Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GoPro - Hero

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GoPro - Hero

    Ik heb onlangs kennis gemaakt met het circuit- ofte trackrijden met mijn eigen wagen aangezien die voor het gewone baanwerk nogal wat veel pk's heeft, maar tevens om mijn rijvaardigheid wat bij te schaven en daarenboven mijn eigen grenzen te verleggen. Aangezien dit nogal verslavend werkt en dus voor herhaling vatbaar is, zou ik mijn vorderingen op film (foto) willen vastleggen.
    Ik ben in mijn zoektocht op dit gevallen : http://download.goprocamera.com/HD_HERO_Catalog_v04.pdf
    Zou dit wat zijn ? Iemand soms ervaring hiermee ?
    Dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: GoPro - Hero

    Hoi Pol,

    Welkom bij de groep van trackdays addicts. Waar heb je gereden? Neem aan Zolder.
    Voor film opnames te maken voldoet ook een compactcamera die in FullHD opneemt.
    Heb voor het circuitgebeuren ooit eens een JVC digicam aangeschaft. Maar dat werkte niet zo handig met het bewerken.
    Heb daarom ook bij fastfilms.co.uk een set gekocht met bulletcam en een digitaal opname apparaat. Maar dat was ook bewerkelijk, met name het opstellen in de auto. Bulletcams werken op batterijen, net als de recorder
    Die goprokamera ziet er ook wel interessant uit, heb alleen geen ervaring met dit systeem
    Nu werk ik het liefst met de Pana TZ5 in kombinatie met een manfrotto magic arm
    Dit is makkelijk in de auto op te bouwen dus in gebruik heel gemakkelijk. nadeel is alleen dat de lengte van een opname beperkt is tot dacht ik 15min.
    Misschien dat het gebruik van een van de laatste typen digi camcorders met harde schijf beter zou zijn. Deze zullen ook makkelijk op een magic arm passen. Bij sommige kan je dan een remote bediening erbij kopen ( of is al bijgeleverd ). Dan is het echt gemakkelijk om opnames te starten en stoppen vanaf de bestuurdersstoel.
    Magic arm zet ik vast aan een hoofdsteun waarbij de arm waarop de kamera komt boven de passagiers stoel komt.
    Wil je het helemaal pro gaan doen kan je kijken voor suctioncup mounts , bulletcamera´s en een recorder met meerdere inputs. Maar dan zal het kostenplaatje ook snel oplopen.
    Hier dan even een linkje naar een film die met digicam gemaakt is
    http://s31.photobucket.com/albums/c3...nt=Cap0026.mp4

    Grtz

    Bryan
    Last edited by B-man; 6 oktober 2010, 10:21.
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: GoPro - Hero

      Iemand van jullie 13 oktober naar zolder?
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: GoPro - Hero

        Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
        Hoi Pol,

        Welkom bij de groep van trackdays addicts. Waar heb je gereden? Neem aan Zolder.
        Voor film opnames te maken voldoet ook een compactcamera die in FullHD opneemt.
        Heb voor het circuitgebeuren ooit eens een JVC digicam aangeschaft. Maar dat werkte niet zo handig met het bewerken.
        Heb daarom ook bij fastfilms.co.uk een set gekocht met bulletcam en een digitaal opname apparaat. Maar dat was ook bewerkelijk, met name het opstellen in de auto. Bulletcams werken op batterijen, net als de recorder
        Die goprokamera ziet er ook wel interessant uit, heb alleen geen ervaring met dit systeem
        Nu werk ik het liefst met de Pana TZ5 in kombinatie met een manfrotto magic arm
        Dit is makkelijk in de auto op te bouwen dus in gebruik heel gemakkelijk. nadeel is alleen dat de lengte van een opname beperkt is tot dacht ik 15min.
        Misschien dat het gebruik van een van de laatste typen digi camcorders met harde schijf beter zou zijn. Deze zullen ook makkelijk op een magic arm passen. Bij sommige kan je dan een remote bediening erbij kopen ( of is al bijgeleverd ). Dan is het echt gemakkelijk om opnames te starten en stoppen vanaf de bestuurdersstoel.
        Magic arm zet ik vast aan een hoofdsteun waarbij de arm waarop de kamera komt boven de passagiers stoel komt.
        Wil je het helemaal pro gaan doen kan je kijken voor suctioncup mounts , bulletcamera´s en een recorder met meerdere inputs. Maar dan zal het kostenplaatje ook snel oplopen.
        Hier dan even een linkje naar een film die met digicam gemaakt is
        http://s31.photobucket.com/albums/c3...nt=Cap0026.mp4

        Grtz

        Bryan
        Hallo Bryan,

        Het was op het "Circuit des Ecuyers" kort bij de snelweg Reims-Parijs. Wel 350km rijden, maar meer dan de moeite waard. Dit is een zeer technisch circuit in een bosrijk gebied van 3.5 km met zowat alle soorten van bochten. Het was een privéinitiatief met maar 39 wagens. En zoals dat hoort, na een briefing, wat pace-car rijden en dan een ganse dag vrij rijden. Je wagen leren kennen in niet alledaagse omstandigheden en je grenzen proberen te verleggen. Een buitengewone ervaring was dat. Met mijn 306Pktje kon ik aardig mijn mannetje staan, alleen, de techniek was nog verre niet wat die zou moeten zijn. Wie hiermee ervaring heeft weet wel wat ik bedoel. Nadeel : het werkt zeer verslavend.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: GoPro - Hero

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Iemand van jullie 13 oktober naar zolder?
          Vooraleer ik mij op de grotere circuits waag probeer ik nog enkele privé initiatieven mee te pikken zoals deze op Les Ecuyers. Het grote voordeel hiervan is dat je met een kleine groep bent (meestal bekende gezichten na een tijdje) en dat iedereen elkaar respecteert naargelang zijn individueel niveau. Dit is één van de punten waar de organisator zeer hard op drukt. Op de grotere circuits genre Zolder en Francorchamps moet je als beginner meer in je achteruitkijkspiegel kijken naar de geroutineerden die vooral bezig zijn met het rijden tijden. Bepaalde regels ivm inhalen worden hierdoor nogal eens over het hoofd gezien. De gevaren zijn dan ook niet denkbeeldig. Je bent immers niet verzekerd op dergelijke initiatieven (Nürburgring uitgezonderd) en een strikte toepassing van enkele regels is hier meer dan welkom.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: GoPro - Hero

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Hallo Bryan,

            Het was op het "Circuit des Ecuyers" kort bij de snelweg Reims-Parijs. Wel 350km rijden, maar meer dan de moeite waard. Dit is een zeer technisch circuit in een bosrijk gebied van 3.5 km met zowat alle soorten van bochten. Het was een privéinitiatief met maar 39 wagens. En zoals dat hoort, na een briefing, wat pace-car rijden en dan een ganse dag vrij rijden. Je wagen leren kennen in niet alledaagse omstandigheden en je grenzen proberen te verleggen. Een buitengewone ervaring was dat. Met mijn 306Pktje kon ik aardig mijn mannetje staan, alleen, de techniek was nog verre niet wat die zou moeten zijn. Wie hiermee ervaring heeft weet wel wat ik bedoel. Nadeel : het werkt zeer verslavend.
            http://www.circuitdesecuyers.com/
            Wat voor auto is het? Want 306pk zegt niet zoveel, een Hummer heeft meer pk's maar is niet vooruit te krijgen en gaat al zeker niet door een bocht.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: GoPro - Hero

              Een oud collega van me, die in zijn vrije tijd rallycoureur was, had in zijn rally auto's een speciaal bakje zitten met een vloeistof waarin een normale harddisk recorder lag. De vloeistof zorgde ervoor dat alle schokken opgevangen werden én je een perfect stilstaand beeld vanuit de cockpit had. Bakje hing dan aan het dak (binnenin) en gaf uitzicht door de voorruit, maar ook op de handelingen van de chauffeur.

              Dit hing in een Peugot 205, en de fimpjes die ik heb gezien waren allemaal zeer goed qua stilstaand beeld.

              Zo'n bakje kostte wel een paar centen...weet enkel niet meer hoe ze heten. Wellicht kun je er iets mee
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: GoPro - Hero

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Wat voor auto is het? Want 306pk zegt niet zoveel, een Hummer heeft meer pk's maar is niet vooruit te krijgen en gaat al zeker niet door een bocht.
                Ik dacht hetzelfde Koppel, diff. onderstel, etc. doen veel meer (mijn 120 pk renaultje had in zijn tijd meerdere amerikanen met 300+ pk in het stof doen bijten, op zowel sprint als bochtenwerk...)
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: GoPro - Hero

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Ik dacht hetzelfde Koppel, diff. onderstel, etc. doen veel meer (mijn 120 pk renaultje had in zijn tijd meerdere amerikanen met 300+ pk in het stof doen bijten, op zowel sprint als bochtenwerk...)
                  Ik denk ook dat ik met mijn 220pk die 306 pk in het stof doe bijten, zeker in de bochten
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: GoPro - Hero



                    BMW 135i
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: GoPro - Hero

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Hallo Bryan,

                      Het was op het "Circuit des Ecuyers" kort bij de snelweg Reims-Parijs. Wel 350km rijden, maar meer dan de moeite waard. Dit is een zeer technisch circuit in een bosrijk gebied van 3.5 km met zowat alle soorten van bochten. Het was een privéinitiatief met maar 39 wagens. En zoals dat hoort, na een briefing, wat pace-car rijden en dan een ganse dag vrij rijden. Je wagen leren kennen in niet alledaagse omstandigheden en je grenzen proberen te verleggen. Een buitengewone ervaring was dat. Met mijn 306Pktje kon ik aardig mijn mannetje staan, alleen, de techniek was nog verre niet wat die zou moeten zijn. Wie hiermee ervaring heeft weet wel wat ik bedoel. Nadeel : het werkt zeer verslavend.
                      http://www.circuitdesecuyers.com/
                      Hoi Pol,

                      Dat is zekers een mooi circuit. Ikzelf kon deze nog niet. Heb zelf vaker gereden op Zolder, Zandvoort en enkele keer in Assen. En heb de Nordschleife ook enkele keren gereden. Ik ging vroeger altijd mee om foto's te maken. Maar na wat overredingskracht van wat maten ben ik ook eens mee gaan doen. En het werkt idd verslavend.

                      Grtz

                      Bryan
                      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                      Comment


                      • #12
                        Re: GoPro - Hero

                        Echt niemand hiermee die ervaring heeft met deze camera ?
                        Ik sta op het punt er een aan te schaffen, maar voor 325€ zo ik toch wat kwaliteit in huis willen halen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: GoPro - Hero

                          Ik gebruik de tegenhanger, de ContourHD 1080p. Ik koos voor dat type vanwege de makkelijke bediening, gezien mijn film allemaal gemaakt wordt vanop de motorfiets.
                          De ContourHD GPS is net uit en heeft zelfs een GPS aan boord om een track te loggen.

                          Van de kwaliteit mag ik zeker niet klagen. in 720p kan ik aan 60 frames werken, en in 1080p aan 30 beeldjes per seconde. Beelden zijn vloeiend, kwaliteit is prima, bitrate kan je instellen en is zonder meer goed.

                          Beperkende factor van deze toestellen is de audio- en de lenskwaliteit. Vooral op een motor is het geluid de storende factor en erg moeilijk afgeregeld te krijgen, maar het lukt me vrij aardig.

                          De lens is goed, 135° wide angle en wordt een beetje softer in de hoeken. Ook heb ik geen problemen met de weersinvloeden gehad tot nu toe.

                          De ContourHD kan je voorzien met een suction mount op de voorruit. De beelden zijn zeer stabiel en zuiver, geen geschok. Is een degelijke montage. Wil je meer van de cockpit zien, kan je de camera perfect op de passagierszetel monteren (hoofdsteun). Er is altijd wel wat te bedenken.

                          Vooral het no nonsens gemak v.d. bediening en de twee laser pointers voor de afstelling (horizontale as) vind ik erg handig. Ik werk met een 8GB kaartje. Je kan batterijen wisselen of extern voeden. (usb 5vDC)

                          Ik heb me deze aanschaf nog niet beklaagd. Ik heb wat materiaal op mijn website staan en op YT maar om echt te zien hoe de kwaliteit is, moet je eigenlijk een stukje RAW beeldmateriaal kunnen bekijken.

                          Ik werk voor de website steeds op 720p. Dat is ruim voldoende en 1280x720 formaat is perfect voor online HD streams. Op de website worden de streams getoond aan 640x360 met de mogelijkheid om full screen te gaan.

                          Bekijk zeker deze camera eens: www.contour.com (hier lokaal makkelijk te verkrijgen).

                          Oh ja, en... ik heb "slechts" 175pk voor 235kg ... dat zijn er omgerekend een goeie 800 voor het gewicht van een gemiddelde auto. Totaal andere dimensie ;-)
                          Last edited by EoSuSeR; 8 oktober 2010, 05:28.

                          Comment


                          • #14
                            Re: GoPro - Hero

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            [IMG][/IMG]

                            BMW 135i
                            Wel een leuk autoke denk ik, ben eens testrit gaan doen met een 1 reeks en die reed heel leuk.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: GoPro - Hero

                              Oorspronkelijk geplaatst door EoSuSeR Bekijk bericht
                              Ik gebruik de tegenhanger, de ContourHD 1080p. Ik koos voor dat type vanwege de makkelijke bediening, gezien mijn film allemaal gemaakt wordt vanop de motorfiets.
                              De ContourHD GPS is net uit en heeft zelfs een GPS aan boord om een track te loggen.

                              Van de kwaliteit mag ik zeker niet klagen. in 720p kan ik aan 60 frames werken, en in 1080p aan 30 beeldjes per seconde. Beelden zijn vloeiend, kwaliteit is prima, bitrate kan je instellen en is zonder meer goed.

                              Beperkende factor van deze toestellen is de audio- en de lenskwaliteit. Vooral op een motor is het geluid de storende factor en erg moeilijk afgeregeld te krijgen, maar het lukt me vrij aardig.

                              De lens is goed, 135° wide angle en wordt een beetje softer in de hoeken. Ook heb ik geen problemen met de weersinvloeden gehad tot nu toe.

                              De ContourHD kan je voorzien met een suction mount op de voorruit. De beelden zijn zeer stabiel en zuiver, geen geschok. Is een degelijke montage. Wil je meer van de cockpit zien, kan je de camera perfect op de passagierszetel monteren (hoofdsteun). Er is altijd wel wat te bedenken.

                              Vooral het no nonsens gemak v.d. bediening en de twee laser pointers voor de afstelling (horizontale as) vind ik erg handig. Ik werk met een 8GB kaartje. Je kan batterijen wisselen of extern voeden. (usb 5vDC)

                              Ik heb me deze aanschaf nog niet beklaagd. Ik heb wat materiaal op mijn website staan en op YT maar om echt te zien hoe de kwaliteit is, moet je eigenlijk een stukje RAW beeldmateriaal kunnen bekijken.

                              Ik werk voor de website steeds op 720p. Dat is ruim voldoende en 1280x720 formaat is perfect voor online HD streams. Op de website worden de streams getoond aan 640x360 met de mogelijkheid om full screen te gaan.

                              Bekijk zeker deze camera eens: www.contour.com (hier lokaal makkelijk te verkrijgen).

                              Oh ja, en... ik heb "slechts" 175pk voor 235kg ... dat zijn er omgerekend een goeie 800 voor het gewicht van een gemiddelde auto. Totaal andere dimensie ;-)
                              Die contour HD, verkopen ze die ook niet bij de mediamarkt? Daar heb ik ook beelden van gezien en dat zag er zekers goed uit. En kwa prijs was die dacht ook iets goedkoper .

                              @Pol,
                              Misschien andere optie, Pana TZ10 met gecko suctioncupmount? Heb je HDfilmkwaliteit en een compactcamera . Heb je 2 toepassingen met 1 apparaat.

                              Grtz

                              Bryan
                              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                              Comment

                              Working...
                              X