Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop canon 7D

    Ik ga waarschijnlijk deze week mijn canon eos 450D wegdoen,

    en de canon 7D kopen... veel over gelezen en gehoort,
    maar toch nog graag jullie reacties/meningen aub...
    Canon 7D
    EF 24-105mm f/4L IS USM
    EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

  • #2
    Re: Aankoop canon 7D

    Mijn reactie: proficiat.

    Dit forumonderdeel staat vol met info over de 7D dus welke opmerking had je verder nog verwacht

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop canon 7D

      De 7D is een schitterende camera, heb 'm zelf ook...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop canon 7D

        ook heel tevreden van , heel handig met batterijgrip.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop canon 7D

          De TS moet ook zeker het volgend draadje eens doornemen:
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


          Voor mij is de 7D mijn eerste dSLR zonder grip, en dat werkt ook. Ik merk wel dat ik minder foto's maak in portretstand. Het nadeel van de grip, die ik op de 50D wel had, is dat ie het toestel toch weer wat groter en zwaarder maakt. Je moet al een relatief grote fototas hebben om een dergelijke combinatie van semipro, met grip en een objectief als de 17-55 f/2.8 goed op te bergen. Feit is wel, vind ik, dat je de grip niet nodig hebt voor de extra batterij "power", gezien het aantal foto's dat je met één batterij kunt maken verbazend hoog is.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop canon 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            ook heel tevreden van , heel handig met batterijgrip.
            Als je groot en sterk bent

            Ik ben dat niet en vind hem op het randje qua gewicht
            Batterij gaat 1000-1500 opnames mee, daarvoor moet je de grip niet nemen

            Zeer goede camera, grote stap vooruit tov 40D/50D, vooral de handige en snelle AF, de zoeker en de bps (en film uiteraard)

            Veel waar voor z'n geld, en het gebruiksgemak van een semi-prof, maar verwacht geen wonderen qua beeldkwaliteit tov je 450D

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop canon 7D

              Groot gaat nog en sterk mag ik niet klagen.Maar als alles in mijn grote rugtas zit ga ik toch precies kamperen,en ik kan alleen maar foto's nemen.Batterij is inderdaad zeer goed , zal je niet vlug op één dag leegkrijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop canon 7D

                @ Palombian, LesC, François: de hier genoemde cijfers qua batterijduur....is dat met regelmatig gebruik van de flash of zonder ?

                Ik hoor het graag van jullie drie...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop canon 7D

                  Ik gebruik enkel een externe flash Speedlite 580EXII.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop canon 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    @ Palombian, LesC, François: de hier genoemde cijfers qua batterijduur....is dat met regelmatig gebruik van de flash of zonder ?

                    Ik hoor het graag van jullie drie...
                    Mag ik ook reageren??? (ben wel geen lid van de heilige drievuldigheid hierboven )Niet schieten hé mannen, 't is om te lachen

                    Met regelmatig gebruik van de interne flash haalde ik toch een minimum van 600 foto's, meestal eerder naar de 800.
                    Nu gebruik ik ook enkel nog de 580 EXII

                    Gewoonlijk draai ik rond de 1000 foto's met een volle batterij. Op de kleurendisplay blijft wel de net genomen foto staat tot er een volgende genomen wordt.
                    Batterijverbruik is dan iets hoger, maar niet extreem

                    Proficiat met de aankoop, heb er zelf nog nooit geen spijt van gehad.
                    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop canon 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      @ Palombian, LesC, François: de hier genoemde cijfers qua batterijduur....is dat met regelmatig gebruik van de flash of zonder ?

                      Ik hoor het graag van jullie drie...
                      Zonder flash, lens zonder IS en regelmatig op het scherm controleren/verwijderen rond de duizend
                      Niet gemeten, maar heb niet de indruk dat de interne flash of een IS lens zoveel vreten
                      Bij doorschieten minstens 1250 (meeste totnutoe op 1 dag met dezelfde camera gemaakt)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop canon 7D

                        @ Excalibur: tuurlijk .

                        't Is omdat ik eigenlijk veel meer had verwacht van die batterij en een (semi- ?)professioneel toestel ...met mijn A350 (2,5 fps maximum) geraak ik er namelijk ook, aan die 1400 shots (met SSM-lens die iets meer verbruikt dan een 'screw-drive' lens). Ik had verwacht dat je er veel meer uit zou krijgen - richting de 1D Mark IV, zoiets.

                        Bedankt om op m'n vraag te antwoorden mannen (ook jij, Excalibur ) .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop canon 7D

                          Ik gebruik altijd de 430.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop canon 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            @ Excalibur: tuurlijk .

                            Bedankt om op m'n vraag te antwoorden mannen (ook jij, Excalibur ) .
                            No problemo
                            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop canon 7D

                              Geen slechte camera; ik fotografeer er ook mee.
                              Wel eens kijken wat je precies wilt doen. Ik fotografeer vooral mensen en daarvoor had ik eigenlijk beter een 5D aangeschaft.
                              Waarom?
                              7D heeft een cropfactor dus je wint aan brandpuntafstand voor bv sportfotografie, dieren etc..
                              5D is fullframe dus je hebt minder vervorming als je dichtbij fotografeert. (voor bvb portret) Daarboven heeft de 5D nog minder last van ruis

                              Comment

                              Working...
                              X