Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluiter D300 Stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sluiter D300 Stuk

    Gisteren heeft de sluiter van mijn D300 het begeven na 30692 foto's.
    Gelukkig is mijn toestel nog onder garantie.
    Zijn er nog mensen die dit voor gehad hebben?
    http://www.waarisjan.be

  • #2
    Re: Sluiter D300 Stuk

    Als ik het goed heb is de D300 z'n sluiter normaal gezien getest tot minstens 100.000 shots - ik dacht zelfs 150.000, maar ik kan me vergissen.

    't Zou dus niet mogen, maar 't kan gebeuren - ook bij een D300, helaas .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Sluiter D300 Stuk

      mss een leuke site, gestaaft door gebruikers ervan.

      klikkie

      geeft een mooi beeld
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Sluiter D300 Stuk

        Normaal moet die sluiter 150.000 kliks aankunen
        david_ve, Ik had die site ook al gevonden!
        Ik sta onderaan op nummer 316 en er vlak boven staan toch toestellen rond hetzelfde aantal kliks waar de sluiter dood is
        http://www.waarisjan.be

        Comment


        • #5
          Re: Sluiter D300 Stuk

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          mss een leuke site, gestaaft door gebruikers ervan.

          klikkie

          geeft een mooi beeld
          Volgens mij niet allemaal geheel naar waarheid ingevuld...

          Een D300 waarvan na 100 clicks de sluiter het begaf...mwaa, wellicht...

          Maar een D3 met meer dan 1.000.000 clicks op een sluiter??? kan dat?
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Sluiter D300 Stuk

            De bovenste, onder 1000 klikken, moet je eigenlijk niet mee tellen. Die zijn nooit goed geweest en zijn eigenlijk een bijna DOA.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sluiter D300 Stuk

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              De bovenste, onder 1000 klikken, moet je eigenlijk niet mee tellen. Die zijn nooit goed geweest en zijn eigenlijk een bijna DOA.
              zo denk ik er ook over, alles da geen 1000 kliks haalt was niet goed

              de 1.000.000 kliks kan, maar nen korrel zout kan helpen
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Sluiter D300 Stuk

                12) Submitted by fotoman
                Clicks: 8,388,607
                Shutter still alive: Yes
                volgens mij klopt er van die site helemaal niets

                bij de 1ds iii:
                Average number of actuations after which shutter is still alive: 1,483,914.0
                Average number of actuations after which shutter died: 733,478.2
                dus rond de 700 000 sterft de sluiter, maar na 1400000 leeft ie nog?
                Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

                Comment


                • #9
                  Re: Sluiter D300 Stuk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                  dus rond de 700 000 sterft de sluiter, maar na 1400000 leeft ie nog?
                  Nee, want het gaat om twee groepen sluiters: die nog werken en die kapot zijn. En daarvan de gemiddelde sluiterbewegingen van elke groep.
                  Dus niet 2x dezelfde camera.

                  Los van de (foute) cijfers uiteraard.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sluiter D300 Stuk

                    Tja, lijkt me normaal dat daar wat leugens opstaan.
                    één spreekt al zeker de waarheid... ik namelijk
                    http://www.waarisjan.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sluiter D300 Stuk

                      De sluiter is een mechanisch onderdeel, en daarvan kan niemand met 100% zekerheid voorspellen hoeveel keer die fijne mechaniek kan bewegen voor die stuk gaat.

                      Elk merk geeft een "richtgetal" voor een bepaald fototoestel, de ene sluiter zal toch eerder stuk gaan, terwijl er andere zijn die een veelvoud van dat aantal kilks overleven.

                      Gelukkig is die D300 nog in garantie, anders kan je de kosten zelf betalen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sluiter D300 Stuk

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Volgens mij niet allemaal geheel naar waarheid ingevuld...

                        Een D300 waarvan na 100 clicks de sluiter het begaf...mwaa, wellicht...
                        Ik zal je nog wat sterkers vertellen....
                        Camera's gaan kapot 1 klik of 2 klik een keer gaan ze stuk.
                        Mijn 7d naar een tweetal duizend sluiter kliks kapot (gebroken sluiter)toestel is geheel
                        vervangen door KE onder garantie.
                        Mijn 1D mkiv die ik een tweetal weken geleden kocht met 0 kliks
                        kapot.... wel niet de sluiter maar toch bij het eraf halen van de lenscap
                        vielen de onderdelen eruit toestel is ook de volgende dag meteen omgeruild
                        door KE en gelijk getest op werking. (Toppie KE)
                        zo zie je maar alles is mogelijk met camera's.
                        Last edited by Elmo60; 9 oktober 2010, 22:29. Reden: Tekst gecorrigeerd

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sluiter D300 Stuk

                          Dit is dus de reactie van Nikon & fotokonijnenberg.

                          On 19 Oct 2010, at 16:47, Foto Konijnenberg Nederland > Service wrote:


                          Geachte heer/mevrouw,

                          Wij hebben een prijsopgave ontvangen voor de reparatie van uw Nikon D300
                          Om uw product op de juiste wijze te laten werken moet(en) de volgende handeling(en) worden uitgevoerd.

                          Schade door onheil van buitenaf
                          Shutter unit vervangen
                          Mocht de sensor beschadigd zijn volgt er een herziene prijsopgav!

                          De te verwachten reparatiekosten bedragen € 384.05

                          Graag ontvangen wij uw akkoord om de reparatie voor u te mogen laten uitvoeren.

                          Uw reactie zien wij met belangstelling tegemoet.

                          En hier het verslag van Nikon zelf.

                          Geachte heer Kuik,
                          Helaas is het niet mogelijk dat er in een lamellen van een sluiter spontaan (tijdens het fotograferen) een knik in komt. Hier kan alleen een vervorming in komen door eraan te zitten/iets tegenaan gaat. Wat bij ons onder de term valt: schade door onheil van buitenaf. Het is uiteraard niet zo dat dit defect kan gebeuren/ontstaan zijn vanuit de fabriek, waardoor wij deze camera niet onder de garantievoorwaarden kunnen repararen.

                          Graag zien wij de reactie op de prijsopgave tegemoet.

                          Ik vertrouw er op u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

                          Met vriendelijke groet,


                          NIKON SERVICE POINT

                          Ik heb nochtans de foto's erbij gevoegd 1 foto voor het falen en 8 foto's na het falen.



                          Nu ben ik dus echt wel vrij teleurgesteld in de Nikon service!

                          [Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
                          Last edited by LesC; 30 oktober 2010, 13:23.
                          http://www.waarisjan.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sluiter D300 Stuk

                            Rijd eens langs bij procirep

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sluiter D300 Stuk

                              Nikon service Nederland heeft mijn D300 nog.
                              Ik had al eens met Procirep gebeld alvorens mijn D300 bij konijnenberg binnen te doen.
                              Daar wisten ze me te vertellen dat ik voor de garantie beter via mijn Dealer het toestel binnen doe.
                              Kwestie van de sluiter te vervangen, ik denk niet dat Procirep dit zelf doet.

                              De laatste mails met Konijnenberg:

                              Geachte Heer Kuik,

                              Ik had toch meer service van jullie winkel verwacht! Ik vind dat Nikon de garantie nogal makkelijk afwimpelt!
                              Onheil van buitenaf, dat vind ik er dus overgaan!

                              Bij deze ben ik dus serieus teleurgesteld in jullie service.


                              Het maakt blijkbaar ook niets uit dat ik net voor meer dan 1900€ bij jullie heb uitgegeven aan een nieuwe camera.
                              Als student fotografie is dit een grote investering, met het oog op 2 body's te hebben na de herstelling.
                              Maar nu dit, 384.05€ betalen voor iets dat onder garantie zou moeten herteld worden.
                              Het is heel simpel, ik kan geen 384.05€ meer ophoesten dit jaar.
                              Ik dring nogmaals aan om de herstelling onder garantie te laten gebeuren.

                              Met vriendelijke groet,

                              Jan verschooten


                              Antwoord:

                              Geachte heer Verschooten,

                              Ik begrijp uw reactie, wij kunnen dit niet onder garantie laten herstellen.

                              Ik hoor graag van u.
                              http://www.waarisjan.be

                              Comment

                              Working...
                              X