Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's tijdens feestje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's tijdens feestje.

    Hallo.

    Ik moet zaterdag foto's nemen op een feestje waar weinig licht is.
    Hebben jullie tips voor me? Waarmee ik sfeer kan brengen in de foto, en dus geen overbelichte foto's zonder sfeer heb?

    Ik gebruik een Canon 10D, en heb een flitser voor er op.

    MVG,

    Karel

  • #2
    Re: Foto's tijdens feestje.

    Ik hoop voor jouw dat je nog een lens hebt ook....liefst lichtsterk.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Foto's tijdens feestje.

      f2.8 lens iso 800 en lichtjes flitsen.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Foto's tijdens feestje.

        Hoe flits je lichtjes.

        En ja, een lens heb ik ook...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's tijdens feestje.

          Oorspronkelijk geplaatst door karelaanzee Bekijk bericht
          Hoe flits je lichtjes.

          En ja, een lens heb ik ook...
          Misschien handig om te zeggen welke flitser u hebt :-)

          Comment


          • #6
            Re: Foto's tijdens feestje.

            Canon Speedlite 580 x.

            nog een vraagje: moet dat witte blaadje normaal tussen de flitser en het doorzichtige kapje zitten of boven dat kapje? zo is het nu bij mij en ik denk dat dat niet klopt

            Comment


            • #7
              Re: Foto's tijdens feestje.

              Oorspronkelijk geplaatst door karelaanzee Bekijk bericht
              Canon Speedlite 580 x.

              nog een vraagje: moet dat witte blaadje normaal tussen de flitser en het doorzichtige kapje zitten of boven dat kapje? zo is het nu bij mij en ik denk dat dat niet klopt
              Ik denk dat jij met dat witte blaadje een "diffusor" bedoelt. Dat witte plaatje zorgt ervoor dat bij het bouncen een weinig flitslicht rechtstreeks op het onderwerp valt: klik!
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Foto's tijdens feestje.

                Oorspronkelijk geplaatst door karelaanzee Bekijk bericht
                Canon Speedlite 580 x.

                nog een vraagje: moet dat witte blaadje normaal tussen de flitser en het doorzichtige kapje zitten of boven dat kapje? zo is het nu bij mij en ik denk dat dat niet klopt
                Wit blaadje is een bouncekaartje, als je het kapje gebruikt, moet je dat blaadje inschuiven
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's tijdens feestje.

                  Dat wit blaadje zit boven de diffusor die je moet uittrekken om een 14 mm brandpuntafstand te belichten.Bedoeling is bij bouncen (flash recht naar boven gericht) een lichte reflectie te geven in de ogen zodat je in de pupillen een wit lichtje ziet dat een wat meer levendig aspect aan je foto geeft.De 14 mm diffusor moet je terug inschuiven,en alleen het witte vlakje er laten uitzitten.(cfr p. 19 handleiding)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's tijdens feestje.

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    f2.8 lens iso 800 en lichtjes flitsen.
                    Lichtjes flitsen wil zeggen : compensatie +/- 1/3 stop verminderen.
                    Mss ook eens proberen als je portretten maakt = Groothoek lens + sluitertijd 1/30 a 1/40. Zo krijg je een beetje achtergrond. (als die er al is)
                    Wil je op zeker spelen? camera op "P", iso 800, laat de flits en de camera zelf berekenen.
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's tijdens feestje.

                      Lange sluitertijden en flits rechtvooruit. Zie dat de achtergrond minstens 2 stops lichter is dan de voorgrond, waardoor je gerust tot 1/10 sluitertijd of zelfs trager kan gaan. Zie dat je je camera op m zet en de belichting afstelt op de achtergrond (en daar heb je dus echt geen 2.8 voor nodig, al kan het handig zijn, maar let op met de scherptediepte). Als je dan je flits op -2/3 oid zet flits je in principe de personen op de voorgrond vast. Iso smijt je normaal redelijk hoog.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's tijdens feestje.

                        Zo heb ik het geleerd,ik zeg niet dat dit de enige en echte manier is, maar zo trek ik mij toch meestal uit de slag;

                        Instelling:

                        •Zet de camera in de M stand (Manueel)
                        •Stel de camera in op ISO 400 en gebruik een redelijk groothoek objectief
                        •Stel het diafragma in op f/4
                        •Stel de sluitertijd in op 1/8 seconde
                        •Laat de flitser afgaan op het tweede sluitergordijn
                        •De witbalans mag de camera zelf berekenen (WB=Auto)

                        bron:http://www.strobist-info.nl/pages/ui...nc-flitsen.php
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's tijdens feestje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Zo heb ik het geleerd,ik zeg niet dat dit de enige en echte manier is, maar zo trek ik mij toch meestal uit de slag;

                          Instelling:

                          •Zet de camera in de M stand (Manueel)
                          •Stel de camera in op ISO 400 en gebruik een redelijk groothoek objectief
                          •Stel het diafragma in op f/4
                          •Stel de sluitertijd in op 1/8 seconde
                          •Laat de flitser afgaan op het tweede sluitergordijn
                          •De witbalans mag de camera zelf berekenen (WB=Auto)

                          bron:http://www.strobist-info.nl/pages/ui...nc-flitsen.php
                          Ik durf de iso afhankelijk van de belichting toch hoger te zetten. Flitsen op 2de gordijn heeft als voordeel dat bewegingen de juiste kant lijken uit te gaan, maar heeft als nadelen dat je timing vertraagt wordt (want flits volgt later na afdrukken) en je nogal veel kans loopt op gesloten ogen (die gaan nogal eens toe door voorflitsen bij i/e-TTL. Ik neem aan dat het hier noet om stijldansen oid gaat, dus zou ik zeggen dat dat 2de dordijn eigenlijk geen voordelen biedt en slechts nadelen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's tijdens feestje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Ik hoop voor jouw dat je nog een lens hebt ook
                            ha ja he, want zonder lens zal het niet lukken
                            tenzij... camera obscura?
                            mvg, Wilfried
                            http://www.familialebemiddeling.net
                            http://www.mestdagh.biz

                            Comment

                            Working...
                            X