Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeld bevriezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeld bevriezen?

    Hallo,

    Ik ben voor fotograaf aan het studeren en ik heb een vraag over een beeld bevriezen. Ik heb trouwens een canon 550 D.

    Om een beeld te bevriezen moet je een lange sluitertijd instellen, zoals bv 1/500. En een diafragma van bv 5. Dat lukt als het buiten goed licht is. Maar als ik dat binnen in de living probeer, als het wat donker is. En ik probeer een foto te maken terwijl iemand beweegt, dan blijft mijn beeld donker. Ook al stel ik hogere iso-waarden in. Ik krijg geen fatsoenlijk, scherp, licht beeld. Het enige wat ik zie is zwart...

    Heeft iemand een idee hoe dat komt?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Beeld bevriezen?

    flits zal uw binnenprobleem oplossen!
    een 50 f1.8 zal ook helpen maar een flits zal meer doen.
    en leren flitsen, merk da velen een flits hebben maar niet weten wa ze ermee moeten of kunnen
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Beeld bevriezen?

      Oorspronkelijk geplaatst door EBA Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik ben voor fotograaf aan het studeren en ik heb een vraag over een beeld bevriezen. Ik heb trouwens een canon 550 D.

      Om een beeld te bevriezen moet je een lange sluitertijd instellen, zoals bv 1/500. En een diafragma van bv 5. Dat lukt als het buiten goed licht is. Maar als ik dat binnen in de living probeer, als het wat donker is. En ik probeer een foto te maken terwijl iemand beweegt, dan blijft mijn beeld donker. Ook al stel ik hogere iso-waarden in. Ik krijg geen fatsoenlijk, scherp, licht beeld. Het enige wat ik zie is zwart...

      Heeft iemand een idee hoe dat komt?

      Bedankt!
      Je bedoelt natuurlijk een korte sluitertijd van 1/500(e van een seconde).

      Je hebt steeds een bepaalde hoeveelheid "licht" nodig om een foto te maken.
      Deze hoeveelheid wordt bepaald door het omgevingslicht en 3 factoren die jij kan aanpassen, 2 mechanische(het diafragma op je lens en de sluitersnelheid op je toestel) en 1 elektronische(de ISO-waarde van de sensor in je toestel).
      Als 1 of verschillende van deze factoren te laag is ga je te weinig licht krijgen en krijg je een onderbelichte foto(zwart beeld), omgekeerd ga je een overbelichte foto krijgen(wit beeld).

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Beeld bevriezen?

        verwijder maar, was reactie op een off- topic bericht.
        Last edited by jumpforjoy; 4 oktober 2010, 11:43.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment

        Working...
        X