Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000 defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5000 defect

    hallo, me even voorstellen, ik ben alex, nog niet zo erg lang bezig met fotografie, maar erg geboeid,

    ik ben vandaag op een foto trip geweest, en ik wou daarnet al mijn foto's uploaden,dat gebeurt allemaal, ik unplug mijn camera van de computer maar deze wil niet meer aan, als ik kijk door het lensvenster krijg ik een blauwer beeld met precies een enorm gruis erop (zoals een foto met zeeer hoge ISO) maar dit is constant en de camera wil niet meer aan, help? dit is allemaal gebeurd sinds ik de camera unplugde,deze heeft nog nooit de grond geraakt noch erges tegen gezeten

    wat kan er verkeerd gegaan zijn?

    mvg,alex

  • #2
    Re: Nikon D5000 defect

    Haal de batterij er eens uit.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5000 defect

      De 2 knopjes met het groene stipje indrukken (diafragma en info denk ik) = volledige fabrieksreset.
      Al betwijfel ik dat dit gaat helpen, want dan moet hij aanstaan.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5000 defect

        Dat vergrauwde beeld lijkt me het beeld te zijn dat je ziet als de camera af staat en je door de viewfinder kijkt.

        Heeft hij misschien lang (bijv. een uur) aan de USB kabel gehangen ?

        Ik heb eenmaal bovenstaande vergissing gemaakt ... en mijn (niet-Nikon, Jupio) battterij was gesneuveld, ttz. die wilt niet meer laden.
        Cheers, Ben

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5000 defect

          Volgens mij is uw batterij kapot.
          Mijn blog

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5000 defect

            Batterij idd... Toestel geeft zowiezo die grijze "look" als de batterij plat is of defect.
            Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5000 defect

              Inderdaad, eerst batterij in de lader.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5000 defect

                Op de avondschool werd ons aangeraden om wanneer je de foto's van de Sd kaart op de pc wil plaatsen, de kaart uit de camera te nemen en via een kaartlezer en USB aansluiting de foto's op de pc te zetten. Dit doe ik altijd zo en het werkt prima. Dan is er ook geen mogelijkheid dat je camera te lang aan de pc gekoppeld is he.
                Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                Comment

                Working...
                X