Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

    Geachte forumleden,

    Graag had ik voor dierenfotografie een 2e hands 40d of 1d mk 2 aangekocht.
    Ik wil ook goed kwaliteit in hogere iso's.

    Welke van de 2 is het meest interessant? Beeldkwaliteit ? Autofocus voor bewegende
    dieren.

    Dank voor jullie mening,

    mvg,

    Krist

  • #2
    Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

    Waarom geen Canon 7D kopen ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

      Hoe snel lopen die honden ?

      Ik heb nooit een 1D gehad maar wel een 50D, de AF daarvan is niet beter dan van de 40D (m.i. niet geweldig)

      Comment


      • #4
        Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Waarom geen Canon 7D kopen ?
        Ik durfde het niet zeggen

        AF van 7D is de dag tegen de nacht tov 40D/50D

        Ik heb nooit kunnen vergelijken maar we kunnen aannemen dat Canon ondertussen met een 18 mps APS=C (x 1.6) de resultaten van een 8 mps APS-H (x 1.3) heeft kunnen evenaren

        Als je alleen nog maar gaat kijken naar de snelheid om op de kaart te schrijven (UDMA), om over de vele andere verbeteringen maar te zwijgen, denk ik niet dat het nog interessant is om zo'n oud beestje als een 1D II te kopen (alhoewel voor een zeer lage prijs het te proberen valt, je zal er beslist zeer goede fotos mee nemen, wschl beter dan met een 40D)

        Comment


        • #5
          Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

          De 1D MKII heeft een betere autofocus dan een 40D.
          Bij een 40D is het centrale AF-punt wel goed, maar de andere zijn niet zo geschikt voor snelle actiefotografie.
          Bij de 1D MKII maakt het niet uit welk AF-punt je selecteert, die zijn allemaal even snel.

          Om de actie goed te kunnen volgen heb je wel lenzen nodig met een snelle AF.
          Als je binnen foto's wil maken van bewegende dieren, dan zal je moeten investeren in lichtsterke lenzen. Een 40D levert bruikbare (niet geheel ruisvrije) beelden op tot iso 1600 op voorwaarde dat ze juist belicht zijn. Hoe een 1D MKII op de hoogste iso presteert daar heb ik geen ervaring mee, maar die zou toch wat minder goed zijn boven iso 800.

          Je vraagt hier raad voor een tweedehands toestel, waarschijnlijk omdat het budget beperkt is.
          Hou er wel rekening mee dat de hoge iso van de nieuwere camera's steeds beter wordt (behalve die van de 40D -> 50D, de 50D was niet echt een verbetering). Een 7D is dus duidelijk beter dan een 40D en een 1D MKII, maar het gaat dan ook over een veel groter budget. De autofocus van de 7D is ook veel beter dan die van de 40D/50D.

          Dat wil daarom nog niet zeggen dat je die foto's helemaal niet kan maken met een "oudere" camera. Het is alleen wat moeilijker, en het percentage bruikbare foto's zal wat lager zijn dan met de nieuwste camera's. In extreme omstandigheden (weinig licht) wordt het voordeel van de nieuwe camera's nog wat groter.

          Een 40D kan je goedkoop vinden, en toen die pas uitkwam was dat een heel goede camera. Het blijft nog steeds een goede camera, maar de nieuwere modellen zijn weer wat beter geworden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door indubio Bekijk bericht
            Geachte forumleden,

            Graag had ik voor dierenfotografie een 2e hands 40d of 1d mk 2 aangekocht.
            Ik wil ook goed kwaliteit in hogere iso's.

            Welke van de 2 is het meest interessant? Beeldkwaliteit ? Autofocus voor bewegende
            dieren.
            ik zie dat er in je profiel foto Nikon staat...

            wat denk je bij canon te vinden dat nikon je niet kan bieden? Toch zeker als je tweedehands overweegt! Nikon lenzen zijn over 't algemeen iets duurder (en iets beter), maar tweedehands vind je alles wat je wilt als je rustig uitkijkt...

            hogere ISO's, dan denk ik aan een fullframe (D700 & 5D), en voor lager budget de nieuwe toestellen zoals de D3100, maar ook de D90 (zelfde sensor als de D300) doet dat niet slecht...

            Snelle acurate autofocus... dan denk ik aan de D700, 7D, D300(ik laat de pro's buiten beschouwing 1D reeks en D3 reeks), maar ook de D90 kan z'n mannetje staan...

            samengevat... D90 tweedehands vinden is zeker een goed alternatief voor de noden die jij hebt...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

              ik heb zelf de 1D mk2 en ik vind het nog steeds een dijk van een camera (ondanks het feit dat er eerdaags zijn jongste broer bijkomt) :
              - beeldkwaliteit is goed
              - AF is super
              - als de belichting goed is, is ISO1600 geen probleem (verwacht uiteraard niet dat je 1 stop kan bijtrekken nadien)
              - gebouwd als een tank
              - heerlijke zoeker
              - ingebouwde grip vind ik super

              Maar zoals Black Bandit al terecht zei : je gaat (zeker voor indoor actie) ook lichtsterk glas moeten aanschaffen maar een 1D2 + 85 1.8 is bv al een zalige combo en de 85 1.8 kost niet zoveel...

              Als je niet ver van Wellen woont, wil ik gerust eens afspreken hoor zodat je mijn 1D2 eens in de handen kan houden en wat mee spelen (ik heb een hond en passende lenzen dus mogelijheden zat )

              Moest ik jouw zijn : 1D2
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                Een 40D kan je goedkoop vinden, en toen die pas uitkwam was dat een heel goede camera. Het blijft nog steeds een goede camera, maar de nieuwere modellen zijn weer wat beter geworden.
                da's zinnige commentaar. Al die andere postst die de 1DII en de 40D de grond inboren met slechte AF en wat weet ik veel vloeken een beetje met wat er bij lancering van die toestellen allemaal gepend werd; En de 50D is tov de 40D zeker geen zware verbetering, volgens sommigen eerder net omgekeerd.
                Wat die hoge ISO en fps betreft: wat bedoel je met hondenfotografie, en waar en hoe ga je honden fotograferen? Op shows met een flitser? Dograces? Spelend op grasveld? Hoge framerate snap ik nog ergens, maar hoge ISO? Waarom is dat een vereiste?
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #9
                  Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                  de 1DII presteert heel goed t/m ISO 800. Goed t/m 1600 en acceptabel op 3200. Op 3200 zie je klein beetje ruis totdat je gaat inzoomen (maar nog steeds niet beeld verpestend.), voor te posten op internet en A4 en A3 afdrukken is dat dus geen probleem. Verder is de AF/ bouwkwaliteit en zoeker fenomenaal.
                  Ik ben er helemaal verkocht door iedergeval

                  dus hierbij nog een +1 voor de 1DII, maar uiteraard wel eerst even uittesten of dit de juiste camera voor je is (afmeting, gewicht etc)
                  1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Wat die hoge ISO en fps betreft: wat bedoel je met hondenfotografie, en waar en hoe ga je honden fotograferen? Op shows met een flitser? Dograces? Spelend op grasveld? Hoge framerate snap ik nog ergens, maar hoge ISO? Waarom is dat een vereiste?
                    hoge framerate en ISO kan je alleen maar indoor actie vermoeden ofwel outdoor actie 's avonds met weinig licht...

                    Als hij bv indoor hondenshows zou doen, was waarschijnlijk een 5D weer beter geweest maar die zou dan wel minder geschikt zijn voor actie.

                    btw Yourt, welke AF-problemen met de 1D2? voor zover ik weet was het enkel de 1D3 die daar bij release problemen bij had maar heeft de 1D2 geen problemen gekend van die aard...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                      Ik heb deze zomer een weekje de 1D MK2 gebruikt, zalig ding maar als de accu oud en versleten is en begint leeg te gaan is de AF iets minder. Voor de rest BEESTIGE camera!!
                      ahnee, ook hoe het menu werkt, dat is nog redelijk anders dan de iets modernere canons maar je bent het wel snel gewoon.
                      zoooooveel beter dan mijn 40D's AF. Ik zou 'm niet kopen tenzij voor minder dan €700.
                      Op hoge iso geen ervaring maar ik denk dat 't evenwaardig aan de 40D zal zijn.

                      Ik ga wel de 40D eens proberen met een f2.8 telelens ipv f4, dat zou ook de AF ten goede moeten komen, dan schieten de cross type sensoren in gang.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                        40D voor minder dan €700... de 50D staat al 2e hands voor 550eu. Dus de 40D zit daar altijd wel onder
                        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                          ik denk dat Jeroen de 1D2 bedoelt voor minder dan 700 €

                          ik denk wel dat de 1D2 het toch iets beter doet op hoge ISOs dan de 40D vanwege de grotere sensor onder andere.

                          Bovendien gaat een 1D2 ook beter gebruik maken van 2.8 glas dan de 40D vanwege de gevoeligere en meerdere AF-punten als ik me niet vergis.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                            Voor hondenfotografie is de 1D mark 2 een geweldige camera. Tot ISO 1000 goed te gebruiken, daarna blijft hij wel achter bij modernere camera's. Echter wat AF betreft is deze camera ongeslagen. Ik heb de 1D2 veel gebruikt voor hondensportfoto's met geweldige resultaten. Ook als hij al wat ouder is, kan hij nog makkelijk mee met de nieuwe camera's. Voor hondensport misschien/waarschijnlijk zelfs beter dan de 7D.

                            Ik kan je de mark 2 alleen maar aanbevelen. Ik had en heb er enorm veel plezier van.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

                              Inderdaad Hans.
                              Komt er dus op neer dat de 1D2 in alle opzichten beter is dan de 40D, misschien enkel in gewicht en batterijlevensduur niet.
                              Ahjah, en hij kost je 2e han(d)s maar €400.

                              Comment

                              Working...
                              X