Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de Bruggelingen = Gezocht : minder mooie plekjes in Brugge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan de Bruggelingen = Gezocht : minder mooie plekjes in Brugge

    hoi,

    Ik ben op zoek naar adressen/straten/locaties/achterbuurtjes in groot-Brugge die niet zo fraai zijn. Plekjes die enkel bewonders kennen dus.
    Graag plaatsen die wat verloederd zijn, waar de tijd bleef stil staan, die beter niet gezien worden. Het is voor een zwart-wit reportage. Alles van het grondgebied Brugge (Zeebrugge, Lissewege, alle "Sint"-deelgemeenten, het centrum, ...)

    Het stadsleven, visserij/haven, landbouwgebieden/industrie/kleine zelfstandigen/architectuurfoutjes , ... kortom, alles komt in aanmerking.

    Ik heb al wat beelden van het centrum, Assebroek, enz maar ik zoek nog verder

    Alvast dank !!

    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: Aan de Bruggelingen = Gezocht : minder mooie plekjes in Brugge

    Wacht maar eens tot onze huisdichter passeert...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Aan de Bruggelingen = Gezocht : minder mooie plekjes in Brugge

      Men neme één der grotere toegangswegen via de Kruispoort, Katelijnepoort, Gentpoort, ... (enfin, je volgt?). Volg je even - te voet dus - deze toegangsweg tot je de eerste zijstraat rechts tegenkomt. En dan slalom je de zijstraten door (links, rechts, links, rechts,...). Wedden dat je op die manier de kleinere, verdoken straatjes der Brugsche binnenstad helemaal kunt doorkruisen.
      Heb dit zelf al eens gedaan, je kunt mooie plaatsjes schieten die de modaal toerist niet schiet.

      Als je een beetje télé meehebt, is de haven van Brugge ook de moeite. Je slaat aan het politiebureel in en volgt de weg naar de Herdersbrug. Je komt dan een scheeps(herstellings)werf tegen, een zand- en grind stockageplaats (met bijhorende bulldozers en machines), opslagplaats oud ijzer tegen. Als je op deze kant van de kade de overzijde in het vizier houdt, zie je af en toe interessante achterzijdes van bedrijven aan de Pathoekeweg.
      Ook interessant op de Pathoekeweg (als je dan over de Herdersbrug heen gegaan bent en terugkeert richting Brugge), is het industrieterrein aan je rechterzijde. Rij je deze straat in tot op het einde, heb je mooi zicht op eventueel passerende treinen (vooral de goederentreinen die van Zeebrugge komen zijn interessant) en vooral ook op de nieuwe, (alhoewel zo nieuw zijn ze nu niet meer) grotere windmolens.
      Als je op de pathoekeweg links de Electrabel elektriciteitscentrale ziet... niet aan voorbij gaan: het grote koelsysteem met enorme grote ventilatoren aan de onderzijde zijn de max!
      Ook het asfaltbedrijf (een eind verder aan de linkerzijde) is interessant: je moet eens het gebouwtje met glasramen in het vizier nemen. Misschien heb je wel een interessante reflectie van de verbrandingsoven (of windmolen) aan de overzijde te pakken?
      En als je dan uiteindelijk in St-Pieters terechtkomt: zoek het stationnetje op! (allez, eerder een simpele stopplaats) of de groentenveiling (voor zover die nog niet volledig afgebroken is?

      Dit is zo een beetje waar ik op dit moment aan denk. Hopelijk zit er wat stof tussen die u interessant lijkt?

      Greetz
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Aan de Bruggelingen = Gezocht : minder mooie plekjes in Brugge

        rare vraag.
        zulke plekjes ontdek je toch overal zelf?
        alleen het ontdekken ervan, geeft al een goed gevoel.

        Comment


        • #5
          Re: Aan de Bruggelingen = Gezocht : minder mooie plekjes in Brugge

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Wacht maar eens tot onze huisdichter passeert...
          Dank u, Les, dat u me met deze dankbare taak opzadelt. ik zal er me voor een keertje
          echter vlug van afmaken:
          IN BRUGGE NAAR IETS LELIJKS OP ZOEK GAAN IS HETZELFDE ALS IN GENT, ANTWERPEN OF
          BRUSSEL IETS MOOIS GAAN ZOEKEN... Je kunt je stinkende best wel doen, maar of het je
          lukt is een ander paar mouwen.
          p.s. dit is ironie.

          Comment

          Working...
          X