Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekenbeet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tekenbeet...

    ...is het verdict van mijn griep...Een grote rode plek op mijn rechter bil..Ik ben hiervoor antibiotica aan het nemen en ik zou begot niet weten waar ik dat heb opgelopen..Dat komt ervan als je als en overal in elke wei gaat rondhangen..
    Dus voorzichtigheid geblazen aan iedereen..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Tekenbeet...

    oei das een minder leuk cadeau.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Tekenbeet...

      macrolens kopen en foto van maken Pascal... alhoewel

      jah, zo'n klein beestje kan voor een hoop miserie zorgen he... veel beterschap!
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Tekenbeet...

        tipje dat ze me geleerd hebben in de tijd dat ik nog in onze allergeliefde krijgsmacht zat:
        controleer en laat op plaatsen waar je het zelf niet kan je controleren door iemand anders...
        als je uit de natuur komt.

        Bij mij zat er een teek op mijn onderste ooglid, hebben ze met een tekentang in het hospitaal er moeten afhalen omdat niemand in de kazerne het aandurfde van met die tang op mijn ooglid te komen, schrik van oog te beschadigen enzovoort.
        Heb er gelukkig niets aan overgehouden
        Mijn Blog
        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

        Comment


        • #5
          Re: Tekenbeet...

          een maat van me had't op kamp eens op zijn ballen

          Comment


          • #6
            Re: Tekenbeet...

            amai nog nie, en we hadden het er gisteren nog over - verzorg je
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Tekenbeet...

              Ik controleer mezelf altijd nadat ik in velden gezeten heb waar ook grazers passeren. Afgelopen seizoen toch weer een 3-tal teken mogen uithalen met het tangetje. Correct verwijderen van het beestje (dwz ter hoogte van het kopje vastnemen met tang en draaiend trekken) binnen 24h na de beet geeft zo goed als geen risico op Lyme.

              Bij elke beet hou ik ook de plaats in de gaten; een migrerende rode vlek is heel typisch voor besmetting met Borrelia burgdorferi, de bacterie die Lyme veroorzaakt.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Tekenbeet...

                Meneer Pascal, dat is gewoon het bewijs dat u in die weiden en onder de koeien nog wel
                iets anders gaat uitspoken dan fotograferen.
                Het was dan ook een Teken van vroomheid op zoek naar ontucht.

                Comment


                • #9
                  Re: Tekenbeet...

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  ...is het verdict van mijn griep...Een grote rode plek op mijn rechter bil..Ik ben hiervoor antibiotica aan het nemen en ik zou begot niet weten waar ik dat heb opgelopen..Dat komt ervan als je als en overal in elke wei gaat rondhangen..
                  Dus voorzichtigheid geblazen aan iedereen..
                  ben je naar de huisarts geweest?
                  niet tè makkelijk over denken hoor.
                  kan jaren later nog problemen veroorzaken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tekenbeet...

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ben je naar de huisarts geweest?
                    niet tè makkelijk over denken hoor.
                    kan jaren later nog problemen veroorzaken.
                    grt,bouk.
                    Bouk ben deze morgen naar de huisarts geweest en ik heb een antibiotica gekregen..Hij dacht dat het een beet was en heeft uit alle voorzorg voorgeschreven...Ik ben aan deze kuur begonnen en hopelijk geneest het vlug want een mens is er niet goed van...

                    Als het woensdag niet beter is dan zal ik terug gaan..Want ik betrouw het zaakje niet erg..
                    Ik heb nogtans geen beestje zien zitten op die plaats...wat ik raar vind..En onderhuids zal het toch niet zitten zeker?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tekenbeet...

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Ik controleer mezelf altijd nadat ik in velden gezeten heb waar ook grazers passeren. Afgelopen seizoen toch weer een 3-tal teken mogen uithalen met het tangetje. Correct verwijderen van het beestje (dwz ter hoogte van het kopje vastnemen met tang en draaiend trekken) binnen 24h na de beet geeft zo goed als geen risico op Lyme.

                      Bij elke beet hou ik ook de plaats in de gaten; een migrerende rode vlek is heel typisch voor besmetting met Borrelia burgdorferi, de bacterie die Lyme veroorzaakt.
                      Die rode vlek dat herken ik wel...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tekenbeet...

                        Nie mooi. Ik heb het ook gehad, 3 jaar geleden. Eerst een beet in m'n knieholte (uit schrik verwijderd met m'n vingers i.p.v. met een tekentang ) en een een paar weken later doodziek in bed met 41 graden koorts.... Had me nog nooit zo ziek gevoeld. En dat slechts de eerste dag na mijn huwelijk. Heb wat dat betreft nog geluk gehad, had ik een dag eerder zo ziek geworden dan had ik mijn huwelijk die dag wel kunnen vergeten....

                        Sindsdien heb ik altijd een tekentang in mijn tas en gebruik ik altijd Deet als ik de natuur in ga.

                        Het vervelende met een tekenbeet is dat je niet altijd een rode vlek krijgt bij besmetting. Krijg je wel een vlek dan ben je zeker besmet. Maar krijg je geen vlek, dan kun je nog steeds besmet zijn met de bacterie...
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tekenbeet...

                          ge moet wat over hebben voor een hobby hé... dju toch.

                          Allez, serieus nu: veel beterschap!
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tekenbeet...

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Maar krijg je geen vlek, dan kun je nog steeds besmet zijn met de bacterie...
                            Klopt, daarom het belang van frequent en grondig controleren zodat je ze op tijd (en op de goede manier) kunt weghalen. Dan is het risico wel heel klein.

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Sindsdien heb ik altijd een tekentang in mijn tas en gebruik ik altijd Deet als ik de natuur in ga.
                            Heb ik ook altijd bij!
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tekenbeet...

                              En er zitten er veel dit jaar hoor, heb er bij de honden ook al uit gehaald.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X