Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macbook pro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke macbook pro?

    Ik heb nu echt dringend een laptop nodig voor verschillende doeleinden!
    ik zou voor een mac gaan omdat deze veel stabieler lopen en ik deze in mijn studio ook kan gebruiken om op te nemen en als dj kan ik deze ook gebruiken!
    nu vraag ik mij af : welke macbook pro ik het beste zou nemen?
    - allereerst het scherm : hoe groot? 13" is gemakelijker mee te nemen en langere batterij duur en 17" is mooier beeld 15" zit daar tussen
    - hoeveel ram heb ik nodig?
    - en alle andere dingen ook?
    alvast bedankt
    grtz ken
    ________

  • #2
    Re: welke macbook pro?

    Persoonlijk vind ik een 13" te klein en een 17" te groot om mee te slepen. Voor mij is een 15" dan ook ideaal

    Dan qua ram... Het hangt er nogal vanaf wat je ermee gaat doen. Ik werk met een MBP early 2008 (2.4ghz C2D, 4 Gb ram & 7200rpm HDD). Ik vind deze eigelijk al niet meer snel genoeg. Met name de max van 4GB ram vormt voor mij een bottleneck. Maar ik gebruik mijn MBP (al dan niet met een extern scherm) dan wel voor de nabewerking van 5D II RAW files van 25 tot >30mb per stuk . Ik zou dan ook graag naar een systeem willen met 8GB ram. Dit gaat in de toekomst zeker ook wel gebeuren, ik moet alleen eerst wat opdrachtjes zien te scoren om dit te kunnen bekostigen
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: welke macbook pro?

      wat ga ik ermee doen?
      1. Ik heb op dit moment een home studio en zou graag ermee opnemen en midi software voor men keyboards aansturen (synths en zovoort)
      2. Af en toe ben ik dj en daarvoor zou ik hem dus ook willen gaan gebruiken (Virtual dj of trator)
      3. Gamen doe ik zeer weinig hiervoor heb ik mijn PS3 dus dit moet hij niet kunnen xD
      4. een filmpje kijken zou ik er graag ook wel eens mee doen.
      5. En nog wat andere normale dingen!

      wat zou ik dan nodig hebben?

      alvast bedankt voor je antwoord

      Comment


      • #4
        Re: welke macbook pro?

        Voor mij was de 15" ook de beste keuze..
        Na verschillende jaren met verschillende laptops te hebben rondgezeuld, groot en klein, ben ik tot de 15" afmeting gekomen..
        Verder geven de verschillen in processor-snelheid niet zo een echt "struikel" verschil...
        Hoe meer RAM hoe beter maar ze hebben allemaal 4GB in huis..
        Je kan er 8GB van maken maar dat kost dan wel 360€ meer..( en gebruiksduur van de batterij )
        Beter is de 4GB te laten zoals ze is en investeren in de grafische kaart met 512MB ipv 256Mb
        Voor de rest een pracht apparaat...
        Ik heb verschillende laptops , Win en Mac waar ik hetzelfde mee kan doen met vergelijkbare specs,
        en merk dat ik meer met de Mac werk dan de andere...
        Mijn vriendin is wat meer win-gezind (geweest :-) ) en is nu ook meer en meer aan het Mac-en...
        Heb overal CS5 (compleet) op draaien en dan ook nog Media Composer 5 software... zoek maar eens op welk zwaar spul dit is...
        Ik heb nog een versie met twee grafische kaarten in, nl de NVIDIA GeForce 9400M 256Mb en de NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB waarbij ik kan schakelen al naargelang de toepassingen ik draai..
        de NVIDIA GeForce 9600M GT verbruikt een pak meer dan de NVIDIA GeForce 9400M wat de helft maakt in de batterijduur. Maar op netvoeding een vliegmachien..
        Verder kan ik met een stukje software (niet Mac) de 256Mb en de 512Mb samen gebruiken..
        Nu is dit niet meer zo , maar ik denk dat ze er zeker niet op achteruit gegaan zijn..
        Het OS van de Mac heeft zo weinig van de processorkracht nodig in vergelijking met het andere bekende systeem..
        ( het is hier wel gevaarlijk om er over te beginnen , want voor je het weet is het oorlog , en dat is nu net niet mijn bedoeling )
        grts Peter
        Last edited by Peter EOS-500D; 3 oktober 2010, 23:15.
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: welke macbook pro?

          Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
          wat ga ik ermee doen?
          1. Ik heb op dit moment een home studio en zou graag ermee opnemen en midi software voor men keyboards aansturen (synths en zovoort)
          2. Af en toe ben ik dj en daarvoor zou ik hem dus ook willen gaan gebruiken (Virtual dj of trator)
          3. Gamen doe ik zeer weinig hiervoor heb ik mijn PS3 dus dit moet hij niet kunnen xD
          4. een filmpje kijken zou ik er graag ook wel eens mee doen.
          5. En nog wat andere normale dingen!

          wat zou ik dan nodig hebben?

          alvast bedankt voor je antwoord
          Als je gaat voor de 15" met de 4Gb en grafische kaart van 512Mb , worden je dromen vervult man ... (wetende dat er altijd wel iets beter zou zijn )
          En als je de 4Gb extra je je ook nog kan permiteren , ga je gang..
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: welke macbook pro?

            Ha ja , was ik nog vergeten...
            Je hebt eens een linkje gelegd naar apache - the shadows op you-tube... keigoe..
            Weet dat je met het standaard programma garage band op de mac je gitaar kan aansluiten om er fantastische muziek mee te maken .
            Je kan een heel orkest samenstellen met ontelbare instrumenten en je gitaar gebruiken voor de input.
            Je kan ze in alle mogelijke toestanden aanpassen en zo..
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • #7
              Re: welke macbook pro?

              toffe reacties allemaal xD
              uhu garageband is wel leuk inderdaad!
              Ok maar wat zijn de verschillen dan tussen volgende dingen?
              - i5 en i7 (is i7 echt nodig of kom ik met i5 toe)
              - 4GB of 8GB ram (kom ik met 4 toe?)
              - 5400 rpm of 7200 rpm (wat zijn de verschillen?)
              en dat is het zo een beetje!

              alvast bedankt om te antwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: welke macbook pro?

                Als je dat als werkpaard wil gebruiken en met je meeslepen is de 15" misschien beter. Indien je echter vnl op een ander toestel werkt zou ik de 13" nemen.

                Comment


                • #9
                  Re: welke macbook pro?

                  Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                  toffe reacties allemaal xD
                  uhu garageband is wel leuk inderdaad!
                  Ok maar wat zijn de verschillen dan tussen volgende dingen?
                  - i5 en i7 (is i7 echt nodig of kom ik met i5 toe)
                  - 4GB of 8GB ram (kom ik met 4 toe?)
                  - 5400 rpm of 7200 rpm (wat zijn de verschillen?)
                  en dat is het zo een beetje!

                  alvast bedankt om te antwoorden!
                  I7 is een iets krachtiger processor, maar een pak duurder. Voor jou doel is die i7 er waarschijnlijk wat over. De i5 heeft een betere prijs/snelheid verhouding, de i7 is sneller.
                  7200 rpm is de snelheid waarmee je harddisk draait. Ik zou toch de 7200 nemen (normaal zou daar niet al te veel prijsverschil mogen op zitten).
                  En die ram ? Ik hoor regelmatig (ben zelf een windows gebruiker) dat de prijzen bij Mac redelijk uit de pan swingen voor wat dat geheugen betreft. Persoonlijk zou ik beginnen met 4 GB (kan je al redelijk wat mee doen). Merk je dat je toch te weinig geheugen hebt, maar er dan achteraf 8 van (en laat het niet aan de Apple-prijzen aanpassen...).

                  PS al de zaken die je vraagt kan je evengoed (ook kwa stabiliteit) met een Windows 7 laptop doen, en een pak goedkoper. Maar de keuze is nog altijd aan de klant, hé ...
                  Voor muziek is een aparte goeie audio-kaart nog altijd noodzakelijk, ook bij een Mac. Maar daar is het afhankelijk van waar je je normen stelt hé. Een mini ketentje, daar zou ook muziek uitkomen. Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens .
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke macbook pro?

                    Uhu al allemaal bedankt!
                    een externe audiokaart ga ik mij sowieso ook kopen!
                    is de i5 veel beter dan de gewone processor bij een 13"?

                    grtz

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke macbook pro?

                      Heb geen ervaring met een 13"...
                      Te klein voor mij...
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke macbook pro?

                        uhu maarja als je nog iets weet zeg maar he

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke macbook pro?

                          Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                          uhu maarja als je nog iets weet zeg maar he
                          ik heb al een heel gazet getypt hee.
                          geen probleem hoor , maar je kan beter iets vragen dan dat ik alles moet typen

                          dus laat maar komen en je krijgt een hele hoop meningen..

                          grts
                          Peter
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke macbook pro?

                            Welk model vinden jullie het best qua prijs kwliteit en voor mijn doeleinden (kwa specificaties)

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke macbook pro?

                              de 15" MacBook Pro de middelste van de 3 basis configuraties
                              1.999 €
                              2,53-GHz Intel Core i5-processor
                              5400-rpm harde schijf van 500 GB
                              Intel HD grafische processor
                              NVIDIA GeForce GT 330M grafische processor met 256 MB GDDR3-geheugen

                              Hiermee kom jij al een heel eind weg hoor..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X