Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

    Nu kan ik alle hulp gebruiken...

    Tot dinsdag alles goed dacht ik. Maar vandaag zet ik de pc op, en merk ik dat als ik via start/afbeeldingen ga, er gewoon niets komt op het scherm na de muisklik. Als ik via Computer/C/Users/ ga, zie ik evenmin de mappen met foto's en muziek!! De mappen zijn dus gewon niet te bereiken!

    Ik heb ze uiteraard niet verwijderd. Het gaat ook enkel om die twee mappen! De rest is nog okee.


    Ik dacht dat het dinsdag nog goed was, maar kan ook maandag geweest zijn. In elk geval heb ik maandag ook een flink pak updates geïnstalleerd. Ik voer aldus een systeemherstel uit, en nu heb ik al enkele subfolders in de map Afbeeldingen, maar lang niet alles en geen enkele foto (enkel submappen). Bewijst dat ik niets verwijderd heb. Maar foto's en muziek van folders op de desktop zie ik nog wel. Het is dus puur in die verwijzing dat iets scheelt, en het systeemherstel kan het net denk ik.


    Heb al ergens gevonden dat na enkele keren heropstarten dit plots opgelost was. Bij mij nog niet dus... Iemand nog dit probleem of oplossingen, zonder in de registry te moeten gaan etc.?


    ps: en een virus is het ook niet!
    Last edited by ajuin; 23 september 2010, 22:41.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

    Systeemherstel houdt zich enkel bezig met de software, niet met de data die in Mijn documenten staat...
    Dat je foto's en muziek kan recupereren via systeemherstel zou me dus verwonderen.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

      Dat weet ik, maar ofwel was het de herstart die enkele mappen al terug boven toverde, ofwel het systeemherstel toch zelf.

      Ik zie dus enkel al submappen waar iets anders instaat dan jpg's.


      Ik heb dus:
      - desktop met map met jpg's of mp3 die ik gewoon zie en afspeel, no problemo
      - map 'afbeeldingen' van vista: geen enkele jpg, enkel submap met html oid
      - map 'muziek' van vista: geen enkele mp3 te zien of af te spelen
      - alle overige zaken op de pc

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Ik heb dus:
        - desktop met map met jpg's of mp3 die ik gewoon zie en afspeel, no problemo
        - map 'afbeeldingen' van vista: geen enkele jpg, enkel submap met html oid
        - map 'muziek' van vista: geen enkele mp3 te zien of af te spelen
        - alle overige zaken op de pc
        Ben je "administrator" of "owner" van de directories die je zou moeten zien? Misschien is er bij de updates iets misgelopen en heb je geen rechten meer.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Ben je "administrator" of "owner" van de directories die je zou moeten zien? Misschien is er bij de updates iets misgelopen en heb je geen rechten meer.
          'Documenten' doet ie nog normaal, het gaat hem enkel om jpeg en mp3 dat gelinkt is aan een start-shortcut, zoals in screenshot (dus Vista-folder). Daar heb ik dus ook nog alle rechten toe. Ik ben admin bovendien ja...


          Het lijkt me dus een Vista issue met die vaste folders, maar ik weet me echt geen raad verder.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

            Ik zou eens een grondige schijfcontrole doen. Er zouden wel eens wat cross-linked files kunnen opduiken.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

              ben je zeker dat Vista je account geen 2de maal gecreeerd heeft.
              Ik bedoel, bij XP ging dat vroeger zo:

              Je had een profiel, sloot af.
              Als je later weer inlogde en XP starte verkeerd durfde die soms een soort duplicaat van je profiel maken met nieuwe mappen zoals mijn documenten etc...
              De enige manier om dat te checken was in de user mappen te gaan kijken en daar zag je onder users soms staan de mappen (voorbeeld):
              - Biohazard
              - Biohazard-12123dfdq

              het tweede is dan het nieuwe profiel.
              Oplossingen:
              -als admin inloggen en alle documenten, muziek en fotos van map 1 naar map 2 kopieren.
              ofwel
              - pc afsluiten en terug inloggen, soms kom je dan op het 'oude' profiel terecht... NADEEL: in sommige gevallen wiste XP het eerste profiel: alles kwijt
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

              Comment


              • #8
                Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                Ik zou eens een grondige schijfcontrole doen. Er zouden wel eens wat cross-linked files kunnen opduiken.
                Een checkdisk deed ie meteen na de heropstart, voor mij ook het teken dat Vista zelf iets had opgemerkt dat niet koosjer was.

                De users zal ik vanavond ook nog eens nakijken. Intussen google ik verder op problemen met persoonlijke folders die plots weg zijn...

                Ik heb wel nog foto's en muziek op backup, maar de oorzaak moet eerst gekend zijn, anders kan ik het nog voor hebben!

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                  Vista en windows 7 deelt die documenten anders in dan XP. Eigenlijk werken Vista en windows 7 met bibliotheken. Je kan dus een aantal mappen toevoegen aan 1 bibliotheek, zodat je toegang krijgt tot al die mappen in 1 overkoepelende map (lees bibliotheek).
                  Als je dus een bibliotheek muziek hebt, dan kan die bv. de map "MP3" bevatten die op je C: staat, en de map "MP3" die op de d: staat. (als je nog kan volgen).

                  Ik denk dat je vista een aantal van die koppeling in die bibliotheken heeft kwijtgespeeld.
                  Ik zit hier nu aan een XP toestel, dus hoe je die koppelingen terug juist legt zou ik thuis eens moeten bekijken. Maar dit probleem lijkt me eerder zoiets te zijn...

                  Maar als ik je goed begrijp staat je muziek gewoon ook op je desktop, of is dat gewoon eens snelkoppeling ernaar toe ? Met zo'n snelkoppeling heb ik geen probleem, maar al je muziek op je desktop zetten zou ik niet doen...
                  Als je je muziekmap op je desktop gezet hebt (en dus uit je "mijn documenten", "mijn muziek" hebt gesleept) is het normaal dat die bibliotheek die koppeling niet meer terugvindt...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                    Ben niet zo'n computer freak maar als je nu eens je map " mijn documenten " aanklikt en vervolgens "ctrl F" intoetst en vervolgens " *.jpeg " of " *.mpeg " dan zoekt deze toch waar je foto's of muziekbestanden zitten. Of niet?
                    Zoniet heel je computer op dezelfde manier laten doorzoeken.

                    Grtz

                    Louis
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Vista en windows 7 deelt die documenten anders in dan XP. Eigenlijk werken Vista en windows 7 met bibliotheken. Je kan dus een aantal mappen toevoegen aan 1 bibliotheek, zodat je toegang krijgt tot al die mappen in 1 overkoepelende map (lees bibliotheek).
                      Als je dus een bibliotheek muziek hebt, dan kan die bv. de map "MP3" bevatten die op je C: staat, en de map "MP3" die op de d: staat. (als je nog kan volgen).

                      Ik denk dat je vista een aantal van die koppeling in die bibliotheken heeft kwijtgespeeld.
                      Ik zit hier nu aan een XP toestel, dus hoe je die koppelingen terug juist legt zou ik thuis eens moeten bekijken. Maar dit probleem lijkt me eerder zoiets te zijn...

                      Maar als ik je goed begrijp staat je muziek gewoon ook op je desktop, of is dat gewoon eens snelkoppeling ernaar toe ? Met zo'n snelkoppeling heb ik geen probleem, maar al je muziek op je desktop zetten zou ik niet doen...
                      Als je je muziekmap op je desktop gezet hebt (en dus uit je "mijn documenten", "mijn muziek" hebt gesleept) is het normaal dat die bibliotheek die koppeling niet meer terugvindt...
                      Niet alle muziek staat op de desktop, gewoon enkele nummers. Dat was om aan te tonen dat niet gewoon alle mp3's of alle jpg's corrupt zijn en dat het daaraan ligt. Ik kan mp3 en jpg afspelen en zien, maar de folder 'Afbeeldingen' en 'Muziek' is gewoon pardoes weg... Ook de snelkoppeling vanuit het startmenu zoals in screenshot hierboven, werkt gewoon niet meer.

                      Na een systeemherstel zie ik nu plots opnieuw de betreffende folders, met enkele subfolders. Maar alle data erin is nog niet terug. In de muziekmap staat enkel de voorbeeldmuziek van Windows, in de Afbeeldingenmap staan enkel die folders die andere data bevatten dan enkel jpg's.

                      Er is dus iets mis met linken of indexen of registers, maar tot nu toe heb ik niets kunnen vinden. De registry van jpeg en mp3 is in orde, daar staat bij dat het om images of music etc. gaat.

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                        Zoals al gezegd : die folders van mijn documenten zijn "speciallekes".
                        Waar staat die muziek (in welke fysieke map op je harddisk). Je moet gewoon die links van die bibliotheek "mijn muziek" aanpassen naar die fysieke map, en dan heb je je muziek terug.

                        Als ik me nog goed herinner, moet je ergens rechts klikken op zo'n bibliotheekmap, daar eigenschappen kiezen, en dan kan je de FYSIEKE mappen die de inhoud vormen van die bibliotheek aangeven. Het is zoiets, maar vanaf hier kan ik de juist procedure niet uittesten, omdat ik hier achter een XP PC zit (en daar die mijn documenten, anders werken).
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                          En rechts klikken op een folder => vorige versies?
                          Heb je deze of was dat uitgeschakeld op uw PC?
                          Dit alleen als de juiste locatie van de folder gebruikt wordt maar die leeg/corrupt blijkt te zijn.

                          Voor de rest zoals polleke_cgc zegt, kijken of de bibliotheek nog verwijst naar de juiste locatie.
                          Maar als je niet via die bibliotheek of startmenu gaat maar via de verkenner, dan zou je ze toch wel zeker moeten terugvinden ... de juiste dan.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                            Via de Verkenner waren de mappen ook gewoon niet meer aanwezig en te zien. Daarom ook dat de link via Startmenu niet werkte.


                            Na systeemherstel had ik enkele mappen opnieuw in die persoonlijke folders, en zie ik dus de mappen al terug in de Verkenner en werkt de link van het Startmenu ook al terug. Enkel linkt niets van de data zelf aan die bibliotheken.


                            Vanavond zal ik eens goed kijken naar de linken en de registry (%userprofiles% etc.).
                            Je ziet dat met het terugzetten van data het probleem nog niet van de baan is.

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: Vista: ALLE afbeeldingen en muziek plots weg

                              De registry heb je hiervoor normaal echt niet nodig.
                              Zet je files terug, en zorg dat die links terug staan van de bibliotheken van mijn documenten en je zou terug vertrokken moeten zijn.
                              Lees anders misschien dit eens door...

                              Ik snap wel niet hoe die bestanden plots "weg" kunnen zijn, want zelf heb ik het nog niet meegemaakt. Dat is niet direct nieuwe functionaliteit van het NTFS bestandssysteem .
                              Er bestaan virussen die MP3's zoeken en verwijderen (of de makers hiervan gesponserd zijn door SABAM weet ik niet), maar je moet al veel pech hebben om er zo-eentje te hebben. Ook met updates van windows te installeren, heb ik nog niet meegemaakt dat plots files weg waren.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X