Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex of A33 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Nex of A33 ?

    Ik geraak er ook niet uit welke te kopen de nex of de a33 van sony.
    Zo te zien lijken ze gedeeltelijk op elkaar wat functies betreft , maar zal het eindresultaat dezelfde zijn deze met en deze zonder spiegel?
    Is de kwaliteit van lenzen dezelfde?
    De nex is dan weer gemakkelijk op te bergen met de pancakelens daarentegen heeft de a33 een electr. zoeker.
    Ik heb zo een beetje schrik bij de nex de lenzen te veranderen omdat dan de sensor komt bloot te liggen voor vuil en eventueel regen , dat heeft men niet met de a33 omdat de spiegel ervoor zit.
    Graag jullie mening en wat jullie het meest interesant toestel vinden?

  • #2
    Re: Sony Nex of A33 ?

    Over de beeldkwaliteit vd A33, dat zal moeten blijken na de eerste tests en gebruikerservaringen. Ik vind persoonlijk de Nex te klein, de A33 is al beter. De A560 en 580 zijn echter nog iets groter en vind die beter passen in mijn hand, daar gaat mijn voorkeur dan ook naar uit. Echter de snelheid vd A33 en zeker de A55 is iets wat mij zeer kan bekoren. Je gaat uiteindelijk zelf moeten kiezen en veel reviews lezen, dan kom je er wel uit.
    Ik ben in ieder geval tevreden met mijn A550.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Sony Nex of A33 ?

      Ik vind de NEX een schitterend ding . Vroeg of laat zie ik me er ook wel nog eentje kopen. De A33 of A55...tja. Goede prestaties op zich, maar...ik zie een paar minpunten:

      - de batterij van de NEX wordt gebruikt. Handig als je beide zou kopen, maar de batterijduur is niets vergeleken met de A580 (1050 shots vergeleken met 350 à 380 als ik 't me goed herinner).
      - het ghosting probleem. Het is geen groot of belangrijk probleem, maar toch...'t kan voor irritante effecten zorgen. Voor meer informatie kan je kijken op de site van Michael Reichmann (Luminous Landscape ofzo) en Dpreview, bij de review van de A55. Zelf denk ik dat dit zou kunnen opgelost worden door een coating op die pellicle mirror te smeren . Volgens beide is het geen groot probleem, en MR is er nog niet in geslaagd om ghosting effecten te vinden in de hoop foto's die hij al mocht nemen met een A55.
      - EVF en de hoge snelheid: de hoge snelheden lijken zo'n beetje een probleem te worden bij de zeer hoge snelheden die de A33/A55 kunnen bereiken (7/10 fps respectievelijk). Je onderwerp volgen is niet zo makkelijk als bij een gewone DSLR, heb ik de indruk. Ook is de kwaliteit nog niet zo hoog als van een optische zoeker, maar desondanks zeker niet slecht. 't Is voornamelijk bij snel bewegende onderwerpen enz dat de zoeker het nog niet aankan, denk ik.
      - de grip: ik had onlangs de A33 vast en ik kan die niet volledig in mijn hand houden (twee vingers, maximum drie als je kleine handen hebt). Relatief klein, en een gewone DSLR à la A580 ligt stukken beter in de hand. Hier kan je ook een vertical/battery grip op monteren, wat niet het geval is bij de A33/A55 .

      Als ik zelf zou moeten kiezen: de NEX of een gewone Alpha DSLR (en geen DSLT).
      Last edited by JorisVdB; 8 oktober 2010, 16:25.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Sony Nex of A33 ?

        Volledig mee eens Joris.

        axx is ook aan mij niet besteed, al zijn er zeker heel wat mensen die andere prioriteiten hebben en het het perfecte toestel vinden.

        En verder: Nex of 290/390/a560/580; het hangt er maar van af of je vooral de nadruk op compact legt of eerder op gebruiksgemaak in de zin van meer knopjes voor directe controle en een stevigere grip...
        Met beide kan je onmogelijke een slecht toestel kopen; in het slechtste geval enkel een toestel dat niet volledig bij je past.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Sony Nex of A33 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
          Ik geraak er ook niet uit welke te kopen de nex of de a33 van sony.
          Zo te zien lijken ze gedeeltelijk op elkaar wat functies betreft , maar zal het eindresultaat dezelfde zijn deze met en deze zonder spiegel?
          Is de kwaliteit van lenzen dezelfde?
          De nex is dan weer gemakkelijk op te bergen met de pancakelens daarentegen heeft de a33 een electr. zoeker.
          Ik heb zo een beetje schrik bij de nex de lenzen te veranderen omdat dan de sensor komt bloot te liggen voor vuil en eventueel regen , dat heeft men niet met de a33 omdat de spiegel ervoor zit.
          Graag jullie mening en wat jullie het meest interesant toestel vinden?
          Sensor is een non issue, stof is er ook weer zo af.

          Eindresultaat is vergelijkbaar. Ook een non issue in deze vergelijking.

          De lenzen van de Nex zijn goed, maar momenteel nog weinig keuze,
          -de 16mm heb ik terug verkocht, vanwege niet goede genoeg voor de sensor (wide open toch redelijk soft)
          -de kitzoom is echt wel goed
          -de 18-200 is echt een topper, beter dan de kitzoom, maar kost je wel wat en is niet meer zo klein.
          Er komen nog lenzen, en met de adapter kan je binnenkort een aantal lenzen binnen het sony gamma ook met behoud van autofocus en diafragma gebruiken. Maar vergeet niet, toplenzen bij Sony zijn niet goedkoop.

          Maar met beide camera's koop je een modern toestel waar veel andere merken op gebied van features achterop hinken.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Nex of A33 ?

            Klopt...en als je wil weten welke NEX-lenzen er nog aan zitten te komen:

            Sony has issued a press release about the new product developments it's showcasing at Photokina 2010. Highlights include a firmware update for the NEX series (covered in a separate news story), a prototype of a new camera that will incorporate the latest Translucent Mirror technology, accessories for A-mount cameras including a flash and vertical grip, and upcoming lenses for both A and E mounts.


            Wide fixed focal length CZ : available from 2011
            Telephoto zoom : available from 2011
            Macro : available from 2011
            Portrait : available from 2011
            High performance standard zoom G : available from 2012
            Wide zoom : available from 2012
            Mid-telephoto : available from 2012

            Ik wacht vooral op de portretlens (ik gok op een mooi afgewerkte 35 of 50mm f/2 of f/1.8) en de G-standaardzoom, alhoewel die laatste wel eens pricey zou kunnen worden . Nuja, topmateriaal of topglas betaal je overal...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Sony Nex of A33 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Maar met beide camera's koop je een modern toestel waar veel andere merken op gebied van features achterop hinken.
              Welke features zoal?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Sony Nex of A33 ?

                Ingebouwde GPS, 10fps met AF, Panorama functie, HDR functie, zeer goede Live view (A55)
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Nex of A33 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ingebouwde GPS, 10fps met AF, Panorama functie, HDR functie, zeer goede Live view (A55)
                  En welke zijn echt nuttig? Zeker als ik lees als de AF de 10fps niet kan bijhouden.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Nex of A33 ?

                    Hoe ga jij bepalen wat echt nuttig is ? Laat iedereen dat toch voor zichzelf bepalen.

                    En lees wat je wil (laat me raden: Dpreview ? Die hebben nooit iets goeds te zeggen gehad over een Alpha...), maar hier zijn wat voorbeelden...

                    I took the Sony A55 out for another couple games. Again with the Sony 70-400G lens on a Gitzo mono-pod. You can order the mono-pod from my s...

                    I've always loved shooting tennis. It's tougher than it looks. Well it's easy to get the player hitting the ball. The hard part is getting i...

                    When you pick up the new Sony Alpha A55 digital camera for the first time it doesn't really hit you that the camera's mirror doesn't move an...

                    I was invited by Sony USA to try out the latest lenses, cameras and video cameras. They brought us to Jackson WY for a few days of rodeo and...


                    Naar mijn mening zijn die prima.

                    Oh, handheld twilight mode niet vergeten . En de snelle AF tijdens het filmen...ook met snel bewegende onderwerpen.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Nex of A33 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Hoe ga jij bepalen wat echt nuttig is ? Laat iedereen dat toch voor zichzelf bepalen.

                      Niet intrappen Joris.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Nex of A33 ?

                        10fps is natuurlijk wel handig als de AF geen supersnelle actie kan volgen.
                        Heb je toch nog kans om een paar scherpe foto's te hebben.
                        Just fire away.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Nex of A33 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Hoe ga jij bepalen wat echt nuttig is ? Laat iedereen dat toch voor zichzelf bepalen.

                          En lees wat je wil (laat me raden: Dpreview ? Die hebben nooit iets goeds te zeggen gehad over een Alpha...), maar hier zijn wat voorbeelden...

                          I took the Sony A55 out for another couple games. Again with the Sony 70-400G lens on a Gitzo mono-pod. You can order the mono-pod from my s...

                          I've always loved shooting tennis. It's tougher than it looks. Well it's easy to get the player hitting the ball. The hard part is getting i...

                          When you pick up the new Sony Alpha A55 digital camera for the first time it doesn't really hit you that the camera's mirror doesn't move an...

                          I was invited by Sony USA to try out the latest lenses, cameras and video cameras. They brought us to Jackson WY for a few days of rodeo and...


                          Naar mijn mening zijn die prima.

                          Oh, handheld twilight mode niet vergeten . En de snelle AF tijdens het filmen...ook met snel bewegende onderwerpen.
                          Wow !
                          Die rodeo foto's zijn fantastisch !
                          Canon 7D + Canon G11

                          Comment

                          Working...
                          X