Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'systeemcameras' en manuele lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'systeemcameras' en manuele lenzen

    zijn er op forum personen die ervaringen hebben met gebruik via adapters van manuele lenzen ( ib 50mm 's) op micro 4/3 of NEX ea ?

    Overweeg namelijk licht draagbaar setje met bv panasonic GF1 en een 50mm F2 of 55mm 3.5 micro voor landschapsfotografie en beperkte macro.

    Ervaring in bijzonder naar scherstellen op schermpje en alg kwaliteit.

    dank bij voorbaat. Geert.

  • #2
    Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

    Een 50- of 55mm op een four thirds voor landschappen?
    Op zo'n toestel zijn dit eerder portret objectieven.
    Nee, geen ervaring en ik zou er zelfs niet aan denken daarmee te beginnen en al zeker niet met de objectieven die u voor ogen heeft.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

      En waar niet... Zoiets lijkt me inderdaad plezant .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

        Het werkt vrij goed, maar wat bewerkelijker scherpstellen. Een pancake lens van 20mm vind ik voor landschappen wel geschikter en geeft mooie resultaten.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

          Op de NEX-camera's kan je het beeld een heel stuk vergroten: tot 14x geloof ik. Daarmee kan je wel deftig scherpstellen, want 't scherm is ook prima .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

            Bij de PEN is het ook zoiets, maar je hebt dan het ingezoomde beeld en je mist dan weer het overzicht, waardoor je voor het bepalen van de compositie meestal terug moet naar de "uitgezoomde" weergave op je lcd. Omslachtig dus, maar wel nauwkeurig bij stilstaande objecten.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

              bedankt voor de reacties, hier kan ik mee verder.

              Mijn vraag was bedoeld voor info ivm het manueel scherpstellen, en het gebruik bij landschappen als verduidelijking voor de omstandigheden ( geen actie bv).
              Het impliceerde niet dant ik alle landschappen met een 2x tele te lijf wil gaan.

              Nu weet ik dat correct scherpstellen best goed lukt. Hartelijk dank !

              Ik zal het uitproberen met een panasonic GF1.

              grten, Geert.

              Comment


              • #8
                Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Op de NEX-camera's kan je het beeld een heel stuk vergroten: tot 14x geloof ik. Daarmee kan je wel deftig scherpstellen, want 't scherm is ook prima .
                Dat is dan iets dat deze toestellen duidelijk voor hebben op DSLR's met hun regelmatig opduikende back-/frontfocus problemen.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: 'systeemcameras' en manuele lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                  Dat is dan iets dat deze toestellen duidelijk voor hebben op DSLR's met hun regelmatig opduikende back-/frontfocus problemen.
                  Op de Live view kun je ook aanzienlijk inzoomen, werkt hetzelfde.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment

                  Working...
                  X