Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansluitingskabeltje tussen draadloze ontvanger en flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aansluitingskabeltje tussen draadloze ontvanger en flits

    Ik ben een set Skyports van Elinchrom en gebruikte die tot nu toe met een reportageflits. Om de Skyport-ontvanger met de flits te verbinden heb ik intertijd een kabeltje besteld met een 3,5 mini jack aan de ene kant en een hotshoe aan de andere (flits heeft geen sync-contact).

    Nu wil ik die Skyports ook met studioflitsers gaan gebruiken, die voorzien zijn van een 3,5 mini-jack aansluiting. Een stomme vraag misschien maar ik wil toch zeker zijn: kan ik die Skyport op de flits aansluiten met een eenvoudig audiokabeltje?
    Flickr

  • #2
    Re: Aansluitingskabeltje tussen draadloze ontvanger en flits

    Normaal zijn de kabels bij de set geleverd, het verschil met een audiokabel is dat dit een stereo 3,5 jack is, en normaal is er een mono jack gebruikt.
    Je kan je kabeltjes ook zelf maken met de juiste jacks, is eenvoudig even solderen van de pluggen, normaal veel goedkoper dan gekochte kabels.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Aansluitingskabeltje tussen draadloze ontvanger en flits

      Inderdaad een audiokabel is stereo, maar zou dat ook werken, vroeg ik me af.

      Ondertussen is het probleem opgelost, want ik heb de doos van die Skyports nog eens uit de kast gehaald en er zit inderdaad gewoon een kabeltje mij, merci
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Aansluitingskabeltje tussen draadloze ontvanger en flits

        Oorspronkelijk geplaatst door jorre Bekijk bericht
        Inderdaad een audiokabel is stereo, maar zou dat ook werken, vroeg ik me af.
        Werkt ook.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment

        Working...
        X