Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

    73 freeware toepassingen

    Some of the usual suspects, de grote namen die op alle platformen terug te zijn, een deel brol dat mij niet interesseert en sommige dingen die toch wel nuttig kunnen zijn, maar waar je misschien nog nooit van gehoord hebt. Het is een slideshow van 73 pagina's, dat maakt het wel een beetje traag, maar ik heb ze toch allemaal bekeken.

    Staat niet in de lijst, maar gisteren eens proberen te installeren XAMPP en dat werkt wonderwel op mijn powerpc Nu kan ik 's avonds in de zetel thuis nog wat php doen.

  • #2
    Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

    Dank voor de link, maar had toch ook liever een lijst gezien dan deze zeer trage presentatie. Moet zeggen dat ik er erg weinig van heb, maar dat hangt uiteraard af van hoe je je Mac gebruikt. Beetje vreemd om Safari en iTunes bij de "freeware" te plaatsen, omdat die sowieso tot de basisuitrusting van je Mac behoren.
    En beginnen met een antivirusprogje? No way!
    Heb Firefox als "backup browser", Adobe Reader voor pdfs en Carbon Copy Cloner om m'n hele HD te klonen.
    Geen enkel onderhoudsprogramma als OnyX b.v.?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

      Een Mac wordt niet goedkoper omdat er freeware voor verkrijgbaar is. Maar het kan de pijn wat verzachten...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Een Mac wordt niet goedkoper omdat er freeware voor verkrijgbaar is. Maar het kan de pijn wat verzachten...
        LOL! de nagel plat op de kop .. net zoals een ferrari goedkoper wordt als je er een gratis paraplu van de Lidl in legt ... (vooropgesteld dat F bezitters in de Lidl shoppen maar na zo'n aderlating weet men maar nooit )

        Comment


        • #5
          Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Staat niet in de lijst, maar gisteren eens proberen te installeren XAMPP en dat werkt wonderwel op mijn powerpc Nu kan ik 's avonds in de zetel thuis nog wat php doen.
          Moet je eens proberen een .htaccess aan te maken op een Mac ... lachen hoor

          Je moet dan een speciaal tooltje installeren om 'hidden' files zichtbaar te maken, want als een bestand met '.' begint is dit hidden op de Mac OS X (omdat er Unix onder zit natuurlijk) ... had dit eerst niet door en heb toch effe mogen zoeken om uit te vissen waarom mijn mod_rewrite niet werkte op mijn test site.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

            Een simpel gratis progje als Tinkertool Lite (ook niet vermeld in bovenstaande "lijst") lost dit "probleem" zo voor je op!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Moet je eens proberen een .htaccess aan te maken op een Mac ... lachen hoor

              Je moet dan een speciaal tooltje installeren om 'hidden' files zichtbaar te maken, want als een bestand met '.' begint is dit hidden op de Mac OS X (omdat er Unix onder zit natuurlijk) ... had dit eerst niet door en heb toch effe mogen zoeken om uit te vissen waarom mijn mod_rewrite niet werkte op mijn test site.

              Mark
              een lenskapje is handig als bescherming maar een gebruiker moet wel leren het van de lens te nemen om een foto te kunnen maken.

              maw een beetje basiskennis hier en daar kan geen kwaad.

              Dit is weer een fantastisch voorbeeld.
              Er staat mac in de titel en de helft van de reacties zijn een beetje macbashen.....
              zielig.

              Comment


              • #8
                Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

                Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                een lenskapje is handig als bescherming maar een gebruiker moet wel leren het van de lens te nemen om een foto te kunnen maken.

                maw een beetje basiskennis hier en daar kan geen kwaad.

                Dit is weer een fantastisch voorbeeld.
                Er staat mac in de titel en de helft van de reacties zijn een beetje macbashen.....
                zielig.
                Moet jij mij eens uitleggen waar ik hier een mac neerhaal, ik zeg dat ik er zelf mee werk en dat ik dit niet direct doorhad ... en dan trek jij de zaak weer eens naar mac bashen ... weet je wat ... post al niets meer ...
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Moet je eens proberen een .htaccess aan te maken op een Mac ... lachen hoor

                  Je moet dan een speciaal tooltje installeren om 'hidden' files zichtbaar te maken, want als een bestand met '.' begint is dit hidden op de Mac OS X (omdat er Unix onder zit natuurlijk) ... had dit eerst niet door en heb toch effe mogen zoeken om uit te vissen waarom mijn mod_rewrite niet werkte op mijn test site.

                  Mark
                  Dat is inderdaad normaal unix gebruik. Er bestond vroeger geen webserver op windows Die .htaccess probeer ik wel te vermijden als de pest, maar in ieder geval ga ik erheen met een terminal

                  ls -a om de hidden bestanden te tonen
                  als je een favoriete editor hebt eventueel ...
                  mv .htaccess htaccess.txt
                  bestand aanpassen en saven
                  mv htaccess.txt .htaccess

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omdat mac niet altijd duur moet zijn ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Een simpel gratis progje als Tinkertool Lite (ook niet vermeld in bovenstaande "lijst") lost dit "probleem" zo voor je op!
                    Heb niets tegen freeware, maar als het eenvoudig kan zonder 3rd party tools verkies ik te werken met de systeemsoftware van het besturingssysteem.

                    Je kan het commando om verborgen bestanden in een applescript zetten, en daarvan maak je dan een applicatie. Vrij eenvoudig en hier krijg je het op een schoteltje aangeboden

                    Met AppleScript en Automator kan je veel zaken automatiseren.

                    Comment

                    Working...
                    X