord, rond de €325 tweedehands betaald, echt een super en professioneel toestel.

                        Een collega kocht de nieuwe HTC Desire voor de 1GHZ (wel zonder toetsen), ook rond de €350 tweedehands (was zelfs een nieuw toestel waarvoor iemand proximus punten spaarde en op Ebay verkocht).

                        Maar 512MHZ is meer dan genoeg,m eer zelfs, een dubbele processorsnelheid maakt dat uw batterij sneller leeg is. 1GHZ was vroeger laptopsnelheid, misschien wat overkill voor een telefoon, zelfs met verschillende toepassingen samen.

                        De Samsung Galaxy S1 waar ze constant reclame van maken op VTM zal ook wel zeer goed zijn, maar duurder.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smartphone met gps gezocht

                          PurePhotography: vind je de kleine schermen niet onhandig dan? Ik kijk als de gesproken aanwijzingen niet duidelijk zijn toch regelmatig even naar de "plaatje" op m'n scherm. Dat lijkt me bij een telefoon (zelfs een met een groot scherm) toch lastiger.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smartphone met gps gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                            PurePhotography: vind je de kleine schermen niet onhandig dan? Ik kijk als de gesproken aanwijzingen niet duidelijk zijn toch regelmatig even naar de "plaatje" op m'n scherm. Dat lijkt me bij een telefoon (zelfs een met een groot scherm) toch lastiger.
                            De de HTC P3300 heeft niet echt een klein scherm hoor, ik heb deze ook jaren gebruikt.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smartphone met gps gezocht

                              Heb op mijn gsm (nokia n900) ook een gps. Maar ben er écht van overtuigd dat de goedkoopste garmin-gps zoveel beter is. Die gebruik ik dagelijks en doet perfect wat ie moet doen.

                              Comment

                              Working...
                              X