Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handige klem voor radio triggers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handige klem voor radio triggers

    Ik gebruik een handigheidje waarbij je de trigger niet onder de flitser plaatst maar aan de stang van mijn lichtstandaard. Het is van Hama en is eigenlijk bedoeld om een pocket camera aan een tafel vast te kunnen maken. Ik vind dit een betere oplossing dan prutsen met klitterband.
    Dit kan handig zijn, als de trigger in de weg zit als deze onder de flitser geplaatst is, zoals bij een softbox.
    (deze klemmen heb ik bij de Mediamarkt gekocht....haat die winkel, maar soms hebben ze handige dingetjes)


  • #2
    Re: Handige klem voor radio triggers

    Interessant, je vergeet te vermelden hoeveel zo een ding kost :-)

    Heb zelf met allerlei ge-experimenteerd, en heb uiteindelijk een brede elastiek rond het flitshuis gespannen, en de trigger (seculine) daar gewoon tussen. Werkt prima.

    Alles hangt een beetje af van waar alle bedieningsknoppen zitten en de batterijcompartimenten op receiver en flits.

    DPaul
    Last edited by DPaul; 27 september 2010, 08:56.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Handige klem voor radio triggers

      met een westcott softbox heb je dat probleem natuurlijk niet... daar zet je de flash gewoon op je RF602 ontvanger...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Handige klem voor radio triggers

        Ik hang mijn Elinchrom Skyports altijd op aan de vleugelmoer van de umbrella swivel, met het koordje die aan de skyports zit. Geen geknoei met velcro of klemmen of wat dan ook. Werkt prima
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Handige klem voor radio triggers

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik hang mijn Elinchrom Skyports altijd op aan de vleugelmoer van de umbrella swivel, met het koordje die aan de skyports zit. Geen geknoei met velcro of klemmen of wat dan ook. Werkt prima
          precies, ik doe hetzelfde met m'n batterij-paks... touwtje, en hangen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Handige klem voor radio triggers

            Een touwje gebruik ik zelf ook hoor, maar soms heb je situaties waar je iemand de lichtstandaard laat vasthouden om boven een model te richten. Dan is zo'n touwtje niet handig en de kans dat de trigger beschadigd door hard stoten is dan aanwezig. Als voorbeeld hier een foto van een andere fotograaf Sugarman:
            Achter de schermen bij fotoshoot van Sugarman
            De klemmetjes kosten +/- €8,-
            Groeten Michael
            Last edited by mmuetst; 28 september 2010, 00:30.

            Comment


            • #7
              Re: Handige klem voor radio triggers

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              met een westcott softbox heb je dat probleem natuurlijk niet... daar zet je de flash gewoon op je RF602 ontvanger...
              Ik heb naar dat type softbox gekeken (Westcott Apollo ) maar ik vind het onhandig om steeds het diffuus materiaal weg te halen om de flitser in te stellen. Het is wel degelijk spul die Westcott softbox en omdat je tegen de achterwand van de box flitst heb je minder last van een hot spot.

              Comment


              • #8
                Re: Handige klem voor radio triggers

                Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                Als voorbeeld hier een foto van een andere fotograaf Sugarman:
                enkel foto's van jezelf posten michael... (volgens het reglement)... zet deze achter een link, dat mag wel...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Handige klem voor radio triggers

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  enkel foto's van jezelf posten michael... (volgens het reglement)... zet deze achter een link, dat mag wel...
                  Aangepast

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handige klem voor radio triggers

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    met een westcott softbox heb je dat probleem natuurlijk niet... daar zet je de flash gewoon op je RF602 ontvanger...
                    Da's dan op voorwaarde dat je die rf 602 ontvangers gebruikt.
                    Er zijn echter genoeg mensen die een ander merk hebben of iets meer willen investeren.
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handige klem voor radio triggers

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Da's dan op voorwaarde dat je die rf 602 ontvangers gebruikt.
                      Er zijn echter genoeg mensen die een ander merk hebben of iets meer willen investeren.
                      ja natuurlijk... de oude pocketwizards of de skyport, maar het gros van de triggers: cactus V2, cactus v4, PT04 varianten, phottix strato, rf602, de nieuwe pocketwizards kunnen dit allemaal wel hoor!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X