Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

    Ik heb nog nooit iets besteld bij de konijntjes maar ik ga het ook niet snel doen denk ik.
    Ik was geinteresseerd in een deze lens

    Nu daar zijn 2 versies van: een ouder model zonder ingebouwde focus motor, en een nieuwe met motor (ik heb die nodig voor op mijn D60). Ik mail konijn om te vragen of er in de versie die zij verkopen een motor zit of niet. Ik krijg een vriendelijke mail terug dat het de versie zonder motor betreft. Goed, geen probleem dacht ik en mail terug om te vragen of ze de versie mét motor evt kunnen bestellen. Prompt krijg ik een mail terug, dat de versie die zij verkopen wel degelijk een motor bevat. Er was dus bij konijn zelf blijkbaar wat verwarring omtrent die lens, dus ik besluit gewoon te bellen. Een vriendelijke dame aan de telefoon verzekert me dat ze het extra gecheckt heeft en dat de lens effectief een motor bevat. Ik was al bijna op het knopje "kopen" aan het drukken, maar toen dacht ik, ik neem eens een ander email adres en mail hen nog eens...en jawel, vandaag mailtje gekregen dat de lens GEEN motor bevat.

    Nu vraag ik mij af, is dit de normale service bij konijn? Indien dat zo is, bestel ik daar nooit iets denk ik...
    Last edited by Cytochrome; 29 september 2010, 23:13.
    facebook

    500px

  • #2
    Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

    wat wens je te fotograferen? een 28-75mm lens is eerder een fullframe lens...
    is nogal een ongelukkig bereik voor een crop camera...
    persoonlijk zou ik eerder een 17-55mm 2.8 lens nemen... of een 70-300mm VR... of een 35mm f1.8
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

      voor wat het waard is, ik bestel alles bij Studio 73 (Geel, Mol, Wilrijk) en ben daar heel tevreden van.
      de mensen daar (afin, ik ga altijd in Geel ) zijn altijd heel vriendelijk, hebben kennis van zaken en hun prijzen zijn heeeeel scherp...

      voor zover ik op de Tamron-site kan zien, heeft de Nikon versie sowieso een ingebouwde motor...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

        @ d_oracle: de bedoeling was om de lens te gebruiken als portret lens. Daarvoor vind ik persoonlijk 50mm wat te kort, en het gemis aan breedhoek vang ik wel op met mijn 18-55

        @ Hans: Normaal koop ik bij art en craft maar die waren een pak duurder...vandaar...
        En idd ik vermoed ook wel dat die tamron lens een motor heeft. Ik denk zelfs dat de oude zonder motor niet meer verkocht wordt. Maar goed ik wou toch zeker zijn... en die zekerheid kunnen zij niet bieden blijkbaar :-)
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
          @ Hans: Normaal koop ik bij art en craft maar die waren een pak duurder...vandaar...
          En idd ik vermoed ook wel dat die tamron lens een motor heeft. Ik denk zelfs dat de oude zonder motor niet meer verkocht wordt. Maar goed ik wou toch zeker zijn... en die zekerheid kunnen zij niet bieden blijkbaar :-)
          informeer er dan eens naar bij S73, ben er zeker van dat ze u zekerheid kunnen geven ze is daar ook wel iets duurder (net geen 40 €)
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
            @ d_oracle: de bedoeling was om de lens te gebruiken als portret lens. Daarvoor vind ik persoonlijk 50mm wat te kort, en het gemis aan breedhoek vang ik wel op met mijn 18-55
            dan, moet je resoluut voor de 85mm 1.8 gaan!

            edit: oops zie net dat je een D60 hebt, geen motor in de camera...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

              De Tamron 28-75 f2,8 XR DI voor Nikon heeft geen ingebouwde scherpstelmotor, en er is ondertussen ook geen nieuwe versie van uitgekomen.

              De 17-55 f2,8 heeft wel een ingebouwde scherpstelmotor.

              Ze hebben het bij Nikon ook niet echt gemakkelijk gemaakt door te besparen op dat kleine motortje in de camerabody.


              Update,

              Blijkbaar is er in '09 wel een nieuwe versie uitgekomen met een ingebouwde scherpstelmotor voor Nikon.
              Maar zelfs op de website van Tamron moet je echt goed zoeken om de juiste uitleg te vinden.
              Geen wonder dat ze bij Fotokonijnenberg ook niet allemaal weten hoe het nu echt in elkaar zit...


              Neem in ieder geval je camera mee als je ergens zo'n lens zou kopen, dan ben je 100% zeker dat de AF werkt.
              Last edited by Black B@ndit; 28 september 2010, 12:45.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De Tamron 28-75 f2,8 XR DI voor Nikon heeft geen ingebouwde scherpstelmotor, en er is ondertussen ook geen nieuwe versie van uitgekomen.
                staat nogtans wel vermeld op de tamron site. Sinds 2008 zouden er 2 versies moeten zijn (link)

                Nu ja, het maakt niet uit. Konijnenberg mag hem houden. Als ze maar dergelijke kennis hebben van hun eigen materiaal heb ik er niet veel vertrouwen in.

                EDIT: Ja 't is inderdaad wat verwarrend. Alhoewel... de versie zonder heeft op het einde van zijn naam I en die met motor op einde van zijn naam een II. Op de site van konijn staat uiteraard geen nummer. Nu het maakt mij niet uit dat ze niet zo goed weten, maar laat dat dan ook gewoon weten, of zeg dat je dat eens moet opzoeken. Maar dan toch geen mail met de boodschap:"jaja hij heeft er één" of "nee zeker niet"...
                Last edited by Cytochrome; 28 september 2010, 12:48.
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                  Ga gerust voor de 28-75 bij Konijnenberg maar specifieer dat het model A09 moet zijn. Dat is de Nikon versie mèt motor.
                  En dat wie niet zeker is zwijge ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    Ik heb nog nooit iets besteld bij de konijntjes.
                    Nu vraag ik mij af, is dit de normale service bij konijn? Indien dat zo is, bestel ik daar nooit iets denk ik...
                    je kan ook veel beter naar Media Markt gaan, daar is alle kennis aanwezig.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      je kan ook veel beter naar Media Markt gaan, daar is alle kennis aanwezig.
                      grt,bouk.
                      Ik vind mijn vraag eigenlijk niet zo belachelijk bouk. Ik wou gewoon ff weten wat de ervaringen zijn met konijn. Sommigen noemen ze 'box movers', andere dan weer zeer klantvriendelijk etc etc. Ik wou het gewoon ff duidelijk maken adhv een voorbeeld.
                      Een forum zoals dit dient toch voor dergelijke zaken?
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        voor zover ik op de Tamron-site kan zien, heeft de Nikon versie sowieso een ingebouwde motor...
                        De recentere types F/2.8 XR Di II LD (zonder vibratiereductie) en F/2.8 XR Di II VC LD (mét VR) hebben een ingebouwde AF motor.
                        Maar de (oudere) F2.8 SP Di LD had nog geen motor. Opletten bijgevolg want bij een D60 heb je die motor inderdaad nodig.

                        Comment


                        • #13
                          Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                          Ik vind mijn vraag eigenlijk niet zo belachelijk bouk. Ik wou gewoon ff weten wat de ervaringen zijn met konijn. Sommigen noemen ze 'box movers', andere dan weer zeer klantvriendelijk etc etc. Ik wou het gewoon ff duidelijk maken adhv een voorbeeld.
                          Een forum zoals dit dient toch voor dergelijke zaken?
                          Ik ben destijds mijn D90 gaan halen bij Konijn.
                          Ik moet zeggen dat ik in zo'n overvolle winkel nog nooit zoveel tijd heb gekregen van een verkoper.
                          Druk of niet, alles mooi uitgepakt, samen bekeken, eens naar buiten om iets te schieten
                          na de 20ste keer 'heeft u nog vragen?' alles terug netjes ingepakt betaald en tevreden naar huis!

                          Topservice dus! en, vergeet niet. Iedereen kan al eens een off-day hebben, we zijn ook
                          maar mensen
                          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                            Ik vind mijn vraag eigenlijk niet zo belachelijk bouk. Ik wou gewoon ff weten wat de ervaringen zijn met konijn. Sommigen noemen ze 'box movers', andere dan weer zeer klantvriendelijk etc etc. Ik wou het gewoon ff duidelijk maken adhv een voorbeeld.
                            Een forum zoals dit dient toch voor dergelijke zaken?
                            mijn ervaring is, als je terplaatse gaat, word je goed bediend. Telefonisch heel wat minder, dan word je dikwijls doorgeschakeld met nederland en die weten blijkbaar niet wat er in belgie aanwezig is...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: gebrek aan kennis bij fotokonijnenberg

                              deze middag een vriendelijke mail gestuurd nr konijn met de melding dat ik verwarrende info van hen krijg.
                              Net een mailtje terug gekregen:


                              dus ze verontschuldigen zich netjes, en geven nu bewijs dat er effectief een motor in inzit. dus
                              Desalniettemin kan ik me wel voorstellen dat ik niet de enige ben die zoiets tegen kom, en dat er mensen zijn die dus het "verkeerde" product toegestuurd krijgen.

                              Zoals hierboven aangegeven kan ik me wel voorstellen dat hun service in de winkel zelf goed is, maar voor internet bestellingen zal ik in de toekomst toch voorzichtig zijn denk ik...
                              Last edited by Cytochrome; 29 september 2010, 23:02.
                              facebook

                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X