Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d90 of Sony a33

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d90 of Sony a33

    Ik ben gisteren even een aantal cameras gaan "passen". Vreemd genoeg gaat mijn voorkeur uit naar de D90 of de a33, wat toch 2 totaal verschillende cameras zijn, vooral van formaat. Ik heb al beslist dat ik een allround zoom lens om mee te beginnen.

    De keuze gaat dus tussen de D90 met nikon 18-200 of de Sony a33 met 18-250. Deze combinaties zijn qua prijs ongeveer gelijk, dus daar is al geen verschil.

    Mijn hart gaat eerder uit naar de a33 (splinternieuw en vele leuke extra's), mijn verstand zegt echter dat ik beter voor de D90 kies (een gevestigde waarde).
    Het wordt mijn eerste "dslr" en ik kan moeilijk kiezen, ik vermoed dat ik niet het verlossende argument voor één van beiden ga krijgen, maar ik probeer het toch maar.

  • #2
    Re: Nikon d90 of Sony a33

    ik ben zeer benieuwd naar wat volgt... ik denk eigenlijk dat jouw hart en verstand al het meeste beantwoord hebben

    maar moet je niet eerder de D7000 ipv de D90 in het plaatje betrekken?
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d90 of Sony a33

      De D90 zou dan je eerste DSLR worden idd

      De A33 is geen DSLR...


      Welke je moet kiezen...tjah, dat kan niemand je vertellen inderdaad
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d90 of Sony a33

        Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
        maar moet je niet eerder de D7000 ipv de D90 in het plaatje betrekken?
        Nee hoor, de prijs van de D7000 gaat iets boven mijn budget (de D90 is net omdat de D7000 eraan komt relatief laag geprijsd) en het is de bedoeling dat de aankoop binnen dit en 14 dagen gebeurd

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d90 of Sony a33

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          De A33 is geen DSLR...
          Ik weet het, vandaar de aanhalingstekens

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d90 of Sony a33

            Laten we je iets meer op weg helpen...


            wat voor fotografie wil je gaan doen?

            Je nu zo beluisterend denk ik dat de A33 een goede keuze voor jou zal zijn...zelf zou ik voor de D90 gaan...maar ik zou dan ook nog geen afscheid willen nemen van de spiegel

            Dus vooral belangrijk...wat wil je fotograferen? Beide camera's maken foto's namelijk...dus afgaand op wat we nu weten zijn ze ook beiden goed
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d90 of Sony a33

              Een niet te onderschatten voordeel van de D90 is een tweede lcd-scherm bovenaan, waarop men direct alle instellingen ziet. Een ongelukkige besparing op vele instap-modellen, en bij Sony spijtig genoeg ook bij het midden-gamma...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d90 of Sony a33

                Koop de D90 en kijk niet meer om .

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d90 of Sony a33

                  D90, dan heb je tenminstens een serieuze camera in handen... a33 is speelgoed :P
                  Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d90 of Sony a33

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    wat voor fotografie wil je gaan doen?
                    Ik wil voornamelijk foto's gaan nemen van de kids, voor uitstapjes (zoo, pretpark,..) kom ik met mijn huidige compact duidelijk zoom te kort. Binnen kom ik dan weer vaak licht te kort en het resultaat met flits vind ik vaak niet zo mooi.

                    Daarnaast zit ik in een dansgroep en wil ik daar ook de camera voor gaan gebruiken, dit is zowel buiten als binnen. Omdat ik natuurlijk dan meestal zelf mee doe, lijkt mij de a33 makkelijker om even aan iemand anders te geven om foto's te nemen.

                    De camera wordt dus vooral een gebruiks instrument om spontane moment opnames (herinneringen) vast te leggen, ik heb voorlopig (je weet nooit wat de toekomst brengt) niet de intentie om er op uit te trekken, specifiek om foto's te trekken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d90 of Sony a33

                      Dat beide merken degelijke camera's bouwen, is ondertussen wel geweten.

                      Ik denk dat je de keuze enkel zelf kan maken, gebaseerd op je gevoel zowel als een vergelijking van wat jij belangrijk vindt in een camera.

                      Kijk eens naar de tests op DPreview.com (link naar a55, op een paar punten na hetzelfde als de a33). En probeer beide eens in een winkel.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon d90 of Sony a33

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        De A33 is geen DSLR...
                        En waarom niet?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon d90 of Sony a33

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          En waarom niet?
                          Theoretisch gezien moet een dslr een mechanisch opklappende spiegel en een optisch zoeker hebben, een exacte definitie heb ik echter nog niet gevonden.
                          De a33 heeft een transparante niet opklappende spiegel en een electronische zoeker, Sony zelf noemt het een SLT (Single Lens Translucent).

                          What's in a name?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon d90 of Sony a33

                            Dus alle 2 ogen reflexen waren ook geen reflexen?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon d90 of Sony a33

                              heb de a33 effe gebruikt en dat is een wereld van verschil toz vd klassieke DSLR's.
                              het toestel is zeer snel en zeer handig in gebruik. Filmpjes maken van spelende kinderen in volle beweging is met dat toestel helemaal geen probleem, de automatische focus volgt die kinderen tijdens filmen zodat ze scherp in beeld blijven, uiteraard ook tijdens gewone foto-opnames. Alle informatie die je wenst te zien kun je instellen op de elektronische zoeker (EVF) en je kunt ook je opnames onmiddellijk bekijken in de zoeker.
                              Als je de zoeker niet wenst te gebruiken kun je gewoon je LCD scherm gebruiken welk opklapbaar is , alle functie blijven beschikbaar, en de snelheid van het toestel blijft behouden in tegenstelling tot vele DSLRs in Live View mode
                              Een neerklapbaar LCD scherm helpt je foto's te maken uit volledig ander perspectief, en persoonlijk is dat wat ik het meeste mis op mijn huidige DSLR's. Ervaar met de NEX-5 dat dit een wereld van verschil is.
                              Beeldkwaliteit van beide toestellen (D90 a33) is ongeveer gelijk.

                              zijn totaal verschillende toestellen, van zodra Nikon over de technologie beschikt om ook zulke toestellen te maken als de a33 zullen ze dat onmiddellijk doen.
                              Als je iets wil kopen voor de naam koop D90 wil je iets kopen waar je echt plezier aan hebt en bruikbaar is voor zowel foto als film, ga voor de A33.

                              Comment

                              Working...
                              X