Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes Studio Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Falcon Eyes Studio Flitsset

    Kan iemand hier mij raad geven,
    ik heb een ruimte van 4m op 5m ongeveer,
    waar ik graag een klein studioset zou willen plaatsen
    mijn eerste vraag is al of deze ruimte groot genoeg is?
    Ik heb ondertussen al het één en ander gelezen over flitssets de éne zegt dat rond de 200 watt genoeg is voor kleinere ruimte's de andere zegt van niet,
    nu heb ik deze gezien van Falcon Eyes http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=5881
    zou ik met deze set al kunnen beginnen?
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

  • #2
    Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

    Ge kunt met alles beginnen, ook met een bougie !

    Maar als ik naar de specs ga kijken en ik zie daar staan oplaadtijd 4,5 seconden, dat is een eeuwigheid hé, en als er nu in studio voor modellen iets belangrijk is, dan is het de oplaadtijd, dat is een vreugde of een PITA, al naar gelang de snelheid, bij iedere foto die je neemt. Ik heb Elinchrom met een laadtijd van 6 tienden van een seconde, ik zou dus nooit met een oplaadtijd van 4,5 seconden willen werken.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

      De SS reeks van Falcon Eyes is meer speelgoed (zijn uit plastiek en hebben geen koeling).

      Als het om de prijs gaat zou ik http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=6238 deze nemen.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

        Zeker daar nie bestellen, der zijn verschillende topic's te vinden op't die nie meer zo positief zijn over fotosg
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

          en die van studioking http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=7235
          en over mijn ruimte is die te doen of te klein,portret en dierenfotografie daar gaat meer mijn interesse naartoe
          Groetjes Leen
          Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

          Comment


          • #6
            Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

            4 op 5 is nipt maar doenbaar, zeker voor portret.

            Als je dan toch voor 400 watt gaat kijk voor elinchron d-lite it set van 400 w.
            Duurder dan uw voorstel maar zeker 5 keer beter ook.

            Ps er is eeb 200 watt set ook.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              De SS reeks van Falcon Eyes is meer speelgoed (zijn uit plastiek en hebben geen koeling).

              Als het om de prijs gaat zou ik http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=6238 deze nemen.
              Ik heb dat setje bij mij staan, ook in een ruimte van ongeveer 4x5, werkt zeer goed, een aanrader.
              'k Moet er wel bij zeggen dat ik, door de kleine ruimte, 2 strobists (SB600, op +- 1/8 kracht) gebruik ipv 1 vd flitsers om de achtergrond op te lichten. (en daarmee krijg ik een stoffen doek vlak wit zonder overstraling)

              Comment


              • #8
                Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                zou alleen zoals al eerder vermeld niet bestellen bij fotosg.
                Als je de afgelopen aantal topics ziet over hen wordt je daar niet vrolijk van. Zou dat risico dus niet lopen.
                Vermeld het nog maar even een keer gezien er volgens mij door TS overheen wordt gelezen.
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

                Comment


                • #9
                  Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                  Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                  zou alleen zoals al eerder vermeld niet bestellen bij fotosg.
                  Als je de afgelopen aantal topics ziet over hen wordt je daar niet vrolijk van. Zou dat risico dus niet lopen.
                  Vermeld het nog maar even een keer gezien er volgens mij door TS overheen wordt gelezen.
                  waar kan je dan die studioking nog verkrijgen?
                  Groetjes Leen
                  Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                    ik heb mijn zolder sinds een tijdje ook verbouwd tot studio en ook mijn ruimte is dik 4 meter breed, 5 meter lang (eigenlijk 6 meter zelfs, maar dan sta ik wel in het trapgat) en 2,5 meter hoog.

                    Ik gebruik een setje Elinchrom D-lite 4 flitsers (niet de IT versie dus geen trigger ingebouwd) en die bevallen mij uitstekend. 400Ws is in mijn ruimte meer dan voldoende, mijn flitsers staan nog het meest afgesteld op, of net boven minimaal vermogen. Op meer dan half vermogen heb ik ze eigenlijk nog nooit gehad. (ik schiet in m'n studio meestal op 1/125 iso 100 en f8). Achteraf gezien had ik het waarschijnlijk met een set 200Ws ook wel kunnen doen. Als ik er nog een set bijkoop (wat op termijn nog wel de bedoeling is) dan zal dat vrijwel zeker ook een 200Ws zijn. Voorlopig combineer ik mijn studioflitsers met een aantal reportageflitsers (Nikon SB-25's, Canon 430EX/ 580EX II). Deze laatsen gebruik ik ook het meest om de achtergrond te belichten of bijvoorbeeld als haarlichtje (met een zelfgemaakte grid snoot)
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
                      waar kan je dan die studioking nog verkrijgen?
                      Net als Illustar en Lastolite lijken ook deze Linkstars te zijn.

                      Bij linkstar kan een invoerder flitsen bestellen met hun huismerk in plaats van het merk Linkstar opgedrukt


                      Linkstar kunt je bvb ook kopen bijde Studio73 winkels.
                      Illustar (zelfde als Linkstar maar huismerk) kun je bij GSL kopen.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                        Dag Leen,

                        Zelf gebruik ik de Elinchrom D-lite 4 To Go set. Misschien iets duurder maar je zal er tevreden van zijn.
                        In deze reeks is er ook een D-Lite 2 set.
                        Mijn 3 andere koppen zijn ook van Elinchrom en ondertussen een jaar of 8 oud. Ze werken nog steeds zonder probleem.
                        Mijn ruimte is 4 op 7.

                        Groetjes

                        Jean
                        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          ik heb mijn zolder sinds een tijdje ook verbouwd tot studio en ook mijn ruimte is dik 4 meter breed, 5 meter lang (eigenlijk 6 meter zelfs, maar dan sta ik wel in het trapgat) en 2,5 meter hoog.

                          Ik gebruik een setje Elinchrom D-lite 4 flitsers (niet de IT versie dus geen trigger ingebouwd) en die bevallen mij uitstekend. 400Ws is in mijn ruimte meer dan voldoende, mijn flitsers staan nog het meest afgesteld op, of net boven minimaal vermogen. Op meer dan half vermogen heb ik ze eigenlijk nog nooit gehad. (ik schiet in m'n studio meestal op 1/125 iso 100 en f8). Achteraf gezien had ik het waarschijnlijk met een set 200Ws ook wel kunnen doen. Als ik er nog een set bijkoop (wat op termijn nog wel de bedoeling is) dan zal dat vrijwel zeker ook een 200Ws zijn. Voorlopig combineer ik mijn studioflitsers met een aantal reportageflitsers (Nikon SB-25's, Canon 430EX/ 580EX II). Deze laatsen gebruik ik ook het meest om de achtergrond te belichten of bijvoorbeeld als haarlichtje (met een zelfgemaakte grid snoot)
                          Sorry dat ik hier even inpik maar zit een beetje met dezelfde vraag.
                          Mag ik er dan van uit gaan dat het in die ruimte met 400Ws op een D700 (iso200), zelfs op minimum kracht onmogelijk is om bvb f/4 te gebruiken? (En dus beter voor de 200Ws set ga)
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                            Sorry dat ik hier even inpik maar zit een beetje met dezelfde vraag.
                            Mag ik er dan van uit gaan dat het in die ruimte met 400Ws op een D700 (iso200), zelfs op minimum kracht onmogelijk is om bvb f/4 te gebruiken? (En dus beter voor de 200Ws set ga)
                            Nou, dat wordt best lastig denk ik. Je zult dan in ieder geval je flitsers verder van je onderwerp moeten zetten. En de vraag is dan dus maar of je dan ruimte genoeg hebt. Anderzijds zie ik niet zoveel reden om f4 te gebruiken in een studio. Als ik buiten een portret schiet gebruik ik graag grote diafragma's om m'n onderwerp los te krijgen van de achtergrond. In de studio gebruik ik normaal een egale achtergrond (wit of zwart papier van 2,70 meter breed, waar ik eventueel op flits met een kleurgel) en heb ik ruimte genoeg om mijn onderwerp zover vóór de achtergrond te zetten dat ik geen last meer heb van een storende achtergrond of overstraling etc.
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Nou, dat wordt best lastig denk ik. Je zult dan in ieder geval je flitsers verder van je onderwerp moeten zetten. En de vraag is dan dus maar of je dan ruimte genoeg hebt. Anderzijds zie ik niet zoveel reden om f4 te gebruiken in een studio. Als ik buiten een portret schiet gebruik ik graag grote diafragma's om m'n onderwerp los te krijgen van de achtergrond. In de studio gebruik ik normaal een egale achtergrond (wit of zwart papier van 2,70 meter breed, waar ik eventueel op flits met een kleurgel) en heb ik ruimte genoeg om mijn onderwerp zover vóór de achtergrond te zetten dat ik geen last meer heb van een storende achtergrond of overstraling etc.
                              Flitser verder zetten geeft toch harder licht? Maar zou het dan in mijn geval niet beter zijn toch maar de 200 versie te kopen? Ik zal mijn vraag anders formuleren (misschien domme vraag maar ben op gebied van studio een leek): Als men de 400Ws set op minimum zet en men zet de 200Ws op minimum, hoeveel stops verschil geeft dit?
                              Zelfs als ik kleine f gebruik, ga ik dan met de 200Ws versie power te kort komen?
                              En als ik er ooit een grote softbox voor koop?
                              (sorry voor de vele vragen in iemand anders zijn topic, als het stoort stel ik ze in een nieuw topic maar misschien heeft de TS er ook wel iets aan...)
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X