Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videokaart in laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videokaart in laptop

    Ik heb niet veel verstand van video-kaarten; een collega van mij wil ook een 2nd hand T43 laptop kopen.

    In de mijne zit een 128 MB ATI FireGL V3200

    Hij heeft er eentje gevonden met een 64 MB ATI

    D'r zal wel verschil zijn veronderstel ik, maar waar zie je dat ?

    - Foto's ?
    - Google maps ?
    - Games ?
    - Video's ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Videokaart in laptop

    Dat ga je zien in de games. Heel vroeger was het wel belangrijk, omdat je resolutie, in combinatie met de kleurendiepte afhing van het beschikbare geheugen.
    http://www.infohq.com/Computer/notebook-video.htm.

    Games gaan textures en dergelijke in het video geheugen laden. Daar is het beter als je meer geheugen hebt.

    Alles zal dus met die 64MB geheugen werken, behalve games, en HD video zal ook wel afhangen van je cpu/grafische kaart combinatie.

    Comment


    • #3
      Re: Videokaart in laptop

      Speletjes spelen doet hij niet, dus ik veronderstel dat het dan weinig belang heeft.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Videokaart in laptop

        Meer en meer toepassingen maken gebruik van de grafisch kaart, niet alleen spelletjes of filmpjes kijken. Al blijft het voorlopig natuurlijk beperkt tot grafische toepassingen en dingen die massaal geparallelliseerd kunnen worden.

        Maar 't verschil tussen 64 en 128 is nu ook niet om over naar huis te schrijven. Dat het 2x zoveel is is minder relevant dan de ondersteuning voor GPGPU of DirectX 10.
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X