Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw LCD scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw LCD scherm

    Hallo,

    Ik ben van plan om me een LCD scherm aan te schaffen voor mijn computer, maar ik heb geen idee waar op te letten aangezien ik enkel vertrouwd ben met CRT schermen. Ik bewerk tamelijk veel foto's op mijn computer dus ik heb goede kleurenweergave en contrast etc nodig. Heeft er iemand suggesties? Budget is ongeveer 200 euro maar als ik daarvoor niets deftig vind wil ik best wat meer betalen.

    Alvast bedankt
    CyberLiquid

  • #2
    Re: Nieuw LCD scherm

    ga eens ter info een kijkje nemen op de website van color confidence.
    200 euro voor kleurwerk??????
    Ik vrees er wat voor.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw LCD scherm

      Mja had dat maar als richtprijs gesteld, omdat ik geen idee heb van de prijs/kwaliteitverhoudingen. Als er niets deftig voor die prijs beschikbaar is wil ik best wel meer betalen. Als ik daarmee kwaliteit heb ... Alvast bedankt voor de suggestie!
      CyberLiquid

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw LCD scherm

        ik zou zeggen spaar wat meer door voor een degelijk scherm
        eentje met een goede en juiste kleurweergave
        minimum een s-pav panel ofzo
        liever geen tn panel,die hun kleurweergave is niet zo goed ten opzichte van de andere palels
        een betaalbaar 22" model is een nec P221W


        wat duurder maar een gevestigde waarde is Eizo
        Last edited by Gert1971; 29 september 2010, 20:38.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw LCD scherm

          volgend scherm is zo te zien ook niet slecht afgaande op de spec's

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw LCD scherm

            Thanks. Wat zijn dan de specs die een goed scherm kenmerken? Ik zie daar bv contrast en helderheid staan, welke waarden bij die specs kan je als 'goed' beschouwen?
            CyberLiquid

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw LCD scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door -ernie- Bekijk bericht
              Thanks. Wat zijn dan de specs die een goed scherm kenmerken? Ik zie daar bv contrast en helderheid staan, welke waarden bij die specs kan je als 'goed' beschouwen?
              Iemand?
              CyberLiquid

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw LCD scherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                volgend scherm is zo te zien ook niet slecht afgaande op de spec's
                http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...aSharp_U2311H/
                Dat is een nieuw model van Dell, ik heb de 2209WA units voor mij staan, perfecte kleuren en niet te duur (ik wou er perse twee hebben, anders had ik de U2410 gekocht).

                Deze 23" is full HD en heeft een IPS scherm, dus die kan je prima inmeten en een profiel aanhangen waardoor hij zeker goed is voor foto bewerking, zo'n Eizo is misschien nog net iets beter ... maar ook bijna dubbel zo duur hé.

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment

                Working...
                X