Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

    Blijkt dat Autocad 2010 32bits niet geďnstalleerd kan worden op het 64bits systeem met windows7 van een vriend van mij. Toch niet voor zo ver mijn PC-kennis reikt.
    Dus moet hij, nu hij een nieuwe PC heeft gekocht met 64bits windows7 erop, ook meteen nieuwe software aanschaffen??
    Ik heb al van alles geprobeerd...via compatibiliteitsmodus bvb.
    Heeft toch iemand hiervoor een doeltreffende oplossing?
    En ja, hij kon een 32bits PC aangeschaft hebben, maar dat is nu eenmaal niet zo

  • #2
    Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

    Welke versie van windows heeft hij gekocht?
    http://windows.microsoft.com/en-US/w...oducts/compare
    Bij de home versie kan je geen XP virtual machine draaien, bij de hogere versies wel.

    http://www.longbowsoftware.com/ zou ook een optie kunnen zijn volgens google, maar je software converteren om het aan de praat te krijgen vind ik toch maar fishy ...

    Maar in ieder geval zou ik naar Autocad mailen en vragen of je het pakket kan "ruilen", maar ik vrees ervoor. Als dat toch niet zou lukken zou ik toch overwegen om een 32 bit windows te kopen gezien de kostprijs van Autocad en die windows 7 64 bit te recycleren op een ander toestel ...

    Comment


    • #3
      Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      . Als dat toch niet zou lukken zou ik toch overwegen om een 32 bit windows te kopen gezien de kostprijs van Autocad en die windows 7 64 bit te recycleren op een ander toestel ...
      Als je een licentie hebt voor 64 bit windows, kan je volgens mij met dezelfde key de 32 bit versie installeren.

      Windows licentie (denkelijk OEM) kan (mag) je niet overzetten naar andere pc.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Als je een licentie hebt voor 64 bit windows, kan je volgens mij met dezelfde key de 32 bit versie installeren.

        Windows licentie (denkelijk OEM) kan (mag) je niet overzetten naar andere pc.
        Volgens dit antwoord van Microsoft mag het niet, waar werkt het blijkbaar wel ...

        Die OEM mag je inderdaad niet overzetten. De andere ... in principe heb je recht op 2 major hardware veranderingen. Gewoon alles vervangen dus Of kan het enkel als je onderdeel vervangt?

        Comment


        • #5
          Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

          Kijk eens op deze link onderaan. Autocad 2010 bestaat wel degelijk in 64 bit versie. Maar en wordt niet gesproken over Win 7.Bij mij draait toch 32 bit software op Win7 6 bit (open office - CS3
          http://www.cad2010.nl/index.php?page=autocad2010
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment


          • #6
            Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

            Wij draaien Autocad 2010 of 2011 op Win xp of Win7 (64bit) en dat werkt. Wij hebben 2 cd's, een 32bit versie en een 64bit versie.

            Comment


            • #7
              Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

              morgen vraag ik hem meer info over zijn windows7:
              welke versie
              of hij de CD's heeft enzovoort.
              wat autocad betreft: volgens mij is het maar pas vanaf 2011versie dat er een 64 mogelijkheid is...

              Comment


              • #8
                Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                wat autocad betreft: volgens mij is het maar pas vanaf 2011versie dat er een 64 mogelijkheid is...
                morgen eens navragen

                Comment


                • #9
                  Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  wat autocad betreft: volgens mij is het maar pas vanaf 2011versie dat er een 64 mogelijkheid is...
                  Blijkbaar al vanaf autocad 2009, toch zeker 2010.

                  Comment


                  • #10
                    Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

                    Als die Autocad legaal is, mag dat geen probleem zijn om van je leverancier de 64 bit versie te krijgen. Bij de huidige versies is het inderdaad zo, dat op de DVD ('s) beide versies staan, zodat dergelijke problemen niet meer voorkomen. De meestel 32 bit software werkt op een 64 bit besturingssysteem, maar er zijn helaas altijd uitzonderingen.
                    Het lijkt me wel handiger je Autocad als 64 bit te installeren, dan je windows te moeten herinstalleren. Als je meer dan 4 GB hebt zitten, heb je zelfs geen andere optie (anders kan je evengoed dat teveel aan geheugen uit je PC halen).

                    Nog 1 opmerking : je kan 1 serienr. maar een aantal keer authoriseren, ga je erover, dan zal je wel een telefoontje van Autodesk ontvangen, of zelf moeten bellen... T'is maar dat je het weet. (Heb dat hier ook voorgehad, na een aantal problemen met de PC's op het werk). Maar een nieuwe autorisatie-code krijgen gaat wel redelijk vlot.
                    Last edited by polleke_cgc; 28 september 2010, 11:37.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

                      vanaf versie 2011 krijg je beide cd's
                      bij eerdere versie kan je die aanvragen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: autocad 32bits installeren op 64bits systeem??

                        Bedankt voor jullie info.
                        Ik zal hem de info doorspelen.

                        Comment

                        Working...
                        X