Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digitaal en een gewone TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet digitaal en een gewone TV

    Vraagje aan de kenners.. Wegens tijdelijk defect van mn LCD scherm heb ik een oude TV in leen gekregen, je kent ze nog wel: die met een beeldbuis

    Ik heb thuis digitale TV met telenet. Alle zenders werken, ik kan pauzeren etc maar TV-gids, -theek etc oproepen lukt niet..

    Iemand een idee hoe dit komt? Ik ben aan het zoeken op de Telenet site maar vind niet direct iets.

    Alvast bedankt!!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Telenet digitaal en een gewone TV

    Ik heb hier digitale tv van Belgacom (via Scarlet), en alle functies van de decoder werken op mijn tv (dat is nog zo'n grote bak met een beeldbuis, voorlopig heb ik nog geen plannen om die te vervangen).

    Normaal zitten die mogelijkheden toch in de decoder, en hebben ze niets te maken met het toestel dat er op aangesloten is. HD kan je natuurlijk alleen maar in de beste kwaliteit zien op een HD-tv, maar alle andere functies zuden moeten werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet digitaal en een gewone TV

      Dat dacht ik ook

      Normaal werk ik met een HDMI kabel, maar de TV stamt uit een tijdsperk voor HD Ik heb dus gewoon een scartverbinding tussen de TV en de digicorder...
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Telenet digitaal en een gewone TV

        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Vraagje aan de kenners.. Wegens tijdelijk defect van mn LCD scherm heb ik een oude TV in leen gekregen, je kent ze nog wel: die met een beeldbuis

        Ik heb thuis digitale TV met telenet. Alle zenders werken, ik kan pauzeren etc maar TV-gids, -theek etc oproepen lukt niet..

        Iemand een idee hoe dit komt? Ik ben aan het zoeken op de Telenet site maar vind niet direct iets.

        Alvast bedankt!!
        zover ik weet zou dit niet mogen gebeuren, want in feite is de tv gewoon het scherm, zoals een pc scherm zelf ook niet de pc is.
        Misschien decoder eens resetten dmv de stekker uit te trekken?
        en anders Telenet even bellen
        Mijn Blog
        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

        Comment


        • #5
          Re: Telenet digitaal en een gewone TV

          Reset heb ik al geprobeerd... Geen resultaat.

          Veel moeite ga ik er niet voor doen, maandag heb ik mn TV terug Vanavond is er basket die ik live wil zien en de komende 3 dagen geen tijd om TV te kijken

          Kvond het alleen wat raar... Zou het aan de Scartkabel kunnen liggen? Te oud of kapot model?? Ik vind het raar dat de rest wel werkt
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Telenet digitaal en een gewone TV

            vergeet niet dat je aangesloten moet zijn met de kabelmodem om tv gids en dergelijke te kunnen raadplegen.
            via powerline of UTP kabel

            Comment


            • #7
              Re: Telenet digitaal en een gewone TV

              Alles is zelfde als anders... Enige verschil is dat er nu een scart > oude TV loopt ipv HDMI > LCD
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                vergeet niet dat je aangesloten moet zijn met de kabelmodem om tv gids en dergelijke te kunnen raadplegen.
                via powerline of UTP kabel
                klopt niet. TV-gids, TV-theek ed werken perfect zonder UTP aansluiting. Het enige wat niet zal werken zonder UTP zijn de interactieve toepassingen (rode knop, films ed bestellen,...)

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                  klopt niet. TV-gids, TV-theek ed werken perfect zonder UTP aansluiting. Het enige wat niet zal werken zonder UTP zijn de interactieve toepassingen (rode knop, films ed bestellen,...)
                  Nu we het toch hebben over "werken"...
                  Dat "spel" (lees: digicorder) van telenet werkt eigenlijk voor geen meter!
                  Ik weet niet wat er in zit, maar het zal zeker verouderde brol zijn hoor!
                  Trrraaaaag, onbetrouwbaar, haperend,.......en voor een liefhebber van films: veel te kleine HD.

                  ik heb over deze klachten vorige week nog een mail gestuurd naar TN, en eergisteren kreeg ik antwoord:

                  de kwestie van de HD:
                  er zijn geen plannen om die een grotere capaciteit te geven, omdat 300GB "ruim voldoende" is voor "normaal gebruik"(ik citeer hun woorden)
                  blijkbaar heeft de "mailer" gewoon geen notie van de hoeveelheid schijfruimte die nodig is voor een film in 720p....

                  de kwestie van het haperen:
                  "best is de recorder volledig te resetten", en vervolgens een kort stappenplan hoe dit te doen. Zo'n antwoord had ik ook al lang bedacht hoor.
                  Doch, waar mijn zorgvuldig bewaarde opnames daarna naar toe zouden zijn is blijkbaar het verste van hun zorgen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    de kwestie van het haperen:
                    Doch, waar mijn zorgvuldig bewaarde opnames daarna naar toe zouden zijn is blijkbaar het verste van hun zorgen....
                    wat ik echt wil houden zet ik over naar mijn welliswaar analoge DVDrecorder, heb je geen HD meer maar toch een goed DVDbeeld , en desnoods zet ik die dan op DVD.
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                      Misschien vind je hier wel een oplossing?

                      Klik klik
                      -=_-__________________________________________________ __-_=-
                      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                      -=_-__________________________________________________ __-_=-

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                        vergeet niet dat je aangesloten moet zijn met de kabelmodem om tv gids en dergelijke te kunnen raadplegen.
                        via powerline of UTP kabel
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                        klopt niet. TV-gids, TV-theek ed werken perfect zonder UTP aansluiting. Het enige wat niet zal werken zonder UTP zijn de interactieve toepassingen (rode knop, films ed bestellen,...)

                        dacht nogtans dat die TV-gids en TV-theek interactief waren, aangezien je anders geen films kan bestellen
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                          Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
                          Misschien vind je hier wel een oplossing?

                          Klik klik
                          Bedankt voor je link, maar ik heb een HD digicorder en de link gaat over een gewone. En die heeft knopjes die de mijne niet heeft...
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            dacht nogtans dat die TV-gids en TV-theek interactief waren, aangezien je anders geen films kan bestellen
                            Je kan de TV-gids en TV-theek raadplegen zonder interactiviteit, maar eenmaal je effectief een film besteld moet je beschikken over die interactiviteit (geeft dan een foutmelding of zo)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet digitaal en een gewone TV

                              Oplossing: Back-toets en toets met pijltje naar rechts 2 seconden indrukken.

                              Het probleem is dat eens je via HDMI werkt je digicorder de resolutie verzet naar HD. Maar als je terugschakelt naar scart laat hij deze instellingen staan. En blijkbaar zijn de TV-gids etc niet zichtbaar op die resolutie via scart.

                              Via die toetsencombi "reset" je de digicorderresolutie naar de scartinstelling en werkt alles terug
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X