Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwaterfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwaterfotografie

    Hallo,

    ben deze zomer naar Spanje geweest en heb daar gesnorkeld.....het was adembenemend.
    Tuurlijk zou ik dit willen vastleggen en vroeg me af welk toestel ik het beste zou aanschaffen om onder water te kunnen fotograferen.

    Wie heeft hier ervaring mee?


    Groetjes Jan

  • #2
    Re: onderwaterfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door john ross Bekijk bericht
    ben deze zomer naar Spanje geweest en heb daar gesnorkeld.....het was adembenemend.
    Tuurlijk zou ik dit willen vastleggen en vroeg me af welk toestel ik het beste zou aanschaffen om onder water te kunnen fotograferen.

    Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik heb speciaal voor onze laatste vakantie een Canon D10 gekocht (een behuizing voor de Nikon D90 was wat duur ). Zeer tevreden van. Batterij deed goed zijn dienst, nooit moeten wisselen, zelfs als we de hele dag weg waren. Het is ook 1 van de weinige toestelletjes die tot 10m diep kunnen en vermits we ook een intro dive geboekt hadden zou dat ook geen probleem geweest zijn (trip werd afgelast )
    Er staan enkele foto's op mijn blog (zie sig), foto's zijn alleen verkleind, verder zo goed als geen bewerking (da's te lastig op een klein netbookje).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: onderwaterfotografie

      Ik weet niet hoeveel ervaring je op dit moment met fotografie hebt. Tevens is het handig om te weten of je van plan bent om te gaan duiken of het alleen bij snorkelen houd.

      Ik lees in een van je berichten dat je een nikon d90 hebt. Ikelite heeft een onderwaterhuis voor je d90. Naast het huis zal je dan nog een port moet kopen en een flitser is eigenlijk wel een must. Tel je dit bij elkaar op dan kom je al snel op +/-2000 euro.

      Goedkoper kan ook, ik heb op het nederlandse duikforum hele goede berichten gelezen over de Canon G11/12 of de Olympus Pen. Nog steeds prijzig maar wel goedkoper dan de dslr set.

      Heb je al een compact camera en ga je het bij snorkelen houden dan zou je ook een onderwaterzak kunnen kopen, deze zijn tot +/- 10m waterdicht
      ewa-marine: Makers of the original, flexible, underwater housings for photo-cameras and video camcorders. For diving, scuba, snorkeling, sailing, canoeing.
      Canon 5D|Canon 300D|Canon EF 50 F1.8|Canon EF 17-40 F4 L|Canon EF 70-200 F4 L|Tamron SP 90 F2.8 Di Macro

      Comment


      • #4
        Re: onderwaterfotografie

        les 1 : de vraag is niet of je onderwaterhuis ooit zal lekken maar WANNEER het zal lekken.

        de korte versie :
        volgende foto's zijn genomen met een canon G2 in ikelite onderwaterbehuizing

        wrakken van scapa flow :


        beestjes in Bonaire :




        de info versie :
        Eens je je goed bewust bent van deze zin kan je beslissen wat je wil.

        Wil je de kleine beestjes trekken of wrakken ?
        Wil je aldus foto's tss de 0 en 6 meter trekken of wil je de diepte in.

        In elk geval zorg ervoor dat je toestel in RAW kan trekken. Als je geen externe flits hebt is dit eigenlijk onontbeerlijk.

        Kan he ttoch nie tin RAW zorg er dan voor dat je een roodfilter op je toestel kan zetten.
        Nadeel : je hebt dan veel licht nodig.

        Die onderwatermodus(vis symbool) die op vele compacte camera's staat is leuke marketing maar daar houd het mee op.

        Een bridge camera (geen spiegelreflex maar wel de functies) is een zeer goed compromis als je niet met je super duper dure camera het zoute sop wil induiken.

        Zonder flits kan je nog bijlichten met je lamp. gebruik dan de rand want he tmidden zal te fel zijn
        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

        Comment

        Working...
        X