Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB600 op afstand gebruiken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB600 op afstand gebruiken.

    Ik heb een D90 en een SB600 flitser. Graag zou ik de flitser op afstand gebruiken zonder de inwendige flitser van de camera te gebruiken.
    Heb reeds getest met de aanstuurmogelijkheden van de D90 maar daarvoor moet hij steeds met de ingebouwde flitser pulsen sturen. Dat had ik liever niet.
    Nu werd me de Visico Radio Slave set (pt-1604) aangeraden.
    Heb reeds wat gesurft om info in te winnen.
    Er wordt gesproken over een aansluitkabel tussen de ontvanger en de flitser. Op mijn SB-600 zit echter geen aansluitcontakt om de die kabel in te pluggen. Werkt het systeem niet wanneer je de flitser op de hotshoe van de ontvanger schuift zonder de kabel te gebruiken?
    Indien dit niet werkt, bestaan er alternatieven voor het aansturen van de SB-600.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

  • #2
    Re: SB600 op afstand gebruiken.

    rf-602 flash triggers
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: SB600 op afstand gebruiken.

      1 triggerset: RF602 goedkoop en goed (zie strobist hoekje hier op't forum)
      2 d90 gaat altijd flitsen met zijn flitsje, met Nikon SG-3IR ga je het flitslicht tegenhouden.
      je kan altijd je intern flitsje terugschroeven in kracht.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: SB600 op afstand gebruiken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
        Nu werd me de Visico Radio Slave set (pt-1604) aangeraden.
        slechte raad... da's een cactus V2 variant... niet erg betrouwbaar. Er is veel beter en goedkoper tegenwoordig

        RF602 werd al aangeraden...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: SB600 op afstand gebruiken.

          Zoals David zegt, Nikon SG-3IR gebruiken licht van je inwendige flits wordt afgestopt, maar de aansturing werkt IR.

          Comment


          • #6
            Re: SB600 op afstand gebruiken.

            Nog effen voor de duidelijkheid. Het Nikon systeem met de SG-3IR is wel cool omdat je i-TTL kunt gebruiken. Het is wel zo dat de SB-600 de flits wel moet zien. De firma Pixel heeft een radio systeem voor i-TTL maar deze is een heel stuk duurder dan merken als Yongnuo. Pixel is momenteel bezig met een nieuw systeem (lijkt heel erg op die van Pocket Wizard) prijzen zijn nog niet bekend.
            Pixel heeft via mail laten weten dat ze snel in productie gaan met deze trigger.

            Comment


            • #7
              Re: SB600 op afstand gebruiken.

              Heb dan maar de RF-602 triggerset besteld bij Fotoshop Aalten in Nederland.
              Vandaag ontvangen en onmiddellijk uitgetest. Het valt me op hoe degelijk alles eruit ziet.
              Meteen de zender op mijn camera, de SB600 op manueel en de ontvanger erop geschoven. Alles werkt zoals het hoort.
              Dan eens getest hoever ik eigenlijk geraak met het signaal. Op het einde van de straat (zeker 100m) werkte het nog perfect. Prima set, een aanrader.
              Een dikke plus is ook het extra gaatje in het aansluitcontact. Dit maakt het mogelijk om de flitser erin te vergrendelen waardoor hij er niet onverwachts uit kan glijden en op de grond vallen.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

              Comment


              • #8
                Re: SB600 op afstand gebruiken.

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Heb reeds getest met de aanstuurmogelijkheden van de D90 maar daarvoor moet hij steeds met de ingebouwde flitser pulsen sturen. Dat had ik liever niet.
                Waarom niet? De interne flits - als je alles goed instelt - gaat geen licht in je foto toevoegen. Plus je kan TTL werken met de SB-600 en alles vanop je camera instellen.

                Je moet dan je set-up wel op deze manier instellen:



                Let op de "--" bij built-in flash. Andere optie is deze op 1/128 TTL kracht zetten.

                Comment


                • #9
                  Re: SB600 op afstand gebruiken.

                  ik zou graag de sb600 aansturen met de rf602. Ik heb ergens gelezen dat je dan op de d90 een extra kabeltje nodig hebt, is dat waar?
                  Leer uit ervaring van jezelf en van anderen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB600 op afstand gebruiken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ringo V Bekijk bericht
                    ik zou graag de sb600 aansturen met de rf602. Ik heb ergens gelezen dat je dan op de d90 een extra kabeltje nodig hebt, is dat waar?
                    nee, dit is niet nodig

                    de trigger plaats je op je toestel, op de ontvanger plaats je je flits

                    geen kabels zijn noodzakelijk
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB600 op afstand gebruiken.

                      Ok. bedankt voor de vlugge reactie
                      Leer uit ervaring van jezelf en van anderen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB600 op afstand gebruiken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Waarom niet? De interne flits - als je alles goed instelt - gaat geen licht in je foto toevoegen. Plus je kan TTL werken met de SB-600 en alles vanop je camera instellen.
                        Natuurlijk levert de pop-up wel een bijdrage aan de belichting door de sync flits, die aangeeft wanneer de anderen afmoeten gaan. Niet zoveel, maar toch bij dichtbij werk en met reflecterende oppervlaktes kan het hinderlijk zijn. Ik heb ooit eens 2 foto's geplaats met de flits op -- en op iTTL in de spiegel en het was opvallend hoeveel licht er nog in de stand -- in de spiegel te zien was.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB600 op afstand gebruiken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Natuurlijk levert de pop-up wel een bijdrage aan de belichting door de sync flits, die aangeeft wanneer de anderen afmoeten gaan. Niet zoveel, maar toch bij dichtbij werk en met reflecterende oppervlaktes kan het hinderlijk zijn. Ik heb ooit eens 2 foto's geplaats met de flits op -- en op iTTL in de spiegel en het was opvallend hoeveel licht er nog in de stand -- in de spiegel te zien was.
                          De omstandigheden die je nu geeft, lijken mij verwaarloosbaar en uitzonderlijk.

                          Mijn voorkeur gaat uit naar CLS met interne flits van D700. Omdat je TTL kan werken, alles instellen vanaf je body en last but not least, je kan FP gebruiken en syncen tot 1/2000s en korter. Met (goedkoper) triggers lukt dat niet.

                          Pas als ik tegen beperkingen loop, gebruik ik mijn RF-602's.
                          Ik doe nu eenmaal niet aan macrofotografie of spiegelfotografie.

                          Comment

                          Working...
                          X