Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verjaardagfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verjaardagfeest

    nu zondag hebben kenissen gevraagd om foto's te komen nemen van een verjaardagsfeest,
    het begingt met een stoomtrein en daarin aperetief en daarna gaan we naar een feestzaal,
    de stoomtrein op zich zal wel lukken ik had al in gedachten enkele foto's te nemen in de detaile van de stoomtrein de aperetiefglazen enzo verder en verder wat sfeerfoto's.

    maar dan is het in de zaal te doen,
    ik heb een 450D een 85mm 1.8 en een 70-200mm f 4.0 zou het daarmee lukken
    en via een vriendin heb ik een 430ex speedlitle mogen lenen,wel al wat geoefend maar het lijkt me niet zo gemakkelijke en eigenlijk flits ik niet zo graag,
    in welke stand zou ik best fotograferen,ik dacht aan de sluitertijd vast te zetten op 1/250 ste
    ook heb ik al ondervonden de flitser naar boven te richten en niet naar voren want dit is dan zo onnatuurlijk,of ben ik fout

    alvast badankt voor de tips
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

  • #2
    Re: verjaardagfeest

    Kan je ook niet een lichtsterke kortere lens lenen, want als het niet in een balzaal gehouden gaat worden, heb je een probleem. Desnoods een kitlens gebruiken.

    Iso zo hoog mogelijk, camera op M en een heel klein beetje onderbelichten met een sluitertijd van 1/30---60 en groot diafragma, flits op eTTl en waarschijnlijk met -1 á -2 EV.

    Hoge iso, groot diafragma en 'lange' sluitertijd is om zo veel mogelijk omgevingslicht mee te pakken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: verjaardagfeest

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Hoge iso, groot diafragma en 'lange' sluitertijd is om zo veel mogelijk omgevingslicht mee te pakken.
      En dan zijn al je foto's overbelicht en bewogen.

      Grtz

      Louis
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: verjaardagfeest

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        En dan zijn al je foto's overbelicht en bewogen.
        bij mij en veel anderen niet........
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: verjaardagfeest

          niet op m schieten maar diafragma voorkeuze (av) en dan je grootst mogenlijke diafragma kiezen (klein f getal) en idd flitsen via 't plafon mits die laag genoeg is. liefst met een difusor erop (kan je ook zelf maken)
          en idd je grootste iso die haalbaar (mooi) is op jou toestel (zal 800 zijn denk ik) beetje

          experimenteren met flitsen op 2 e gordijn kan bij een feestje ook erg leuke resultaten geven zeker als mensen gaan dansen.

          succes...
          van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

          Comment


          • #6
            Re: verjaardagfeest

            is het niet mogenlijk om mijn sluitertijd op 1/250 ste te gebruiken
            dan heb ik toch scherpere beelden?
            Groetjes Leen
            Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

            Comment


            • #7
              Re: verjaardagfeest

              Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
              is het niet mogenlijk om mijn sluitertijd op 1/250 ste te gebruiken
              dan heb ik toch scherpere beelden?
              flits bevriest de beweging.
              zet toestel op M, diafrgama 4, 5.6, tot f8 ergens.
              sluitertijd 1/30 tot 1/125
              iso 400 à 800 om maximaal aanwezig licht te hebben.

              flits op ttl en iets van -1à-2 EV zoals eerder aangegeven.
              moet prima lukken.

              op 1/250 zit je al tegen de maximum sync tijd van camera en flits, en gaat je flits vaak veel te hard flitsen met alle gevolgen van dien.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: verjaardagfeest

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                flits bevriest de beweging.
                zet toestel op M, diafrgama 4, 5.6, tot f8 ergens.
                sluitertijd 1/30 tot 1/125
                iso 400 à 800 om maximaal aanwezig licht te hebben.

                flits op ttl en iets van -1à-2 EV zoals eerder aangegeven.
                moet prima lukken.

                op 1/250 zit je al tegen de maximum sync tijd van camera en flits, en gaat je flits vaak veel te hard flitsen met alle gevolgen van dien.

                Bedankt ik ga het eens proberen
                Groetjes Leen
                Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: verjaardagfeest

                  't is geen exacte maatstaaf, speel er effe mee thuis maar moet wel een aanvaardbaar resultaat opleveren.

                  goed kijken naar uw foto's in't begin en bijsturen waar nodig.


                  belangrijk lijkt me, sluitertijd naar 1/250 ga je omgevingslicht volledig wegflitsen
                  naar 1/100 en eventueel langer ga je meer omgevingslicht meepakken.
                  zeker als je je iso dan ook nog iets opkrikt.

                  het voordeel is ook dat je flits niet gaat moeten flitsen om al het licht te moeten maken, waardoor het resultaat beter gaat zijn

                  mvg
                  david
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: verjaardagfeest

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
                    in welke stand zou ik best fotograferen,ik dacht aan de sluitertijd vast te zetten op 1/250 ste
                    ook heb ik al ondervonden de flitser naar boven te richten en niet naar voren want dit is dan zo onnatuurlijk,of ben ik fout
                    waarom zou je je sluitertijd op 1/250 zetten? De sluitertijd bepaalt hoeveel omgevingslicht je binnenlaat bij gebruik van een flash... dus je maakt je omgeving donker...
                    probeer eerder op 1/15, 1/30 en laat je flash je object bevriezen...
                    gebruik zoals bij party fotografie je flash gerust recht naar voren...
                    dus... zet je camera op f:8 en S:1/15 (manueel), je flits zal een fill flash doen (ik neem aan dat canon dat ook kan)
                    probeer het thuis eerst eens...

                    bouncen kan ook, maar daar dien je wel wat voor te oefenen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment

                    Working...
                    X