Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de drie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van de drie

    Hoi ,ik ga mij een spiegelreflex camera kopen,ik heb er tot nu toe geen verstand van,maar ik wil me erin verdiepen en dat door middel van "beginners boeken" ik zou wel willen naar een avondschool gaan maar ik ben invalide en daardoor valt deze optie weg,denken jullie dat er goede beginners boeken bestaan? laat het me dan weten .
    Ook heb ik nog deze vraag ,ik ga me 1 van deze 3 toestellen kopen,ik kies uit deze toestellen omdat ik in deze winkel op afbetaling kan kopen,welk is volgens jullie de beste keuze ?



    Cannon eos 1000D 18-55 + 75-300 549 euro

    Nikon D5000 18-55 VR + 55-200 VR 799 euro

    Nikon D90 18-105 VR 899 euro

  • #2
    Re: Wie van de drie

    Ik ken Nikon niet maar naar mijn mening zal de D90 de betere zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Wie van de drie

      Zoals met alles waar naar geld. Goed, beter & best.
      Maar alle 3 zeer goede toestellen

      Comment


      • #4
        Re: Wie van de drie

        Is er iemand die een goed boek kent ,om met een spiegelreflex te leren omgaan?
        mijn kennis is nul. maar wil wel leren,kan dat met een boek?

        Comment


        • #5
          Re: Wie van de drie

          Oorspronkelijk geplaatst door stef10 Bekijk bericht
          Is er iemand die een goed boek kent ,om met een spiegelreflex te leren omgaan?
          mijn kennis is nul. maar wil wel leren,kan dat met een boek?
          Tuurlijk gaat dat, al heb je best ook een fototoestel bij de hand om een en ander uit te proberen...
          Ga eerst eens kijken in een openbare bibliotheek... en/of in FNAC, Standaard Boekhandel, enz. Keuze zat: voor beginners, gevorderden, senioren, per merk ...
          'Fotograferen met een DSRL' van Jeroen Horlings, vond ik heel bruikbaar; en het kan je helpen bij je keuze.

          Er bestaan ook boeken specifiek voor een welbepaald type toestel, en dat zijn wel handige beginnersboeken: ze overlappen wel met de handleiding, maar lezen veel vlotter.
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: Wie van de drie

            Heb een Canon 1000D en ben er erg tevreden over, opgepast echter met de goedkope lenzen die erbij passen.
            Koop alles liever apart, de 1000 (of iets anders) en goed glas, bv. een 17-55 2.8 IS, is perfect.
            Wat betreft de boeken : wacht af dat je een toestel hebt en koop dan het desbetreffende, specifieke boek. Het lijkt raar, maar anders moet je 10 boeken kopen om uiteindelijk één body aan te schaffen.
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: Wie van de drie

              Oorspronkelijk geplaatst door stef10 Bekijk bericht
              Cannon eos 1000D 18-55 + 75-300 549 euro

              Nikon D5000 18-55 VR + 55-200 VR 799 euro

              Nikon D90 18-105 VR 899 euro
              de D90 is absoluut de betere van de drie...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Wie van de drie

                gewoon gaan voor de D90 zonder twijfelen

                grts S.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie van de drie

                  Oorspronkelijk geplaatst door stef10 Bekijk bericht
                  Is er iemand die een goed boek kent ,om met een spiegelreflex te leren omgaan?
                  mijn kennis is nul. maar wil wel leren,kan dat met een boek?
                  stef, je kan zelfs op het internet veel terug vinden hoor.

                  De basis staat wel in de handleiding van de camera.
                  Ben het verder eens met een collega hier die zegt eerst de camera aan te schaffen.

                  En boeken? Ik heb er ook en er staat meestal veel in wat ik niet nodig heb

                  Probleem met handleidingen:
                  - klein boekjes en kleine tekst
                  - en Nederlands dat moeilijk te volgen is

                  Je zou best een boek hebben specifiek voor jouw camera met daarin
                  praktische voorbeelden.
                  (eigenlijk vind je die ook al in de handleiding)
                  De eerste opgave is jouw camera leren kennen en gebruiken.
                  Daarvoor moet je niet het huis uit
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie van de drie

                    Perssoonlijk zou ik voor de D90 gaan, verder zou ik eens hier gaan lezen: http://www.natuurfotografen.org/curs...tuurfotografie

                    Op internet is heel veel te vinden over fotograferen, zelfs op dit forum
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie van de drie

                      Oorspronkelijk geplaatst door stef10 Bekijk bericht
                      Is er iemand die een goed boek kent ,om met een spiegelreflex te leren omgaan?
                      mijn kennis is nul. maar wil wel leren,kan dat met een boek?
                      Google , Youtube & forums zoals BD ... Meer ga je niet nodig hebben Alles wat in die boeken staat , vind je ook terug op internet zonder er extra voor te betalen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie van de drie

                        Bij de Canon zitten de goedkoopste lenzen.
                        De 18-55 zal waarschijnlijk de versie zonder IS zijn, en die is niet goed.
                        De 75-300 is nog een ouder ontwerp, en die geeft tussen 200 en 300mm vrij softe beelden met weinig contrast en veel CA (paarse randjes bij grote contrastovergangen).

                        Als je daar kiest voor de EF-S 18-55 IS + een EF-S 55-250 IS, dan heb je al veel betere lenzen.


                        Wat de vereiste basiskennis betreft, die kan je vinden in elk boek over fotografie.
                        De begrippen "sluitertijd", "diafragma", "scherptediepte" en "iso" (was vroeger ASA) zijn niet veranderd ten opzichte van analoge fotografie. Wat er wel bij komt kijken is de witbalans, bij de eerste kleurenfoto's was dat iets waarmee de fotografen rekening moest houden (film voor binnen of buiten, filters om de kleuren aan te passen), maar later werd dat toch allemaal in de afdrukcentrale automatisch gecorrigeerd (zoals de automatische witbalans nu doet in je camera).

                        Het grootste voordeel van digitale fotografie is dat je kan experimenteren zoveel je wil, en aan de hand van de EXIF-informatie kan je altijd terugvinden wat je (verkeerd) hebt gedaan.
                        Door te experimenteren leer je werken met de camera, en als het goed is worden je foto's dan ook beter.
                        Last edited by Black B@ndit; 28 september 2010, 08:46.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie van de drie

                          Oorspronkelijk geplaatst door stef10 Bekijk bericht
                          ik kies uit deze toestellen omdat ik in deze winkel op afbetaling kan kopen
                          Denk eerst goed na of je zo'n reflex wel nodig hebt. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar ik sta zeer sceptisch tegenover mensen die luxe spullen kopen op afbetaling. En laat ons eerlijk zijn een dSLR is pure luxe.

                          Maar terug over de camera, ga er even mee spelen in de winkel. Dit heb je waarschijnlijk al 100 keer gehoord, maar het is wel de realiteit. Zelf heb ik onlangs de D5000 vast gehad en ik kon deze gewoon niet comfortabel vast houden, de D90 voelde van de eerste keer goed.

                          Ik heb de prijzen van de toestellen die je voorstelt eens vergeleken en de combinatie met de canon is behoorlijk wat goedkoper dan bv bij het gekende konijn. De andere combinaties zijn dan weer iets duurder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie van de drie

                            Ga voor de D90 en je zult jaren geniet hebben van je camera...de andere twee zijn ook goed maar die zul je rapper vervangen vrees ik.

                            grtz

                            Dirk
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie van de drie

                              d90 is de beste camera uit uw boven opgesomde voorstellen, maar daarvoor is het niet de beste optie)

                              Bent u soms van regio Oostende? Heb een paar educatieve boeken over fotografie die ik al lang niet meer nodig heb..
                              Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                              Comment

                              Working...
                              X