Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw op dit forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw op dit forum

    Hey,
    ik ben nieuw hier en wist niet onmiddelijk waar ik dat moest zetten...?
    Ik ben 17, ga veel werken metmijn vader wat deze hobby mogelijk maakt. Ik ga vooral voor rallyfotografie, nu zit ik momenteel met een probleem waarbij ik sowieso, liefst zo rap mogelijk, hulp nodig heb... Ik heb mij met nieuwjaar 2008-2009 een Nikon D60 gekocht of gekregen, nu is deze min of meer kapot door een veel voorkomend fenomeen als ik zo kijk op google. Op die manier heb ik wel een reden en zou ik dus gaan voor een nieuwe camera (vader proberen overtuigen...) nu zit ik wel met een probleem. Ik weet niet wat ik moet gaan kiezen. Ik had gedacht aan een nikon D300s maar uiteindelijk ben ik toch bang voor hetzelfde tegen te komen zoals de D60. Dus ging ik min of meer voor de Canon 7D gaan maar ik heb eventjes zitten zoeken naar reviews op het internet en ik moet zeggen dat ik tot de constatatie gekomen ben dat de verder geevolueerden zeggen dat de fotokwaliteit van de Canon niet goed is. Uiteindelijk ken ik niets van camera's en lenzen, ik kan mijn camera perfect manueel instellen enzo, dat wel, maar wat een lens en camera van kwaliteiten heeft kan ik moeilijker inschatten. Daarvoor zou ik graag min of meer professioneel advies krijgen.
    Ik heb eens zitten zoeken op het internet...
    >> link >> http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...-270mm-vc.html

    Deze set ziet er mij interessant uit moest het geen Tamronlens zijn die erbij zit. uiteindelijk zou ik moest ik voor Canon lenzen kiezen rond een 2000 euro uitkomen (geen batterygrip-pack). Moest ik een Nikon D300s kopen zou ik met de batterygrip-pack voor ongeveer dezelfde prijs uitkomen...

    Ik hoop een aantal interessante dingen te horen en wat tips te krijgen die eventueel nuttig kunnen zijn bij aankoop.
    Mvg Robin

  • #2
    Re: Nieuw op dit forum

    Welkom en veel plezier op BD...
    Wel eventjes de regeltjes goed lezen voor je een foto post...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw op dit forum

      Hallo,

      Welkom op BD.

      Mag ik vragen welk probleem je dan precies had met de D60 ?
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw op dit forum

        Oorspronkelijk geplaatst door czenda1906 Bekijk bericht
        Dus ging ik min of meer voor de Canon 7D gaan maar ik heb eventjes zitten zoeken naar reviews op het internet en ik moet zeggen dat ik tot de constatatie gekomen ben dat de verder geevolueerden zeggen dat de fotokwaliteit van de Canon niet goed is.
        Dat die kwaliteit niet goed is zal waarschijnlijk de reden zijn dat je meer dan 50% van de sportfotografen met een canon ziet rondlopen? Kijk eens naar een voetbalwedstrijd en zie welke toestellen je het meest ziet.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw op dit forum

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Dat die kwaliteit niet goed is zal waarschijnlijk de reden zijn dat je meer dan 50% van de sportfotografen met een canon ziet rondlopen? Kijk eens naar een voetbalwedstrijd en zie welke toestellen je het meest ziet.
          De ander 50% is reeds overgestapt op Nikon (sorry kon het niet laten)

          Oorspronkelijk geplaatst door czenda1906 Bekijk bericht
          Uiteindelijk ken ik niets van camera's en lenzen, ik kan mijn camera perfect manueel instellen enzo, dat wel, maar wat een lens en camera van kwaliteiten heeft kan ik moeilijker inschatten. Daarvoor zou ik graag min of meer professioneel advies krijgen.
          Ik heb eens zitten zoeken op het internet...
          >> link >> http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...-270mm-vc.html
          Camera zal niet het probleem zijn, zowel de Nikon D300s als de Canon 7D zijn semi-proffessionele camera's van goede kwaliteit.
          De lens echter is een amateurlens en supperzooms boeten steeds aan kwaliteit in.

          Is een beetje als zeggen ik wil gaan racen op het circuit en koop mezelf een Ducati motor maar zet er motorcrossbanden wielen en banden op (omdat je daarmee overal mee kan rijden ook op zandwegen).
          Last edited by zunoel; 6 oktober 2010, 07:49.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw op dit forum

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            De ander 50% is reeds overgestapt op Nikon (sorry kon het niet laten)
            Camera zal niet het probleem zijn, zowel de Nikon D300s als de Canon 7D zijn semi-proffessionele camera's van goede kwaliteit.
            De lens echter is een amateurlens en superzooms boeten steeds aan kwaliteit in.
            Is een beetje als zeggen ik wil gaan racen op het circuit en koop mezelf een Ducati motor maar zet er motorcrossbanden wielen en banden op (omdat je daarmee overal mee kan rijden ook op zandwegen).
            'k Begrijp U mijn zoon,het is U vergeven.

            Canon of Nikon bij beide maakt de fotograaf de beelden.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw op dit forum

              Czenda1906, er bestaat ook nog Pentax, Sony, Olympus, Panasonic, evengoed of (soms) beter dan Canonikon
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw op dit forum

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Czenda1906, er bestaat ook nog Pentax, Sony, Olympus, Panasonic, evengoed of (soms) beter dan Canonikon
                En soms ook slechter?
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw op dit forum

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Welkom op BD.

                  Mag ik vragen welk probleem je dan precies had met de D60 ?
                  Dat vraag ik me ook af,mss een beetje duidelijkheid brengen.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw op dit forum

                    Oorspronkelijk geplaatst door czenda1906 Bekijk bericht
                    Hey,
                    ik ben nieuw hier en wist niet onmiddelijk waar ik dat moest zetten...?

                    Mvg Robin
                    Welkom.

                    PS: In U profiel, je woonplaats vermelden kan soms helpen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw op dit forum

                      Hey,
                      het probleem met mijn Nikon D60 is volgend : http://www.flickr.com/groups/d40slr/...7608920360100/

                      Ik heb er al meer over gelezen en desnoods kan ik het zelf oplossen. Maar ik vrees dat dat toch risico's inhoud, kwestie dat ik hem graag nog terug werkend zou krijgen... Als ik het ook goed versta heb ik alle 30000 foto's hetzelfde probleempje (zei de verkoper in de winkel ook toen ik hem terug binnendroeg...).

                      Ik zou eigenlijk gewoon graag weten welke camera ik zou nemen, ik zou liefst bij Canon of Nikon blijven, andere merken trekken mij niet echt aan. Ik had graag de ervaringen van mensen gehoord met hun D300s of hun 7D...?

                      Op zich snap ik zeker al dat het niet de camera is die de foto's maakt, maar hoe beter de camera hoe meer kans je hebt toch een prachtige foto te maken.
                      Momenteel leer ik nog altijd bij met mijn D60 maar ik zou graag iets verder gaan, iets meer leren en daardoor er ook iets meer uithalen. Als ik het verschil zie (in mogelijkheden) tussen de D300s/7D en mijn D60 zit daar toch een enorm gat in. Ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar het spreekt mij aan. Ik wil er dus sowieso in verder doen.

                      Ik weet dat Canon en Nikon beiden aan de top staan maar overal lees je wel eens een slechte reactie.. Wat is jullie idee over de D300s en 7D?
                      Op zich is het mijn bedoeling later eens echt geld uit te geven voor een deftige zoomlens, als ik er meer van ken en meer budget heb.
                      mvg Robin

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw op dit forum

                        Oorspronkelijk geplaatst door czenda1906 Bekijk bericht
                        Hey,
                        .....Ik heb mij met nieuwjaar 2008-2009 een Nikon D60 gekocht of gekregen, nu is deze min of meer kapot door een veel voorkomend fenomeen als ik zo kijk op google. Op die manier heb ik wel een reden en zou ik dus gaan voor een nieuwe camera (vader proberen overtuigen...) nu zit ik wel met een probleem. ......Mvg Robin
                        Normaal gezien toch nog garantie....
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw op dit forum

                          Welkom op het forum ,

                          Nu je bent 17 schrijf je zelf en je werkt hard met je vader dus je kan je body en je lenzen zowat in prijsklasse kiezen ,nu Je hebt nikon dus zou ik zeggen blijf bij nikon ,anders moet je weer alles vernieuwen als je naar canon gaat .

                          Koop je mss niet beter een nikon D 90 met een nikkor 70-200 mm VR ,want de lenzen zijn nog steeds het belangrijkste vergeet dat niet en deze lens die ik hierboven heb vernoemd kom je al een heel eindje ver met rallycross fotografie en kan ook dienen voor andere fotografie .

                          Ga je toch voor canon zou ik ook de canon 7 D pakken met zelfde lens erbij 70-200 mm is usm ,

                          Misschien om de prijs van je lenzen te drukken zou ik ook zekers sigma aanraden voor beide kosten ietjes minder dan bovengenoemde lenzen .

                          Groetjes

                          Ardesign
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw op dit forum

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            De ander 50% is reeds overgestapt op Nikon (sorry kon het niet laten)
                            Inderdaad, sedert veel tekstschrijvers hun foto's nu zelf moeten aanbrengen wegens
                            allerhande bezuinigingen kun je ze vaak langs de zijlijn zien met een Nikontje. (Kon
                            het ook niet laten. )

                            Welkom op dit forum. Veel succes en fotoplezier.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw op dit forum

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Inderdaad, sedert veel tekstschrijvers hun foto's nu zelf moeten aanbrengen wegens
                              allerhande bezuinigingen kun je ze vaak langs de zijlijn zien met een Nikontje. (Kon
                              het ook niet laten. )

                              Ja die hebben geen tijd (en kennis)voor allerhande nabewerkingen te moeten doen hé, bij die moet het goed zijn recht uit de camera
                              (en zo kunnen we natuurlijk blijven doorgaan, maar das niet de bedoenling natuurlijk )
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X