Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dual monitor probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dual monitor probleem

    Ik heb pas een 2de 24" monitor gekocht, als ik die nu bij aansluit op mijn pc wordt die niet herkent en ziet hij die als generic monitor. De 2de die eraan hangt is identiek dezelfde (iiyama E-2407 HDS). Het probleem is dat ik deze monitor dan niet kan zetten op 1920*1080 en dus wat troubel beelt heb. De videokaart waar de monitors ophangen is een gforce 7300GT. Degene die niet herkent wordt hangt op de vga uitgang. Als ik ze wissel blijft het probleem op de vga uitgang zitten.
    Iemand een idee wat ik hier kan aan doen?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

  • #2
    Re: Dual monitor probleem

    zie je beide schermen via Nvidea conrtolle panel?
    daar kan je dan 't en en ander aanpassen.

    of't een oplossing is, geen idee.
    driver up to date?
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Dual monitor probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Ik heb pas een 2de 24" monitor gekocht, als ik die nu bij aansluit op mijn pc wordt die niet herkent en ziet hij die als generic monitor. De 2de die eraan hangt is identiek dezelfde (iiyama E-2407 HDS). Het probleem is dat ik deze monitor dan niet kan zetten op 1920*1080 en dus wat troubel beelt heb. De videokaart waar de monitors ophangen is een gforce 7300GT. Degene die niet herkent wordt hangt op de vga uitgang. Als ik ze wissel blijft het probleem op de vga uitgang zitten.
      Iemand een idee wat ik hier kan aan doen?
      Persoonlijk zou ik een 24" monitor niet aan een gewone VGA aansluiting hangen. DVI is echt een stuk beter. Normaal zou het natuurlijk wel moeten werken...
      Installeer eens de driver van het beeldscherm. Dat bevat niet veel meer dan een lijst met de ondersteunde resoluties, maar dat is nu net wat je nodig hebt...
      Dan wordt normaal ook een basis kleurprofiel geladen (niet dat je dat effectief zal gebruiken, vermoed ik).

      Als het niet lukt, zal er niet veel anders opzitten dan een grafische kaart met 2 DVI uitgangen aan te schaffen. Gelukkig kosten die niet bijster veel geld.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Dual monitor probleem

        Een simpele herstart met het scherm aangesloten kan ook helpen.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Dual monitor probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          zie je beide schermen via Nvidea conrtolle panel?
          daar kan je dan 't en en ander aanpassen.

          of't een oplossing is, geen idee.
          driver up to date?
          Die ziet op zijn vga uitgang een analoge monitor.
          Ik heb de driver al willen installeren op de monitor maar hij aanvaard die niet.

          (kleurprofiel mag blijven, is een pc om te surfen en wat films te bekijken)
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Dual monitor probleem

            Bij die monitor heb je meestal een vakje 'Hide modes this monitor cannot display'. Uitvinken en je zou wel de juiste resolutie moeten kunnen kiezen. Enkel als ie als tv herkend wordt gaat dit nog niet lukken vrees ik.

            Comment


            • #7
              Re: Dual monitor probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Bij die monitor heb je meestal een vakje 'Hide modes this monitor cannot display'. Uitvinken en je zou wel de juiste resolutie moeten kunnen kiezen. Enkel als ie als tv herkend wordt gaat dit nog niet lukken vrees ik.
              Nee, lukt ook niet. Dan raak ik max aan 1600 op de langste kant. Ik vrees ook dat het een nieuwe videokaart wordt
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Dual monitor probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Nee, lukt ook niet. Dan raak ik max aan 1600 op de langste kant. Ik vrees ook dat het een nieuwe videokaart wordt
                Je moet inderdaad ook eens naar de specs van je videokaart kijken. Om die 30" van Apple te kunnen aansturen heb je bijvoorbeeld al twee videokaarten nodig.

                Comment


                • #9
                  Re: Dual monitor probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Je moet inderdaad ook eens naar de specs van je videokaart kijken. Om die 30" van Apple te kunnen aansturen heb je bijvoorbeeld al twee videokaarten nodig.
                  Ik vind er niet zoveel over terug, maar volgens wat ik kan vinden zou het moeten mogelijk zijn om 2 monitors van 1920*1080 aan te sluiten.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dual monitor probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    Ik vind er niet zoveel over terug, maar volgens wat ik kan vinden zou het moeten mogelijk zijn om 2 monitors van 1920*1080 aan te sluiten.
                    Probeer eens om het tweede scherm op 8 bit of 16 bit kleuren te zetten, dan kan je misschien een hogere resolutie aan en zie je direct of het probleem (ook) aan de kaart ligt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dual monitor probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Probeer eens om het tweede scherm op 8 bit of 16 bit kleuren te zetten, dan kan je misschien een hogere resolutie aan en zie je direct of het probleem (ook) aan de kaart ligt.
                      Zal ik straks eens proberen.

                      Ondertussen zijn suggesties van videokaarten welkom. Ik zoek dus een kaart met dual DVI, liefst niet te duur. Ik speel geen spelletjes dus moet niks ultrafantastisch zijn. HDMI uitgangen enzo zijn niet nodig.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dual monitor probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Zal ik straks eens proberen.

                        Ondertussen zijn suggesties van videokaarten welkom. Ik zoek dus een kaart met dual DVI, liefst niet te duur. Ik speel geen spelletjes dus moet niks ultrafantastisch zijn. HDMI uitgangen enzo zijn niet nodig.
                        Je kan trouwens ook beide schermen naar 16 bit halen of lager om te testen. Misschien is deze kaart iets?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dual monitor probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Zal ik straks eens proberen.

                          Ondertussen zijn suggesties van videokaarten welkom. Ik zoek dus een kaart met dual DVI, liefst niet te duur. Ik speel geen spelletjes dus moet niks ultrafantastisch zijn. HDMI uitgangen enzo zijn niet nodig.
                          Zowat alle kaarten hebben nu 2 DVI aansluitingen, en soms nog een HDMI.
                          Bij de meeste zit er nog een stekkertje bij om van DVI naar VGA te gaan (als op die DVI tenminste ook nog het analoog signaal zit).
                          En je hebt ook stekkertjes om van HDMI naar DVI te gaan (wat ik bv. op mijn laptop nodig heb).

                          Voor minder dan 100 €, moet je zeker iets kunnen vinden (je hebt er zelfs van rond de 40 €). Zorg wel dat je het juiste slot gebruikt (PCI-E, AGP, ...) !!!

                          Ik zou gewoon eens langs gaan bij de lokale PC boer. Die moet je zeker kunnen helpen.
                          Iets als een ATI Radeon HD 4650 of een Nvidia GT 240...

                          Volgens de Site van Nvidia zou die 7300 wel moeten volstaan om 2 24" schermen aan te sluiten tot resolutie van 2048x1535...
                          Last edited by polleke_cgc; 27 september 2010, 14:35.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dual monitor probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Volgens de Site van Nvidia zou die 7300 wel moeten volstaan om 2 24" schermen aan te sluiten tot resolutie van 2048x1535...
                            Nu ik er zo over nadenk, 2 keer 1920x1080 = 3840x2160. Misschien dat er kaarten zijn die dat aankunnen, maar dan gaan die toch in ieder geval vrij kostelijk zijn. Gewoon een tweede, goedkope kaart bijpluggen die 1920x1080 aankan en je probleem is opgelost.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dual monitor probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Nu ik er zo over nadenk, 2 keer 1920x1080 = 3840x2160. Misschien dat er kaarten zijn die dat aankunnen, maar dan gaan die toch in ieder geval vrij kostelijk zijn. Gewoon een tweede, goedkope kaart bijpluggen die 1920x1080 aankan en je probleem is opgelost.
                              Die GT7300 zou eigenlijk moeten volstaan. Die resoluties optellen hoef je niet te doen.
                              Zo'n grafische kaart heeft een max. resolutie, en kan die over 2 (de laatste tijd steeds meer 3) monitoren tegelijk gebruiken.
                              Een goedkoop ding als die GT 240 kan bv. 2560x1600 aan via DVI/HDMI, en 2048x1536 via VGA.
                              Maar een bijkomend "pruts"-kaartje toevoegen is uiteraard evengoed een oplossing.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X