Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modellen

    Beste,

    ik zou graag mij willen toeleggen op portretfotografie

    ik vraag mij hierbij af waar ik modellen kan vinden ?

    wie kan mij hierbij raad geven ?

    alvast bedankt

    Pieter

  • #2
    Re: Modellen



    het meeste wat daar zit is echt wel de grootste bagger, maar mits je wat zoekt vind je er ook wel best leuke modelletjes tussen, al zijn ze sterk in de minderheid.
    suc6
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Modellen

      mond aan mond reclame.
      op de duur gaat dat behoorlijk goed.
      zo heb ik altijd gewerkt toen ik portretfotografie in bijberoep deed.

      Comment


      • #4
        Re: Modellen

        Het moeilijkste is het starten van niets, je hebt nog geen portfolio waarmee je ze over de streep kan trekken, je wil wel maar je kan niks tonen. In dat geval is het raadzaam van te gaan selecteren in eigen kring, kan familie zijn, maar dat hoeft niet echt, je kan ook is gaan spreken met collega's vrienden of vriendinnen met de vraag of ze is niet voor U willen poseren. Het is met die beelden dat je je eerste portfolio aanlegt, uiteraard neem je ruim de tijd om te groeien in je hobby en werk je tijdens deze periode 100% gratis. je vergoed je modellen met je gemaakte foto's, zeker niet vergeten van zelfs van de eerste shoot met contract te werken, zodat je de beelden voor niet commercieel gebruik kan plaatsen op een website of in een tentoonstelling.


        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Modellen

          begin met oefenen op je vrienden/kennissen/familie/buren.
          hoe lang fotografeer je al?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Modellen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            begin met oefenen op je vrienden/kennissen/familie/buren.
            hoe lang fotografeer je al?
            grt,bouk.
            ik voeg me hiervoor bij bouk
            De besten om te oefenen zijn vrienden/kennissen/familie/buren.
            Het heeft verschillende voordelen:
            - je moet het model niet betalen
            - je vrienden/kennissen/familie/buren hebben gratis foto's (geef ze er dus een cdtje van
            - je leert bij
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Comment


            • #7
              Re: Modellen

              Dat wil ik toch een beetje nuanceren: vrienden, kennissen en buren hebben niet altijd de uitstraling en de attitudes van een model. Minder nog zelfs dan het aanbod op modellennet. Kijk eens naar mijn laatste gestarte topic: http://forum.belgiumdigital.com/f76/...ml#post2838686
              Da's een modelletje van modellennet. TFCD, en ik vind het resultaat niet mis (zij derde shoot,eerste keer in deftige studio, ikke eerste keer studio). Mijne gebuur mag gaan vissen...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #8
                Re: Modellen

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Dat wil ik toch een beetje nuanceren: vrienden, kennissen en buren hebben niet altijd de uitstraling en de attitudes van een model.
                onzin...dat zelfde geld voor sommige modellen hoor.
                de fotograaf moet er wat van maken.
                Prachtig model......slechte opname...of
                prachtige opname van een wat minder mooi model.(en wat is mooi?)
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Modellen

                  De fotograaf moet er wat van maken, maar als beginnend fotograaf alle valkuilen van schaduwen zien, model (of buurman) aansturen,... het heeft zo allebei zijn voor- en nadelen.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Modellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Dat wil ik toch een beetje nuanceren: vrienden, kennissen en buren hebben niet altijd de uitstraling en de attitudes van een model.
                    Dit is absoluut geen onzin. Er hoort alleen bij: "niet iedereen die zich als model opgeeft is een model". Op MN zitten ook meisjes die "het" niet hebben, en misschien het buurmeisje wel.
                    Zelfs niet alle betalende modellen hebben "het".

                    En hoe weet je dat ?, door niet 1, maar veel shoots te doen.

                    DPaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Modellen

                      Dat bedoelde ik dus eigenlijk (je weet maar nooit of de buurvrouw vroeger model was hé).
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Modellen

                        Je kan ook komen oefenen op BelgiumdigitalLIve.
                        Catwalks en een 30 tal loslopende modellen die je daar kunt fotograferen in dit toch vrij uniek en mooi kader of bij een wagen, trike.
                        een 4 tal Studiohoekjes (2 pro, 1 midrange en 2 budgetreeks).

                        En er zijn mensen genoeg om je op weg te helpen
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Modellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Je kan ook komen oefenen op BelgiumdigitalLIve.
                          Catwalks en een 30 tal loslopende modellen die je daar kunt fotograferen in dit toch vrij uniek en mooi kader of bij een wagen, trike.
                          een 4 tal Studiohoekjes (2 pro, 1 midrange en 2 budgetreeks).

                          En er zijn mensen genoeg om je op weg te helpen
                          ik vind dit zeker geen slecht initiatief maar het is nu niet onmiddelijk de ideale manier om te oefenen. Als je met 2 fotografen werkt is het dikwijls al moeilijk om het model jouw posed te doen aannemen. Zwijg stil als er 20 fotografen rond staan te draaien.
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Modellen

                            idd nu net niet de plek waar je naartoe wil als je wat modelfotografie wil oefenen...
                            en wat men ook beweert,met een goed ervaren model ben je veel meer mee dan met "het buurmeisje" of tante annie... in den beginne heb je echt al je aandacht nodig voor je licht en je standpunten die je inneemt, laat het poseren voorlopig maar over aan een goed model,
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Modellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              een 4 tal Studiohoekjes (2 pro, 1 midrange en 2 budgetreeks).
                              Da's iets nieuw dit jaar?
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X