Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-100

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-100

    Vind het raar dat er nog geen topic over bestaat (of ik zou er over moeten gekeken hebben, maar persoonlijk vind ik de Fuji X-100 het meest interessante nieuws van de afgelopen fotokina.

    Laten we het zo stellen, de Pentax 645D wil ik als ik de lotto win, maar deze X100 komt er, zeker weten.

    Mijn (veel te korte) kennismaking tijdens de fotokina gister deed mijn vermoedens bevestigen: hier is een camera die tot in de puntjes is uitgedacht door en voor fotografen:

    a) 35mm is nog steeds het ultieme reportage brandpunt, f/2 en macro instelling tot 10cm maken het af. Fuji zelf schrijft dat het de beste Fujinon is ooit gemaakt, wat misschien marketing praat is, maar als de bewering enigszins in de buurt komt (was niet te verifiëren gisteren): dat wordt wat, de reputatie van de Fujinon's kennende...
    b) een pluspunt om af te zien van de marketing en volledig te gaan voor een vast brandpunt: een zoom was nooit zo compact en lichtsterk geweest, en het ontwerp van de zoeker zou alleen maar onnodig gecompliceerd zijn geworden.
    c) speaking of which: die zoeker, heb je die zoeker gezien? De electronische zoeker alleen al is top, de optische zoeker is ook af, maar het feit dat je die kan combineren (in optische modus kun je ale belichtingsgegevens alsook een afstandsschaal projecteren in het optische beeld) is nooit gezien! Daarenboven, het geprojecteerde beeld is op geen enkel moment storend (je blijft geïnformeerd over alles terwijl je je kan bijven concentreren op het onderwerp.) Man, man, man... Geen woorden voor!
    Het enige minpuntje (dat ik er graag bijneem) is dat het een tijdje duurt voor je van optisch naar digitaal bent omgeschakeld; misschien kunnen ze dit nog verbeteren aan het finaal model.
    d) ergonomie is tot in de puntjes. Elk knopje zit daar waar je het verwacht.
    e) het enige wat ik nog mis is een zekere vorm van weersbestendigheid. Nu goed, ergens moet je concessie's doen en de afwerking zal wel dik in orde zijn (met een magnesium behuizing bvb.)

    De PEN (of ander spiegelloze camera - NEX, NX, Lumix G) hadden ze mi. zo moeten ontworpen hebben.
    Ergens hoop ik dat Fuji uitkomt met een versie met verwisselbare lenzen.
    Samengevat: Mijn geld ligt al klaar...)
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Fuji X-100

    Hij was uiteraard niet onopgemerkt gebleven....

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-100

      Oeps, sorry voor de dubbelpost...

      [Mod-LesC]Geen nood... ik sluit deze af.[/Mod]
      Last edited by LesC; 29 september 2010, 13:31.
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment

      Working...
      X