Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen van paardrijden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen van paardrijden.

    Hallo,
    Mij zus vroeg me om zondag foto's te gaan nemen van haar paardrijden.
    Met mijn antwoord van 'ja ok'
    Ik ben nog een beginner en misschien hebben sommige van jullie dit al eens gedaan of weten jullie misschien waar ik op moet letten.
    Het paardrijden weet ik nog niet of dit binnen of buiten zal plaats vinden, dus alle tips zijn welkom.
    Wat zou het beste zijn met een statief werken of zonder? of gewoon met en zonder?
    Alle tips zijn dus welkom!

    Groetjes!

  • #2
    Re: Fotograferen van paardrijden.

    Mijn dochter is paardenfreak dus ik heb al regelmatig foto's van haar paardrijden genomen.

    Dit zijn mijn ervaringen:

    - Binnen is meestal erg donker; Heb hiervoor speciaal een 50mm f1.8 aangeschaft en dan nog moet ik minstens met diafragma f2.0 werken en ISO 3200 om een redelijke sluitertijd te krijgen
    - Bovendien: flitsen in een manege is uit den boze (toch waar ik fotografeer): paarden kunnen hiervan schrikken blijkbaar
    - Statief nog nooit gebruikt
    - Buiten zijn de omstandigheden beter: continue AF gebruiken met scherpstelpunt op gezicht ruiter, diafragma open zetten, ISO zo instellen dat je minstens 1/500s sluitertijd hebt en burst mode inschakelen
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen van paardrijden.

      bedankt voor de tips

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen van paardrijden.

        1/500 vind ik nogal veel van het goede. Er mag wat beweging in zitten.

        buiten zou het best zijn. gaat het om springen, dressuur of gewoon wat rondrijden?
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen van paardrijden.