Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 AE-L AF-L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 AE-L AF-L

    Ik begrijp de knop AE-L AF-L niet zo goed op de achterkant van mijn Nikon. Heb de indruk dat de knop hetzelfde doet als de ontspanner half indrukken. Of ben ik verkeerd?

    En in welke situatie gebruiken jullie de AE-L AF-L knop?

    Met vriendelijke groeten.

    Jimmy.

  • #2
    Re: Nikon D80 AE-L AF-L

    Misschien is die wel geprogrammeerd met AF-on en dan doet die hetzelfde als de ontspanknop halfindrukken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 AE-L AF-L

      sorry, ik ben ook maar een beginner, maar als je AL-E indrukt stel je scherp op het donkerste vlak van u onderwerp, zo word de helderheid bepaald.
      Bii een donkere opname stel je scherp op een donker punt, even AL-e indruken en opnameknop half,dan op onderwerp richten en foto nemen zal een foto opleveren, die heldererder is als werkelijke situasie.
      hoop hier niet tegen iemand zijn schennen te stampen, anders sorry

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 AE-L AF-L

        Ik zou gewoon scherpstellen op wat je scherp wil hebben of het nu licht of donker is. Om de belichting vast te stellen gebruik je wel donkere en lichte delen enz..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 AE-L AF-L

          Die knop is programeerbaar.
          Als ik me niet vergis kan je hem programeren om de belichting vast te zetten, belichting en focus en focus alleen.
          Handleiding er even bijnemen en de functie kiezen die je het beste licht.
          Veel succes...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 AE-L AF-L

            Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
            Die knop is programeerbaar.
            Als ik me niet vergis kan je hem programeren om de belichting vast te zetten, belichting en focus en focus alleen.
            Handleiding er even bijnemen en de functie kiezen die je het beste licht.
            Veel succes...
            Klopt!
            Persoonlijk heb ik mijn ontspanknop ingesteld op alleen focus lock.
            De AE-L knop gebruik ik voor enkel exposure lock. Op die manier kan ik allebei apart regelen.
            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
            Flickr album Homepage

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 AE-L AF-L

              Heb gisteren nog eens de handleiding gelezen en zoals jullie zeggen kan ik deze knop instellen in het menu.
              Zijn er voor en nadelen als ik een bepaalde functie instel? Zo ja de welke?

              En welke functie gebruiken jullie en waarom?

              Groetjes

              Comment

              Working...
              X