Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

    De prijs bedraagt 50 euro.
    Te betalen voor een snelheidsovertreding

    Ik wil niet discussiëren maar ik begrijp het niet goed omdat ik nogal streng
    ben t.o.v. mezelf. Waarmee ik bedoel dat ik steeds goed oplet.
    Deze keer dus niet.
    Ik heb dus 80 gereden waar maar 70 km/uur mocht.
    (Sparrenweg in Tessenderlo)

    Toch is men mild geweest gezien na de correctie 74 km/uur werd aangerekend.
    En toch (weeral) vind ik het veel die 6km verschil.

    Mijn gps TT. kan ik niet zo goed betrouwen...
    Ik heb gemerkt dat de plaatselijke toestanden serieus afwijken van hetgeen
    TT mij meldt op het gps-toestel.

    Maar ok er is geen ramp gebeurd en er zijn ergere dingen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

    ok, tof

    Comment


    • #3
      Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

      Je bent niet de eerste die gepakt wordt op de Sparrenweg (hier niet zo ver vandaan), m'n ouders hebben er ook al eens 'n papiertje verdiend...

      Heb zelf enkel nog meer ene voorlopig rijbewijs, maar toch is't opletten vind ik...

      Y.

      Comment


      • #4
        Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

        ik win elke dag... staat zo een kast hier op het werk in de gang... en elke keer ik daar geld insteek win ik een cola

        wat betreft boetes: maar 1tje op 10 jaar, omdat ik in fout was bij een ongeval.
        Heb die niet betaald, is voorgekomen voor de politierechter...
        Die gaf mij gelijk dat de verkeerssituatie op dat kruispunt toen nogal onduidelijk was en dat de andere bestuurder overdreven moest hebben gereden (hij is na een tik van mij beginnen tollen en zo een goede 100m. verder pas tot stilstand gekomen)

        Sindsdien nooit geen papiertje meer gehad
        Mijn Blog
        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

        Comment


        • #5
          Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Mijn gps TT. kan ik niet zo goed betrouwen...
          Ik heb gemerkt dat de plaatselijke toestanden serieus afwijken van hetgeen
          TT mij meldt op het gps-toestel.

          Maar ok er is geen ramp gebeurd en er zijn ergere dingen.

          Vertrouw NOOIT zo een stukje elektronica !!
          De verkeerssituaties kwa snelheid worden zo vaak veranderd in belgie
          zodat die dingen onbetrouwbaar zijn..(mssn doen ze het daarom)
          Over de andere functies dan nog maar gezwegen..


          grts
          Peter
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

            theokus, foei hoe is het mogelijk?
            Voor u had het €150 moeten zijn
            Het is met andere woorden des mensen om tegenwoordig eens tegen de LAMP te lopen.
            Al moet ik toegeven men dwingt ons wel om een coyote te kopen, ken de situatie niet maar soms raken die snelheidscontrole kant noch wal als men zegt dat het voor de veiligheid is,
            Ze zouden beter echte controles doen op "papierderij" en drank en drugs in het verkeer.
            Maar moet ten scha en schande bekennen dat mijn eerste pv snelheid er eentje was om me diep voor te schamen (50 km waar 30 km toegelaten is;School in zicht )

            Comment


            • #7
              Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
              theokus, foei hoe is het mogelijk?
              Voor u had het €150 moeten zijn
              Het is met andere woorden des mensen om tegenwoordig eens tegen de LAMP te lopen.
              Al moet ik toegeven men dwingt ons wel om een coyote te kopen, ken de situatie niet maar soms raken die snelheidscontrole kant noch wal als men zegt dat het voor de veiligheid is,
              Ze zouden beter echte controles doen op "papierderij" en drank en drugs in het verkeer.
              Maar moet ten scha en schande bekennen dat mijn eerste pv snelheid er eentje was om me diep voor te schamen (50 km waar 30 km toegelaten is;School in zicht )
              coyote, nog zo iets..
              heeft m'n baas een paar dagen zijn rijbewijs gekost....
              die vertrouwde daar ook op....
              ook niet actueel, doch beter dan de rest...
              meldingen zijn altijd te laat ....
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                ook niet actueel, doch beter dan de rest...
                meldingen zijn altijd te laat ....
                er staan toch borden met de daar toegestane maximum snelheid langs de weg?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                  Goed gedaan. Er moesten meer zulke mensen zijn.
                  Misschien komen we dan toe aan belastingsvermindering.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                    Ben ook een keertje "gepakt" voor te snel rijden. Ik kwam van een brug waar geen borden stonden buiten de bebouwde kom (ik veronderstel dus dat ik daar dus 90 mocht). Ik kom de bebouwde kom binnen (ik was de brug aan het afrijden en daar stond het bord bebouwde kom) en natuurlijk kom ik er voorbij tegen 72 km/u. Met als gevolg 150 € boete. Heb deze braafjes betaald maar achteraf hoor ik zeggen dat dat eigenlijk geen wettige boete was omdat je van 90 km/u eerst naar 70 moet en daarna pas 50. En dus niet van een zone waar je 90 mag rijden direct een bebouwde kom binnen. Waar stonden de politieagenten? Natuurlijk vlak achter dat bord van bebouwde kom. Dit is imho gewoon "pakken" om het meeste te "pakken" natuurlijk. Persoonlijk was ik wel wat ontgoocheld omdat ik vond dat ze een beetje verder tussen de huizen en scholen moesten gaan staan, daar waar overdreven snelheid echt gevaarlijk zou zijn en niet op de afdaling van een brug waar amper 3 à 4 huisjes staan. Enfin heb die boete maar betaald en enkele weken later stond op de brug enkele borden dat je nog maar 70 km/u mocht rijden en niet meer de aanvankelijke 90. Er zal teveel reclamatie op gekomen zijn.

                    @ Theokus, 50 € betalen is niet leuk maar je overleeft het wel. Al is het geen leuk gevoel om zo'n brief in de bus te krijgen. Ik voelde me er althans niet leuk bij (al was het met de wagen van mijn bompa en kwam de brief in zijn bus te liggen) wetende dat ik student was en 150 € is vrij veel als je maar 155 € op je zichtrekening hebt staan.

                    Je overleeft het wel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                      Ik zit aan een jaargemiddelde van 2 a 3 boetes per jaar (op 65000 km/jaar).
                      Wel telkens geflitst op de snelweg (in de bbk hou ik me aan de snelheid), bedrag gemiddeld rond de 100€ per beurt.

                      Ik maak daar ook geen drama van aangezien ik zelf aan het stuur zit en mijn rechtervoet maar moet bedwingen.
                      Maar ja, soms lukt dat niet altijd.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                        Ben ook een keertje "gepakt" voor te snel rijden. Ik kwam van een brug waar geen borden stonden buiten de bebouwde kom (ik veronderstel dus dat ik daar dus 90 mocht). Ik kom de bebouwde kom binnen (ik was de brug aan het afrijden en daar stond het bord bebouwde kom) en natuurlijk kom ik er voorbij tegen 72 km/u. Met als gevolg 150 € boete. Heb deze braafjes betaald maar achteraf hoor ik zeggen dat dat eigenlijk geen wettige boete was omdat je van 90 km/u eerst naar 70 moet en daarna pas 50. En dus niet van een zone waar je 90 mag rijden direct een bebouwde kom binnen. Waar stonden de politieagenten? Natuurlijk vlak achter dat bord van bebouwde kom. Dit is imho gewoon "pakken" om het meeste te "pakken" natuurlijk. Persoonlijk was ik wel wat ontgoocheld omdat ik vond dat ze een beetje verder tussen de huizen en scholen moesten gaan staan, daar waar overdreven snelheid echt gevaarlijk zou zijn en niet op de afdaling van een brug waar amper 3 à 4 huisjes staan. Enfin heb die boete maar betaald en enkele weken later stond op de brug enkele borden dat je nog maar 70 km/u mocht rijden en niet meer de aanvankelijke 90. Er zal teveel reclamatie op gekomen zijn.

                        @ Theokus, 50 € betalen is niet leuk maar je overleeft het wel. Al is het geen leuk gevoel om zo'n brief in de bus te krijgen. Ik voelde me er althans niet leuk bij (al was het met de wagen van mijn bompa en kwam de brief in zijn bus te liggen) wetende dat ik student was en 150 € is vrij veel als je maar 155 € op je zichtrekening hebt staan.

                        Je overleeft het wel
                        't Zet me wel aan 't denken.
                        En dat gaat over het besef en de zin van alles.
                        Over een rimpelloos, deftig leven dat niemand kent en waar niemand om geeft
                        omdat men gewoon niet weet of er niet in geïnteresseerd is
                        Als de politie van Tessenderlo de rekening maakt kennen ze me alleen van die ene
                        keer, toen ik 80 reed i.p.v. 70.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          't Zet me wel aan 't denken.
                          Als de politie van Tessenderlo de rekening maakt kennen ze me alleen van die ene
                          keer, toen ik 80 reed i.p.v. 70.
                          en je staat meteen...voor een hele tijd geregistreerd.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                            2 jaar geleden met een tussentijd van 12 minuten geflitst te Antwerpen op de Jan de Voslei en de Groenendaallaan (75€ + 125€ voor 8 en 12 kmh te snel).
                            In juli 's nachts op de ring rond Amsterdam geflitst voor 2 kmh te snel (na correctie). 's Nachts mocht je daar op een verlaten baan met 4 rijstroken maar 70 rijden. Boete was slechts 8€.
                            In september op de A12 in de Antwerpse haven bij de Indaver-bocht 125€ voor 105kmh ipv 70kmh.
                            Verleden week in Frankrijk om 2h 's morgens op de snelweg naar Le Havre frontaal geflitst aan 180kmh waar je slechts 130 mag rijden. Gelukkig worden flitsboetes vanuit Franrijk niet doorgegeven aan België. Mijn baas zegt dat ik een snelle interventiewagen heb, maar ik moet de boetes zelf betalen.(die compenseer ik achteraf ruimschoots terug door hogere onkostennota's af te geven )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de 1ste keer in mijn leven val ik in de prijzen

                              denk dat sinds de nultolerantie voor "overdreven" snelheid invoege is wel bijna iedereen op de gevoelige plaat/sensor komen te staan is.jaja zelfs nonkel fons
                              met als gevolg...betalen.

                              Comment

                              Working...
                              X