Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slow-sync

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slow-sync

    Ik zou graag een leuk effect krijgen door middel van de slow sync flits te gebruiken met de interne flitser. Heeft iemand een leuk of origineel idee? En kan mij ook iemand vertellen hoe ik dit het beste aanpak, instellingen van de camera, omgeving, sfeer, locatie?
    Alle info is welkom.

    Alvast bedantk.
    Sony A550 18-55 en 55-200

  • #2
    Re: slow-sync

    Ik ben toch niet de enige die geen inspiratie heeft!
    Sony A550 18-55 en 55-200

    Comment


    • #3
      Re: slow-sync

      Met rear curtain sync kan je leuke dingen mee doen. Bv. een rij van 4 mensen een zaklamp laten vasthouden terwijl ze elk een letter nabootsen. De ene de L , de O de V en de E en dan op het einde gaat de flits af waardoor de mensen scherp op beeld staan en je krijgt LOVE te zien. Natuurlijk als het donker is buiten en je diafragma goed dichtknijpen om niet te veel omgevingslicht te vangen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: slow-sync

        Ah lijkt me leuk, nu nog 4 vrijwilligers zoeken om te proberen
        Sony A550 18-55 en 55-200

        Comment


        • #5
          Re: slow-sync

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Met rear curtain sync kan je leuke dingen mee doen. Bv. een rij van 4 mensen een zaklamp laten vasthouden terwijl ze elk een letter nabootsen. De ene de L , de O de V en de E en dan op het einde gaat de flits af waardoor de mensen scherp op beeld staan en je krijgt LOVE te zien. Natuurlijk als het donker is buiten en je diafragma goed dichtknijpen om niet te veel omgevingslicht te vangen.
          En waarom 2de gordijn? Je kan toch ook eerst flitsen en dan tekenen, dan is de timing gemakkelijker en het resultaat hetzelfde. Het is een harnekkige urban myth onder fotografen dat slow sync sowieso gepaard moet gaan met 2de gordijn.

          Comment


          • #6
            Re: slow-sync

            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            En waarom 2de gordijn? Je kan toch ook eerst flitsen en dan tekenen, dan is de timing gemakkelijker en het resultaat hetzelfde. Het is een harnekkige urban myth onder fotografen dat slow sync sowieso gepaard moet gaan met 2de gordijn.
            Juiste opmerking !
            In bovengeschetste situatie is het trouwens aangewezen op het eerste gordijn te flitsen.
            Je laat het schrijven met de zaklantaarns pas beginnen als de flits gegeven is. Zo loop je zeker niet het risico dat een al dan niet groot gedeelte van de lichtletters uitgevlakt wordt door de flits.

            Comment


            • #7
              Re: slow-sync

              Ik heb net even alleen geprobeert. Maar blijkbaar komen de letters(en alles wat ik teken) er in spiegelschrift op de foto? Hoe komt dat?
              Dus eerst flitsen dan beginnen te schrijven, zal ik eens proberen.
              Sony A550 18-55 en 55-200

              Comment


              • #8
                Re: slow-sync

                jij schrijft de letters voor jezelf leesbaar, maar iemand die je frontaal aankijkt ziet die letters dan ook in spiegelschrift. Met of zonder camera.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: slow-sync

                  Ja dat is waar, dom van mij
                  Sony A550 18-55 en 55-200

                  Comment


                  • #10
                    Re: slow-sync

                    Niet dom. Ik zou net dezelfde fout gemaakt hebben bij de eerste foto
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: slow-sync

                      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      En waarom 2de gordijn?
                      Omdat mijn trigger dat bij default doet, en ik niet weet hoe ik het moet afzetten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: slow-sync

                        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Omdat mijn trigger dat bij default doet, en ik niet weet hoe ik het moet afzetten.
                        is iets dat je instelt op de camera en niet op de trigger
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: slow-sync

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          is iets dat je instelt op de camera en niet op de trigger
                          Zie je wel dat men dat niet weet.
                          PocketWizard:
                          We’ve added Optimized Rear Curtain Sync capabilities with the ability for you to set the shutter speed at which rear curtain sync is engaged. The default setting is set at 1/100 second so any time you are at that shutter speed or slower, rear curtain sync will be engaged. You can adjust this setting (or turn it off) in the PocketWizard Utility under the “Sync Timing” tab.

                          Comment


                          • #14
                            Re: slow-sync

                            Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Zie je wel dat men dat niet weet.
                            PocketWizard:
                            Tja maar enkel een minderheid heeft deze triggers hé
                            Moet er nog aan wennen

                            Maar ik begrijp ook niet waarom je zegt dat he het niet weet hoe je het moet uitschakelen als je er net onder het antwoordt geeft op je eigen vraag
                            Last edited by zunoel; 6 oktober 2010, 08:00.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: slow-sync

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Tja maar enkel een minderheid heeft deze triggers hé
                              Moet er nog aan wennen

                              Maar ik begrijp ook niet waarom je zegt dat he het niet weet hoe je het moet uitschakelen als je er net onder het antwoordt geeft op je eigen vraag
                              Ik, en vele anderen, wisten het niet. Nu dus wel: bedankt, en graag gedaan.
                              Je kan de eerste gordijn op C1 zetten. Dan gebruik je ff een frequentie die je normaal kiest om collega's niet te storen. Reset je de trigger echter zonder computer, dan gaan pw en een meerderheid van fotografen er opnieuw vanuit dat rear curtain de gewenste instelling is. Zonder die trigger (op de canon) plakt de flash trouwens niet tegen die curtain, en krijg je nog een onscherpe echo in de richting van de beweging.

                              Comment

                              Working...
                              X