Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand een idee?

    Hoi allemaal,

    Ik zit met een klein probleem...
    Ik ben onlangs 'benoemd' tot webmaster van onze hondenschool, mijn taak is dus onze site te vernieuwen en te onderhouden.
    Nu, ik bekijk het altijd groots en heb een fantastisch idee om de honden van onze leden te verwerken in onze site.
    We zouden graag van zo veel mogelijk honden enkele foto's maken, maar dit dan in een soort van fotostudio...
    Het moet niet superprofessioneel zijn, maar het moet toch een deftig resultaat opleveren.
    Zijn er ergens mogelijkheden om een 'draagbare' studio of dergelijke te huren? Ik heb al wat gesurfd, maar niets gevonden.
    Desnoods is het gewoon een achtergrond en een tweetal lampen, als het resultaat maar goed is. (de foto's worden dan genomen in onze hs zelf, tijdens de trainingen)

    Iemand een adresje of een idee?

    Groetjes
    Annelies
    Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

  • #2
    Re: Iemand een idee?

    Hey Annelies,

    Bij Servix (www.servix.be) kan je flitsers huren. De elinchroms herladen heel snel en hebben een zeer korte flitsduur. Ondermeer de reden waarom ik daar huur (voor honden op evenementen / dierenwinkels).

    Achtergrond support zal je mogelijk ook kunnen huren. Je moet nog wel een rolleke papier kopen dan.


    Have fun!

    O ja, heb je al met flitsers gewerkt? Anders heb we wel wat extra kennis nodig.


    Grtz
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Iemand een idee?

      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Hey Annelies,

      Bij Servix (www.servix.be) kan je flitsers huren. De elinchroms herladen heel snel en hebben een zeer korte flitsduur. Ondermeer de reden waarom ik daar huur (voor honden op evenementen / dierenwinkels).

      Achtergrond support zal je mogelijk ook kunnen huren. Je moet nog wel een rolleke papier kopen dan.


      Have fun!

      O ja, heb je al met flitsers gewerkt? Anders heb we wel wat extra kennis nodig.


      Grtz
      Hoi,

      Bedankt voor de tips!

      Ik heb helaas geen kennis van flitsers...

      Groetjes
      Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

      Comment


      • #4
        Re: Iemand een idee?

        Vraag eens rond bij een fotoclub bij je in de buurt of ze mss dit idee zien zitten ,als er een paar leden mee mogen komen fotograferen mag je misschien hun studio materiaal in bruikleen hebben voor 1 dag .

        Groetjes

        Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #5
          Re: Iemand een idee?

          ik heb ook al eens zoiets gedaan voor onze hondenschool, maar dan met de medewerkers. Ik heb 2 spotjes gebruikt waarvan eentje als filler met kalk ervoor. De achtergrond niet wit nemen, maar liefst een neutrale grijze kleur. zo kan je later zelfs de honden makkelijk op een andere achtergrond zetten als je dat wenst.

          Als spot kan je gewoon van die 500W werklampen gebruiken, maar zet ze toch maar op een metertje of 2 van je voorwerp af. Kalk, tja, ik breng dat mee van mijn werk, maar op eentje zou je iets moeten voorhangen dta het licht diffuseert. In pricipe kan dit zelfs gewoon een witte doek zijn, maar wel oppassen dat dit geen vuur vat.
          Wat je anders ook wel kan doen is 1 spot gebruiken gebruiken en langs de andere kant (maar dan wel dichterbij) een witte isomoplaat. De bedoeling hiervan is dat het harde schaduwen komende van de spot opheft en als filler wordt gebruikt.

          Veel succes en in welke hondenschool zit je?
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Iemand een idee?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
            ik heb ook al eens zoiets gedaan voor onze hondenschool, maar dan met de medewerkers. Ik heb 2 spotjes gebruikt waarvan eentje als filler met kalk ervoor. De achtergrond niet wit nemen, maar liefst een neutrale grijze kleur. zo kan je later zelfs de honden makkelijk op een andere achtergrond zetten als je dat wenst.

            Als spot kan je gewoon van die 500W werklampen gebruiken, maar zet ze toch maar op een metertje of 2 van je voorwerp af. Kalk, tja, ik breng dat mee van mijn werk, maar op eentje zou je iets moeten voorhangen dta het licht diffuseert. In pricipe kan dit zelfs gewoon een witte doek zijn, maar wel oppassen dat dit geen vuur vat.
            Wat je anders ook wel kan doen is 1 spot gebruiken gebruiken en langs de andere kant (maar dan wel dichterbij) een witte isomoplaat. De bedoeling hiervan is dat het harde schaduwen komende van de spot opheft en als filler wordt gebruikt.

            Veel succes en in welke hondenschool zit je?
            Je hebt duidelijk hetzelfde idee als ik! Ik zou ook zeker niet voor een witte achtergrond gaan, het is dan ook de bedoeling dat ze netjes op de site kunnen gebruikt worden.

            En bedankt voor de tips met de lampen!

            Ik zit met mijn twee Border Collies in hs Oostende.
            Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

            Comment


            • #7
              Re: Iemand een idee?

              hs Oostende
              Stene?
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: Iemand een idee?

                Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                Stene?
                neen, HSO
                Heb helaas geen studiofoto's in verwerkt.
                Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                Comment

                Working...
                X