Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto verkopen

    Hey guys,


    vraagje: ik ben mijn auto aan het verkopen en er belt iemand om te vragen of hij het zo snel mogelijk mag kopen.

    Hij spreekt met een raar accent (ik denk Pools?) en hij zou vaak aan export doen van wagens.

    Ik vond het wat verdacht, misschien onterecht?
    Is zoiets te vertrouwen?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Auto verkopen

    Niet noodzakelijk verdacht, maar die mannen zullen je contant betalen, misschien toch even die biljetten laten scannen voor je de auto meegeeft. Is hij te vertrouwen dan zal hij daar geen bezwaar tegen hebben.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Auto verkopen

      Hm, ik heb nu niet meteen zo'n scanner :s.

      Was ik even vergeten te vermelden: hij sprak ook van "geen keuring nodig en geen garantie e.d. dus geef mij laagste prijs".

      Comment


      • #4
        Re: Auto verkopen

        Natuurlijk willen ze nog wat onderhandelen.
        Hoe ben je zelf als je iets koopt.

        Als ze de auto direct meenemen, alleen cash accepteren, en misschien zelfs samen naar de bank gaan, zodat je de biljetten ofwel in het machien steekt (en dan staan ze op je rekening), ofwel aan het loket afgeeft om op je rekening te zetten.

        Hoe groter de briefjes, hoe groter de kans op vals geld.

        En uiteraard spreken die Polen Nederlands of engels met een accent, maar daarom zijn het nog geen bandieten natuurlijk.

        Ik heb zelf 3 medewerkers die voor mij in Polen werken. Een typische auto die ze hier graag komen opkopen is een Ford Mondeo Diesel break van minstens een jaar of 8 oud.
        Als ze het zelf willen organiseren, dan komen ze met één auto naar hier, en rijden ze met 4 auto's terug.

        Comment


        • #5
          Re: Auto verkopen

          Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
          hij sprak ook van "geen keuring nodig en geen garantie e.d. dus geef mij laagste prijs".
          Logisch, want wagen gaat toch naar 't buitenland.

          Of ie te vertrouwen is? Niemand hier die je dat zal kunnen zeggen. Hij zal ongetwijfeld cash betalen, dus zoek een manier om het geld te checken (stort het anders ineens op je rekening alvorens de sleutels te geven).

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: Auto verkopen

            Spreek gewoon af bij de bank en laat het geld meteen door een bankbediende op je rekening zetten.
            Heb ik ook gedaan toen ik mijn (schade)auto verkocht, ook aan een Pool trouwens.
            En ja die spreken met een accent maar bij mij was het een heel deftige man eigenlijk, niets op aan te merken.
            Was ook geen enkel probleem om bij de bank af te spreken.
            Beter dan al die afrikanen die bellen en geen woord nederlands kunnen

            De goedkoopste manier om zelf geld te checken is om je een beetje vertrouwd te maken met de veiligheidskenmerken van Euro biljetten, en eventueel een detectorpen (stift).

            Comment


            • #7
              Re: Auto verkopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
              Was ik even vergeten te vermelden: hij sprak ook van "geen keuring nodig en geen garantie e.d. dus geef mij laagste prijs".
              Dit is geheel gebruikelijk voor auto's voor export: je krijgt misschien niet de hoogste prijs, maar je hebt er ook geen omkijken meer naar: eens cash betaald, is de deal volledig afgerond.
              Normaliter ook geen proefrit of zo nodig: enkel onder de motorkap kijken en wagen starten.

              Enkel trucen met WESTERN UNION ed. moet je totaal wantrouwen.
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

              Comment


              • #8
                Re: Auto verkopen

                en vergeet vooral geen verkoopskontrakt op te maken.
                als die koper na verkoop onderweg een ongeval veroorzaakt met uw wagen en de benen neemt staat de wagen nog op uw naam en zonder bewijs van verkoop staan ze bij u aan de deur.
                Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                Comment


                • #9
                  Re: Auto verkopen

                  Wij hebben hier enkele jaren terug een wagen 2e hands verkocht aan een Marokaan. Was ook bedoeld voor export. Direct cash betaald, ik heb de biljetten goed nagekeken een copy van zijn paspoort gemaakt en een soort factuur geschreven door beiden ondertekend.

                  Hier dus geen nare ervaring.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto verkopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                    en vergeet vooral geen verkoopskontrakt op te maken.
                    als die koper na verkoop onderweg een ongeval veroorzaakt met uw wagen en de benen neemt staat de wagen nog op uw naam en zonder bewijs van verkoop staan ze bij u aan de deur.
                    kan niet hoor: je geeft het inschrijvingsbewijs toch niet mee én je gaat toch niet zo dom zijn om iemand met jouw nummerplaat te laten wegrijden
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto verkopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                      kan niet hoor: je geeft het inschrijvingsbewijs toch niet mee én je gaat toch niet zo dom zijn om iemand met jouw nummerplaat te laten wegrijden
                      De juiste procedure bij een verkoop is de nummerplaat er af schroeven en het inschrijvingsbewijs meegeven met de wagen. Je nummerplaat kan je afgeven bij de verzekering indien je ze niet meer nodig hebt.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto verkopen

                        Bedankt voor de tips iedereen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto verkopen

                          Ik heb ook zo'n ervaring gehad. De man, van buitenlandse origine, wou mij met fonkelnieuwe biljetten van 500 Euro betalen. Ik heb hem vriendelijk verzocht de biljet te laten omruilen bij de Fortis-bank ( op wandelafstand) in gebruikte biljetten. Man had daar geen probleem mee en een kwartier later betaalde hij mij 2500 Euro in hoofdzakelijk biljetten van 50 euro
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto verkopen

                            Ik heb mijn vorige auto op thuis verlocht aan 4 roemenen...
                            Ze kwamen van ANtwerpen en wilden hem kopen ..Dadelijk..Ik zei nee..
                            Jullie komen maar naar de automarkt met het geld volgende zondag..Ze stonden er en de handel werd afgesloten met echt geld maar ze hadden geen platen bij..
                            Ze vroegn of ik kon meerijden tot in Antwerpen en dan zouden ze mee terug komen naar Zonhoven..Dit heb ik uiteraard niet gedaan..Ze moesten de dag erop maar terug komen met hun platen..Even spannend geweest en op mijn hoede maar als je pech hebt dan ligt het meestal aan jezelf door goedgelovig te zijn..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto verkopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              De juiste procedure bij een verkoop is de nummerplaat er af schroeven en het inschrijvingsbewijs meegeven met de wagen. Je nummerplaat kan je afgeven bij de verzekering indien je ze niet meer nodig hebt.

                              mir
                              De 'verzekering' doet helemaal niets met je plaat.
                              Als je die plaat niet meer gebruikt voor je volgende auto, dan moet die terug naar DIV.
                              Waarschijnlijk zal je 'verzekeraar' of makelaar dit voor jou terugsturen.

                              Comment

                              Working...
                              X