Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mail op verschillende PC's laten toekomen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mail op verschillende PC's laten toekomen?

    Ik kan voor ons drie een telenet mailbox aanmaken, maar hoe zorg ik ervoor dat de post ook altijd in de passende PC arriveert?
    Is het zo eenvoudig dat ik die adressen gewoon telkens op de betreffende PC aanmaak, of zie ik het te eenvoudig?

  • #2
    Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Ik kan voor ons drie een telenet mailbox aanmaken, maar hoe zorg ik ervoor dat de post ook altijd in de passende PC arriveert?
    Is het zo eenvoudig dat ik die adressen gewoon telkens op de betreffende PC aanmaak, of zie ik het te eenvoudig?
    Maak voor elk een mailbox. Dan is het simpel.

    Comment


    • #3
      Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

      Zoals Zappa zegt : de eenvoudigste manier is voor elk een eigen mailbox aan te maken.
      Zo heeft iedereen een login en paswoord voor z'n e-mail.
      Je stelt die in, in de respectievelijke e-mail programma's en klaar...

      Er bestaat ook een variant van, waarbij je 1 mailbox met aliassen gebruikt, en dan regels instelt in je e-mail programma per alias. Maar eigenlijk is dat brielen, en het is een pak ingewikkelder.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Zoals Zappa zegt : de eenvoudigste manier is voor elk een eigen mailbox aan te maken.
        Zo heeft iedereen een login en paswoord voor z'n e-mail.
        Je stelt die in, in de respectievelijke e-mail programma's en klaar...

        Er bestaat ook een variant van, waarbij je 1 mailbox met aliassen gebruikt, en dan regels instelt in je e-mail programma per alias. Maar eigenlijk is dat brielen, en het is een pak ingewikkelder.
        dus zoals ik suggereerde dan: Op elke PC naar telenet surfen en daar dan telkens de procedure doorlopen voor het aanmaken van een mailbox, en dan vervolgens thunderbird openen en een account aanmaken?

        Comment


        • #5
          Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          dus zoals ik suggereerde dan: Op elke PC naar telenet surfen en daar dan telkens de procedure doorlopen voor het aanmaken van een mailbox, en dan vervolgens thunderbird openen en een account aanmaken?
          Dat is te zien volgens welke account je hebt bij TN. Sommige accounts hebben effectief maar één mailbox. Dat zou je eens moeten nakijken op hun site.
          Trouwens, je hoeft niet met elke pc naar telenet te surfen, je kan die op 1 pc aanmaken. Je moet enkel op elke pc in Thunderbird de nodige instellingen doen zodat elke pc de inhoud van zijn eigen emailbox binnenhaalt.

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Dat is te zien volgens welke account je hebt bij TN. Sommige accounts hebben effectief maar één mailbox. Dat zou je eens moeten nakijken op hun site.
            Trouwens, je hoeft niet met elke pc naar telenet te surfen, je kan die op 1 pc aanmaken. Je moet enkel op elke pc in Thunderbird de nodige instellingen doen zodat elke pc de inhoud van zijn eigen emailbox binnenhaalt.

            Mvg,
            Frederic
            OK, bedankt
            ik kan aan de slag!

            trouwens, de andere "antwoorders" ook bedankt hoor!

            Comment


            • #7
              Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

              Mocht je TN abo niet toelaten om meerdere mailboxen aan te maken dan kan je steeds bij gmail o.i.d. mailboxen aanmaken. Daarna je settings instellen in je mailprogramma (dat hoeft niet Thunderbird the zijn zoals door sommigen voorspeld werd) )

              Maak zeker geen aliassen aan want dan komt alles in 1 mailbox terecht waarbij je voor extra problemen komt te staan als je wil filteren.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

                en niet te vergeten...als je wil dat iedereen alle mails kan lezen, moet je je email client zo configureren dat ie de mails op de pop server laat staan. zoniet, haalt de eerste die de mail ophaalt hem ook onmiddellijk van de server.
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  (dat hoeft niet Thunderbird the zijn zoals door sommigen voorspeld werd) )
                  De TS zelf is de eerste die in deze draad liet vallen dat hij met Thunderbird werkt
                  En gelijk heeft ie!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: mail op verschillende PC's laten toekomen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    De TS zelf is de eerste die in deze draad liet vallen dat hij met Thunderbird werkt
                    En gelijk heeft ie!
                    Eens de eerste post gelezen let ik niet meer op de nicks van de volgende postings. Zie nu ook dat jij dat inderdaad zelf schreef.
                    BTW, Pegasus mail vierde dit jaar zijn 20e verjaardag en is als mailclient ook niet te versmaden (en ook gratis)
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment

                    Working...
                    X