Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wlan kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wlan kaartje

    Ik zou een WLAN kaartje voor een oude laptop moeten hebben.

    Nu zie ik dat ze verkrijgbaar zijn (waren) in de vorm van een PCMCIA-card, maar ook in de vorm van een USB-stick.

    Heeft het ene voordelen/nadeln tov het andere.

    ( Behalve dat je een USB-poortje moet opofferen in het geval van de "stick' )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Wlan kaartje

    Toch even checken hoe oud het ding is. We hebben een laptop van 7-8 jaar oud, weet al niet meer precies wat het is, maar in ieder geval kan dat ding geen enkele encryptie aan. Enkel een open access point valt te gebruiken. Dacht eerst dat het aan de stick lag, maar hetzelfde verhaal met een andere stick. Onder linux hetzelfde probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Wlan kaartje

      De gemakkelijkste oplossing is USB, maar vroeger regelmatig problemen mee gehad (verbinding valt weg, poort wordt te warm, bij downloaden of ver van draadloos accespunt soms ook minder verbinding), beter PCMCIA of voor vaste pc ook vaste kaart met antenne, veel betrouwbaarder (en usb poort extra over).

      Comment


      • #4
        Re: Wlan kaartje

        Ik heb indertijd ook veel problemen gehad met zo'n USB stick. En heb me laten wijsmaken dat dit kwam omdat de stick een groter vermogen vroeg dan dat de poort kon leveren. Maar omdat ik een powered USB hub bij een laptop niet zag zitten, heb ik een PCMCIA kaartje gekocht. En dat heeft jaren feilloos gewerkt.
        Last edited by Walt; 4 oktober 2010, 06:11.
        https://waltertalboom.be-
        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

        Comment


        • #5
          Re: Wlan kaartje

          OK, bedankt voor de reacties. De PCMCIA kaart werkt zeker, maar ik heb ondertussen ook wat gegoogeld en het blijkt dat USB sticks inderdaad nogal warm kunnen worden en dat daardoor de verbinding kan wegvallen.

          Ziezo, dan hebben andere mensen er misschien ook nog iets aan:

          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment

          Working...
          X