Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Interfit XS strobist set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Interfit XS strobist set

    Als je naast je studio ook strobist fotografie buiten de deur doet en je wilt gebruik maken van softboxen snoot etc. dan is het vaak zo dat je twee sets moet aanschaffen. Met de Interfit XS set is dit niet meer nodig en past je softbox gewoon op je raportage flitser (Bowens koppeling). Ik heb deze set getest en vind hem zeer handig. Ik had een set softboxen van mijn Falcon Eyes SS150F set die ik niet meer gebruikte maar nu weer een plaatsje krijgt in mijn strobist studio. PS je kunt voor de speedring van Interfit ook losse adapters kopen voor andere merken dan Bowens zoals Elinchrom.
    Lees hier meer: Test Interfit XS



    Groeten Michael
    Last edited by mmuetst; 3 oktober 2010, 20:17.

  • #2
    Re: Test Interfit XS strobist set

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    Als je naast je studio ook strobist fotografie buiten de deur doet en je wilt gebruik maken van softboxen snoot etc. dan is het vaak zo dat je twee sets moet aanschaffen. Met de Interfit XS set is dit niet meer nodig en past je softbox gewoon op je raportage flitser (Bowens koppeling).
    ik denk dat het interessant is om resultaten te tonen... want immers een camera flits, stuurt z'n licht rechtdoor... daarentegen een studio flits stuurt dat rondom rond.
    met andere woorden, een softbox of beauty dish die voor een studio flits gemaakt is, zal een ander resultaat hebben als er een camera flash inzit...
    vandaar dat westcott de flits omkeerd hangt en de Lastolite Ezybox een dubbele diffuser doek voor de flash hangt.
    Zoniet zit je met een hotspot

    idem voor de beautydish... een studio flash dish heeft een concave spiegel nodig, terwijl de camera flash een convexe spiegel nodig heeft...

    de plastikken diffuser op de camera flits zetten is natuurlijk een hulpmiddel, maar 't resultaat zal marginaal zijn...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Test Interfit XS strobist set

      Ik heb al wel wat test opnames gemaakt. Ik heb het gevoel dat de reflector wel invloed heeft op het licht van de flitser. Zal eens met en zonder doen in een doorschiet plu. Ik zal het resultaat in de test plaatsen. Ik heb bij de test wel de groothoek stand genomen inclusief het glaasje voor de flitser.
      Bedankt voor je opmerking.
      Groeten Michael

      Comment


      • #4
        Re: Test Interfit XS strobist set

        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
        Ik heb al wel wat test opnames gemaakt. Ik heb het gevoel dat de reflector wel invloed heeft op het licht van de flitser. Zal eens met en zonder doen in een doorschiet plu. Ik zal het resultaat in de test plaatsen. Ik heb bij de test wel de groothoek stand genomen inclusief het glaasje voor de flitser.
        Bedankt voor je opmerking.
        Groeten Michael
        probeer ook eens op een effen (grijze) muur of zo...
        op zich is't natuurlijk wel een mooi dingetje, maar 't moet werken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Test Interfit XS strobist set

          ziet er best wel leuk uit, waar vind je dit en wa mag da kosten.
          lijkt vitale info die ontbreekt (tenzij ik erover gelezen heb)
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Test Interfit XS strobist set

            Wil niet teveel reclame maken op de site anders denkt men dat ik betaalt wordt door fima's om reclame te maken. De set die ik heb gekocht komt bij konijn vandaan en is momenteel in de aanbieding. Heb net een test gedaan met verschillende flitsers plu's softbox enz. De resultaten komen zo op mijn website. kan nu al verklappen dat het er grappig uit ziet. Bij mijn softbox had ik een beetje last van een hotspot. Als ik het groothoekklepje voor de flitskop doe is dat weg.

            Comment


            • #7
              Re: Test Interfit XS strobist set

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              probeer ook eens op een effen (grijze) muur of zo...
              op zich is't natuurlijk wel een mooi dingetje, maar 't moet werken...
              We hebben thuis niet echt een mooie muur om te testen. Ik heb nu wel een test gedaan met een paraplu (twee types) en een softbox. Je kunt hier wel goed zien hoe het licht in de paraplu en softbox verdeeld wordt. Ben van mening dat deze XS bracket van Interfit zeker werkt en dat je er leuke resultaten mee kunt halen. Misschien zijn niet alle studio onderdelen geschikt zoals beauty dish, maar zover ik nu kan zien is een softbox geen probleem.
              Klik hier voor de test

              Comment


              • #8
                Re: Test Interfit XS strobist set

                Als bevestiging voor een softbox, lijkt het me nuttig.

                Maar voor gebruik met een paraplu of op locatie heb ik m'n twijfels.
                Het lijkt me vrij omvangrijk.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Test Interfit XS strobist set

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Als bevestiging voor een softbox, lijkt het me nuttig.

                  Maar voor gebruik met een paraplu of op locatie heb ik m'n twijfels.
                  Het lijkt me vrij omvangrijk.
                  ik zou't niet kopen als je nog geen softbox hebt, dan ga je beter voor een aangepaste softbox, maar als wel een goede softbox hebt, is het misschien wel interessant om uit te proberen...


                  voor paraplu, is het natuurlijk vrij zinloos, op locatie neem je liever zo weinig mogelijk mee, en een set met swivel, paraplu en flash doet net hetzelfde... en is kleiner en lichter... dat blijft voor mij nog altijd een belangrijke parameter.

                  natuurlijk't is wel interessant Michael dat je die dingen eens test...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test Interfit XS strobist set

                    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    Als bevestiging voor een softbox, lijkt het me nuttig.

                    Maar voor gebruik met een paraplu of op locatie heb ik m'n twijfels.
                    Het lijkt me vrij omvangrijk.
                    Als je de reflector weg laat (is ook maar de vraag of deze handig is in combinatie met een plu, zie test) valt het allemaal wel mee en is het handvat wel heel prettig om ook een plu te richten. Mijn Calumet plu's 117cm zijn niet echt licht en met deze neigkop kun je het licht goed (en ook snel) richten. Het is natuurlijk meer sjouwen, das dan weer een nadeel. Ja de rug van een fotograaf heeft wat te verduren
                    Wat ik ook handig vind is het draaien van de flitser zodat een slave sensor (bij de lumopro LP160 zit deze aan de voorzijde) de andere flitslampen kan "zien".
                    Groeten Michael

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test Interfit XS strobist set

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      idem voor de beautydish... een studio flash dish heeft een concave spiegel nodig, terwijl de camera flash een convexe spiegel nodig heeft...

                      Is inderdaad zo,

                      Ik gebruikt dit systeem ook om mijn beatydish ook te kunnen gebruiken met speedlights.

                      bij speedlights draai ik dan de spiegel om en dat werkt behoorlijk
                      Last edited by zunoel; 4 oktober 2010, 11:25.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test Interfit XS strobist set

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Is inderdaad zo,

                        Ik gebruikt dit systeem ook om mijn beatydish ook te kunnen gebruiken met speedlights.

                        bij speedlights draai ik dan de spiegel om en dat werkt behoorlijk
                        Mag ik op mijn beurt vragen welk merk die beauty dish is. Ik heb nog geen beauty dish en zit nog te twijfelen of ik er een koop of eerst wat wil knutselen met een afwasbak.
                        Het verhaal van de spiegel ga ik bestuderen.

                        Groeten Michael

                        Comment


                        • #13
                          Re: Test Interfit XS strobist set

                          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                          . Ik heb nog geen beauty dish en zit nog te twijfelen of ik er een koop of eerst wat wil knutselen met een afwasbak.
                          je hebt een tweetal commerciele:

                          Kacey Enterprises (duur)
                          Lumodi (goedkoop)

                          of je kan goedkoop iets zelf knutselen met een deksel van een wok...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Test Interfit XS strobist set

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            je hebt een tweetal commerciele:

                            Kacey Enterprises (duur)
                            Lumodi (goedkoop)

                            of je kan goedkoop iets zelf knutselen met een deksel van een wok...
                            Ziet er cool uit dat knutselwerkje. Ik zal te denken dat ik als spiegel een doodehoek spiegel kan gebruiken voor auto's. Ik zit ook te denken aan een bestaande beauty dish met Bowens koppeling, gezien die dan direct in de XS bracket past en daarna de spiegel vervangen.

                            Groeten Michael

                            Comment


                            • #15
                              Re: Test Interfit XS strobist set

                              Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                              Ik zal te denken dat ik als spiegel een doodehoek spiegel kan gebruiken voor auto's.
                              't is een dodehoek spiegel voor vrachtwagens... die zijn perfect van grote...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X