Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

    goeiedag allemaal,
    ik ben nieuw hier en zeker en vast nieuw in de fotografie wereld
    ik heb de voorbije maanden veel opgestoken en ben ook fier om te zeggen dat mede dankzij dit forum ik veel geleerd heb

    ik ben 15 en wil mijn allereerste fototoestel ooit kopen, maar ben van mening als ik iets koop moet het zeker de moeite waard zijn gelukkig maar
    ik ben nu zeker al maanden aan het beslissen maar geraak er niet uit daarom wil ik jullie laten beslissen

    het bedrag dat ik wens uit te geven mag niet gaan over 1000 Euro
    ik kan niet kiezen tussen de canon 5D mark 2,eos 7D en 550D
    deel van mijn vraag: kan je met een 550d met de juiste lenzen de kwaliteit van een 5D bereiken ?
    ook tips qua lenzen voor alledrie de toestellen zijn welkom

    jullie zullen denken met 1000 Euro kan je de 7D en de mark al snel achterwege laten maar ik heb daarnet een zoekertje tegengekomen van 850 Euro voor een eos 5D mark ii alles inbegrepen raar maar waar in mijn ogen

    ik kan me heel erg ergeren in een foto van mindere kwaliteit dus eis ik spijtig genoeg ook kwaliteit die leunt tegen het beste en is een goede filmmogelijkheid zeker nodig
    tips qua comfort etc etc....

    kunnen jullie me advies geven het moet beslist een all around toestel zijn dat zekere kwaliteit moet bereiken
    dank bij voorbaad
    Last edited by christophe1994; 29 september 2010, 00:33.

  • #2
    Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

    850 euries voor een 5dII ?

    stond er ook bij dat hij nog werkt?

    Canon 6d - Canon 24-70mm f/4L IS - Canon 50mm f/1.4 - Canon 70-300 f/4-5,6L IS - Canon 100mm f/2.8L - Canon Speedlite 430EX II
    http://www.sebastiaandewolf.com

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

      Oorspronkelijk geplaatst door christophe1994 Bekijk bericht
      goeiedag allemaal,
      ik ben nieuw hier en zeker en vast nieuw in de fotografie wereld
      ik heb de voorbije maanden veel opgestoken en ben ook fier om te zeggen dat mede dankzij dit forum ik veel geleerd heb

      ik ben 15 en wil mijn allereerste fototoestel ooit kopen, maar ben van mening als ik iets koop moet het zeker de moeite waard zijn gelukkig maar
      ik ben nu zeker al maanden aan het beslissen maar geraak er niet uit daarom wil ik jullie laten beslissen

      het bedrag dat ik wens uit te geven mag niet gaan over 1000 Euro
      ik kan niet kiezen tussen de canon 5D mark 2,eos 7D en 550D
      deel van mijn vraag: kan je met een 550d met de juiste lenzen de kwaliteit van een 5D bereiken ?
      ook tips qua lenzen voor alledrie de toestellen zijn welkom

      jullie zullen denken met 1000 Euro kan je de 7D en de mark al snel achterwege laten maar ik heb daarnet een zoekertje tegengekomen van 850 Euro voor een eos 5D mark ii alles inbegrepen raar maar waar in mijn ogen

      ik kan me heel erg ergeren in een foto van mindere kwaliteit dus eis ik spijtig genoeg ook kwaliteit die leunt tegen het beste en is een goede filmmogelijkheid zeker nodig
      tips qua comfort etc etc....

      kunnen jullie me advies geven het moet beslist een all around toestel zijn dat zekere kwaliteit moet bereiken
      dank bij voorbaad
      Als je een 5DII kan kopen voor 850€ moet je dat gewoon doen.

      Voor de rest, ik twijfel dat je echt een 5DII gaat vastkrijgen voor die prijs dus daar moet je al niet over nadenken. Want wat ga je bij die 850€ nog kopen van lenzen? De enige die je nog kan helpen dan is de 50mm 1.8.

      Met 1000 euro zou ik gaan voor een 550D met een 18-55 en 55-200 dat valt binnen je budget en is een leuk start pakket.

      Geeft een 550D dezelfde kwaliteit als een 5DII? NEE, dan verkochten ze geen 5DII meer. Geeft een 5DII dezelfde kwaliteit als een Hasselblad? NEE, lijkt me allemaal een beetje logisch.

      Hetzelfde met lenzen, een 24-70 f2.8 en 70-200 2.8IS gaan je betere resultaten geven dan degene die ik voorstel. Ga je die vinden in uw bedget, natuurlijk niet. Die 70-200 alleen al kost meer.

      Als het je eerste toestel is denk ik dat de 550D je wel goed zal helpen en zorgen dat je nog veel kan leren. Het is een beetje zoals fietsen of auto rijden. Uw eerste fiets was waarschijnlijk ook geen specialized met alles op en aan en uw eerste auto zal ook geen Ferrari zijn.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

        als je over een budget van 1000 € spreekt, blijf dan bij een 550D met de 2 kitlenzen en je zal al heel veel plezier beleven aan fotografie.

        zoekertje van 850 € voor een 5D2 vergeet dat maar... dan kan je even goed je geld naar mij overschrijven Ook de 7D zal te hoog gemikt zijn met jouw budget (niet slecht bedoeld uiteraard he).

        Je kan zelfs de 500D nog kopen met de 2 kitlenzen : Studio73 voor 759 € inclusief een geheugenkaartje en een tas... De 550D kit kost 200 € meer maar dat verschil ga je volgens mij niet merken aan je foto's... Dan zit je nog 250 € onder je vooropgestelde budget en daar kan je dan nog de leuke Canon 50 1.8 (99 €) bijkopen

        Zo zou ik het doen moest ik vandaag met fotografie beginnen met de kennis die ik had toen ik begon...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Als je een 5DII kan kopen voor 850€ moet je dat gewoon doen.

          Dat moet je dus niet doen Of het is een oplichter en hij gaat er met je geld vandoor, of je gaat je schuldig maken aan heling wat nog altijd strafbaar is. Een 5DII voor die prijs kan gewoon niet.
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

            Oorspronkelijk geplaatst door christophe1994 Bekijk bericht
            ik heb de voorbije maanden veel opgestoken en ben ook fier om te zeggen dat mede dankzij dit forum ik veel geleerd heb


            ik kan me heel erg ergeren in een foto van mindere kwaliteit dus eis ik spijtig genoeg ook kwaliteit die leunt tegen het beste

            Ik zou zeggen als je twijfelt tussen een 5D mk2, 7D en 550D je toch moet blijven heel veel lezen hier...

            Ook ivm de mindere kwaliteit.. ga maar eens bij foto's waarvan je waauw zegt in de exif neuzen, en je zal zien dat het niet altijd 5D's en 1D's zijn..
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

              bedankt allemaal, ik denkt dat ik dan toch maar voor een eos 550d ga kiezen

              Comment


              • #8
                Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                Oorspronkelijk geplaatst door christophe1994 Bekijk bericht
                bedankt allemaal, ik denkt dat ik dan toch maar voor een eos 550d ga kiezen
                met twee lenzen en een statief
                ik zou graag een all around lens kopen en een lens voor ver tips ?
                ik ben niet echt goed in de canon taal kit L allemaal jargon

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                  Zo'n all-round lens of "superzoom" zoals die meestal wordt genoemd geeft over het algemeen niet zo'n goede beeldkwaliteit.
                  Dan is de combinatie EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS al heel wat beter dan een 18-200 lens. Die kitlenzen zijn compact en licht, het enige wat je dan af en toe wel moet doen is lenzen wisselen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    Je kan zelfs de 500D nog kopen met de 2 kitlenzen : Studio73 voor 759 € inclusief een geheugenkaartje en een tas... De 550D kit kost 200 € meer maar dat verschil ga je volgens mij niet merken aan je foto's... Dan zit je nog 250 € onder je vooropgestelde budget en daar kan je dan nog de leuke Canon 50 1.8 (99 €) bijkopen
                    Oorspronkelijk geplaatst door christophe1994 Bekijk bericht
                    met twee lenzen en een statief
                    ik zou graag een all around lens kopen en een lens voor ver tips ?
                    ik ben niet echt goed in de canon taal kit L allemaal jargon
                    ik doe het niet vaak maar ik quote toch eens mezelf

                    IK zou de 500D kit met standaardzoom (18-55) & telezoom (55-250) zou kopen met een 50 1.8 er bij... Waar voor je geld en gegarandeerd veel fotoplezier.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                      Oorspronkelijk geplaatst door christophe1994 Bekijk bericht
                      met twee lenzen en een statief
                      ik zou graag een all around lens kopen en een lens voor ver tips ?
                      ik ben niet echt goed in de canon taal kit L allemaal jargon
                      Vergeet die L voorlopig maar, de goedkoopste L zit buiten budget.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                        Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                        Ik zou zeggen als je twijfelt tussen een 5D mk2, 7D en 550D je toch moet blijven heel veel lezen hier...

                        Ook ivm de mindere kwaliteit.. ga maar eens bij foto's waarvan je waauw zegt in de exif neuzen, en je zal zien dat het niet altijd 5D's en 1D's zijn..
                        Klopt, maar je ziet toch het verschil als je met de 2 toestellen dezelfde foto maakt. Niet hier op het forum met 900px maar wel op volle resolutie.
                        De fotograaf blijft natuurlijk veeeeeel belangrijker dan het materiaal, dat is maar een steun om naar een goede foto te komen.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Klopt, maar je ziet toch het verschil als je met de 2 toestellen dezelfde foto maakt. Niet hier op het forum met 900px maar wel op volle resolutie.
                          De fotograaf blijft natuurlijk veeeeeel belangrijker dan het materiaal, dat is maar een steun om naar een goede foto te komen.
                          bedankt

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                            euhm nog een vraagje..
                            is eer een packet voor de 550d beschikbaar inclusief lenzen waarvan jullie echt kunnen zeggen dit zijn de perfecte lenzen voor een beginner ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon eos 5d markii, eos 7d of 550d

                              Oorspronkelijk geplaatst door christophe1994 Bekijk bericht
                              euhm nog een vraagje..
                              is eer een packet voor de 550d beschikbaar inclusief lenzen waarvan jullie echt kunnen zeggen dit zijn de perfecte lenzen voor een beginner ?
                              hallo zeg... moet ik mezelf NOG eens quoten?

                              550D (of 500D) met 18-55 IS en 55-250 IS wordt in kit verkocht voor net geen 1000 € (550D) en 750 € (500D)
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X