Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief instelling bij D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief instelling bij D300s

    Als je de instelling „Niet-CPU-objectief" instelt op b.v.:
    Objectiefnr: 1
    brandpuntafstand: 105mm
    Diafragma: 2.8

    Je plaatst een cpu-objectief (b.v. 70-300mm VR 4,5-5.6) op je body en laat de instelling op objectiefnr 1 staan, gaat dit invloed hebben?
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

  • #2
    Re: Objectief instelling bij D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
    Als je de instelling „Niet-CPU-objectief" instelt op b.v.:
    Objectiefnr: 1
    brandpuntafstand: 105mm
    Diafragma: 2.8

    Je plaatst een cpu-objectief (b.v. 70-300mm VR 4,5-5.6) op je body en laat de instelling op objectiefnr 1 staan, gaat dit invloed hebben?
    Indien je een cpu objectief plaatst, neemt hij automatisch de info van het cpu objectief over.
    Maakt dus niet uit of je op niet cpu objectief 1,2,3 of andere staat, Hij herkent automatisch het cpu objectief.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Objectief instelling bij D300s

      Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      Indien je een cpu objectief plaatst, neemt hij automatisch de info van het cpu objectief over.
      Maakt dus niet uit of je op niet cpu objectief 1,2,3 of andere staat, Hij herkent automatisch het cpu objectief.
      Eigelijk nog een vraag!

      Hoe zit het bij de fijnafstelling (Front- en backfocus) van het objectief.
      Gaat deze daar automatisch de afstelling kiezen die je ooit hebt ingegeven of moet je bij ieder objectief wissel dit terug aanpassen? Bedoel obj.nr. in camera!
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Objectief instelling bij D300s

        De camera herkent het objectief en past ook de fijnafstelling toe die je eerder hebt ingegeven. Als je dat niet wilt moet je de fijnafstelling manueel terug op 0 zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Objectief instelling bij D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
          Eigelijk nog een vraag!

          Hoe zit het bij de fijnafstelling (Front- en backfocus) van het objectief.
          Gaat deze daar automatisch de afstelling kiezen die je ooit hebt ingegeven of moet je bij ieder objectief wissel dit terug aanpassen? Bedoel obj.nr. in camera!
          Front of backfocus fijnafstelling heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

          Persoonlijk denk ik dat hij automatisch het objectief herkent, en de fijnafstemming ook automatisch overneemt. Maar hier ben ik niet 100% zeker van.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Objectief instelling bij D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
            Eigelijk nog een vraag!

            Hoe zit het bij de fijnafstelling (Front- en backfocus) van het objectief.
            Gaat deze daar automatisch de afstelling kiezen die je ooit hebt ingegeven of moet je bij ieder objectief wissel dit terug aanpassen? Bedoel obj.nr. in camera!
            De camera zal het objectief herkennen, zelfs twee identieke objectieven zouden moeten onderscheiden worden, daarom kan je ze ook een nummer geven, zo kan je bv. de laatste cijfers van het serienummer van het objectief gebruiken.

            Front of backfocus fijnafstelling heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.
            Op mijn D3 moest ik enige correctie invoeren, en dat practisch voor alle objectieven, bij mijn D700 en D3s is dat ook niet meer nodig.

            Comment

            Working...
            X