Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EID gebruiken op een MAC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EID gebruiken op een MAC

    Ik heb al een paar keer geprobeerd om op de website van taxonweb of de CM te geraken met mijn identiteitskaart via mijn mac.

    Maar het lukt niet.
    De software is geïnstalleerd en ik kan apart de inhoud van mijn kaart lezen, maar geraak niet aan het ingeven van de PIN op deze websites.
    Steeds blokkeert het als ik een paswoord moet ingeven van de 'sleutelhanger'. En dan geraakt ik niet verder.

    Iemand hints? Ik moet toch iets verkeerd gedaan hebben?

  • #2
    Re: EID gebruiken op een MAC

    T'is al een tijdje geleden dat ik dat ding nog gebruikt heb, maar voor zover ik me nog herinner hoef je enkel de eerste keer die pincode in te geven. Dan wordt een certificaat aangemaakt op je PC. Bij de volgende keer inloggen (op die PC) wordt gekeken of je identiteitskaart overeenstemt met dat certificaat op je computer en kan je dus inloggen.

    Zeker dat je de juiste pincode ingeeft ? Hier heb ik er geen problemen mee gehad, maar ik kan met de software die ik staan heb wel enkel mijn identiteitskaart lezen, en niet mijn SIS-kaart. Blijkbaar is daar andere software voor nodig.
    Ik werk met Windows 7, maar dat mag geen reden zijn dat het onder OS X niet zou werken...

    Ik gebruik gewoon de software van de site van de Belgische overheid.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: EID gebruiken op een MAC

      Het is al even geleden dat ik het heb gebruikt, maar alvast toen werkte het enkel met Firefox, niet met Safari.

      Comment


      • #4
        Re: EID gebruiken op een MAC

        Hier heeft men het niet over de browser. Je zou toch vermoeden, dat het met elke browser moet werken. Als het certificaat werkt, zou het geen probleem mogen zijn.
        Het werkt blijkbaar zelfs met IE : kan je nagaan ...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: EID gebruiken op een MAC

          Had ook het zelfde probleem, certificaat ging niet, contact genomen met de helpdesk van Tax-on-Web.
          Deze kende het probleem, blijkbaar iets te maken van de beveiliging in Safari die nogal veel aangepast werd door Apple. Met als gevolg dat de programmeurs bij de belastingen niet konden volgen.
          Ik heb Firefox voor Mac moeten downloaden om Tax-On-Web te doen werken.
          Nu geen enkel probleem meer.

          mvg
          Jean
          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

          Comment


          • #6
            Re: EID gebruiken op een MAC

            Een dikke dank U.
            Nadat ik zowel Taxonweb als CM opende in Firefox, werkte de lezer.

            Dat was het voorlaatste wat nog niet werkte op mijn mac's.

            Het enige waarvoor ik nu nog een windows PC nodig heb is om de gegevens uit mijn Zonnestroom-omvormer te downloaden, omdat SMA geen Mac software ondersteunt.

            Comment


            • #7
              Re: EID gebruiken op een MAC

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Een dikke dank U.
              Nadat ik zowel Taxonweb als CM opende in Firefox, werkte de lezer.

              Dat was het voorlaatste wat nog niet werkte op mijn mac's.

              Het enige waarvoor ik nu nog een windows PC nodig heb is om de gegevens uit mijn Zonnestroom-omvormer te downloaden, omdat SMA geen Mac software ondersteunt.
              Moet je dit eens proberen, 't werkt hier bij mij feilloos...

              Parallels Desktop 6 voor Mac
              Laat Windows-programma's naadloos op de Mac draaien, zonder opnieuw opstarten.
              Meer dan 80 nieuwe, boeiende functies en verbeteringen naast de vrijheid die je krijgt met slepen en neerzetten en kopiëren en plakken tussen Windows en Mac, en het gebruik van Mac OS X-sneltoetsen in Windows-programma's.

              Installeer Windows op je Mac in drie klikken
              Draai naadloos Windows-programma's naast Mac OS X
              Beste integratie in deze klasse voor onmiddellijke toegang tot je data
              Briljante grafische prestaties in alle soorten Windows-programma's

              Copy in Win met Paste in Mac os en andersom....
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: EID gebruiken op een MAC

                En hoeveel moet ik storten aan Bill Gates om een extra windows licentie te krijgen?

                Comment


                • #9
                  Re: EID gebruiken op een MAC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En hoeveel moet ik storten aan Bill Gates om een extra windows licentie te krijgen?
                  Tiens : die heb je toch al ??? Alleen jammer dat het een OEM is zeker...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: EID gebruiken op een MAC

                    uiteraard is het een OEM versie.

                    Dus een 'upgrade' prijs kan ik ook al vergeten.
                    Doch enkel en alleen onwille van die SMA ga ik geen honderden euro's uitgeven ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: EID gebruiken op een MAC

                      En je hebt nog een probleem :XP begint voor Microsoft obsolete te zijn. De support op de SP 3 versie is nu eigenlijk al verlopen (sinds april 2010). Nu nog een XP kopen zal steeds moeilijker worden.

                      Ergens een opleiding volgen, dan kan je windows kopen voor 65 € (windows 7 ultimate).
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment

                      Working...
                      X