Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Utopia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Utopia



    Het ooit groots project RAC (rijksadministratief centrum) staat er nu al 10 jaar verlaten bij. De utopische bedoeling was om alle administratieve diensten van België hier onder te brengen, vooral om kostenefficiënt te werk te gaan. In 1958 werd aan de bouw van deze 141 000 m² begonnen en na vele vertragingen werden de werken afgerond in 1983. Zeventien jaar later werden de gebouwen verlaten en verkocht. Sindsdien is de teloorgang misschien wel symbolisch voor het huidige België. Alleen de financiëntoren is in handen van de staat gebleven en gerenoveerd.

    Ik ben zelf geen fan van de bewerking, maar deze is louter en alleen functioneel gebruikt. Ik hoop dat jullie dit ook door hebben.

    Groeten
    Mipstoo
    Last edited by mipstoo; 22 september 2010, 20:56.

  • #2
    Re: Utopia

    knappe compositie !
    Ik hou van de verlaten sfeer in deze foto.
    ( Persoonlijk vind ik het blauw van de gerenoveerde toren iets te fel )
    Nikon D750 | Nikon D300 en glas tekort :)

    Comment


    • #3
      Re: Utopia

      goede compositie.
      interessant onderwerp.

      Ik ben zelf geen fan van de bewerking, maar deze is louter en alleen functioneel gebruikt. Ik hoop dat jullie dit ook door hebben.

      geen fan van de bewerking.
      waarom dan toegepast ???
      hoezo functioneel ?
      ik ben er ook geen fan van hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Utopia

        Prachtig...zou daar wel eens binnen willen rondneuzen!
        Gear:Canon EOS 5DMk4 , 11/24Canon , 24/105Canon and some other stuff. http://www.burieddreams.nl/ , https://www.flickr.com/photos/nintheu/albums

        Comment


        • #5
          Re: Utopia

          Moet het hebben van de compositie en deze is prachtig, maar de bewerking vind ik minder.
          Het haalt de sfeer uit de foto. Alsof ze het al een beetje aan het opknappen zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Utopia

            Oorspronkelijk geplaatst door Industrial63 Bekijk bericht
            Prachtig...zou daar wel eens binnen willen rondneuzen!
            Ook van hetzelde idee.

            Bewerking iets minder fel misschien.
            Anders best wel goed hoor,
            Oud in z/w en nieuwe in kleur, inderdaad functioneel.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Utopia

              Mooie compo, de bewerking is normaal niet my cup of tea, maar hier stoort ze inderdaad niet te veel. De financiëntoren IS gewoon mooier.

              Comment


              • #8
                Re: Utopia

                Allemaal bedankt voor het kijken en schrijven...

                Binnen is niet zo veel meer te zien. Kale betonnen muren en elke verdieping hetzelfde. er zijn veel mooiere urban plaatsen.

                Het contrast is echter wel groot, tussen de nieuwe en gerenoveerde toren en de enkele hectaren verlaten oppervlaktes er net naast. De selectieve kleur draait hier ook om. Eigenlijk is het schandalig dat zoveel oppervlakte in deze dichtbevolkte stad, zo lang leeg kan staan. Terwijl velen een dak zoeken of zich geen woonplaats in de stad kunnen veroorloven.

                Groeten
                Mipstoo

                Comment


                • #9
                  Re: Utopia

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Moet het hebben van de compositie en deze is prachtig, maar de bewerking vind ik minder.
                  Het haalt de sfeer uit de foto. Alsof ze het al een beetje aan het opknappen zijn.
                  Helemaal mee eens.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: Utopia

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                    Het contrast is echter wel groot, tussen de nieuwe en gerenoveerde toren en de enkele hectaren verlaten oppervlaktes er net naast. De selectieve kleur draait hier ook om.

                    Groeten
                    Mipstoo
                    Dat boeit me, mensen die creatief bezig zijn en hiermee een boodschap willen overdragen. Alleen zit ik hier op mijn honger (wat onduidelijk). Als auteur : waarom blauw ? Of ontgaat er me hier iets Voor alle duidelijkheid : dit is geen negatief kritisch bedoelde opmerking !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Utopia

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Dat boeit me, mensen die creatief bezig zijn en hiermee een boodschap willen overdragen. Alleen zit ik hier op mijn honger (wat onduidelijk). Als auteur : waarom blauw ? Of ontgaat er me hier iets Voor alle duidelijkheid : dit is geen negatief kritisch bedoelde opmerking !
                      Blauw en financiën lijkt me een ZEER duidelijke link.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Utopia

                        Compo en bewerking maken een sterke indruk, vooral in combinatie met de tekst. (en dat mag, het hoeft niet alleen maar de foto te zijn)

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Utopia

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Dat boeit me, mensen die creatief bezig zijn en hiermee een boodschap willen overdragen. Alleen zit ik hier op mijn honger (wat onduidelijk). Als auteur : waarom blauw ? Of ontgaat er me hier iets Voor alle duidelijkheid : dit is geen negatief kritisch bedoelde opmerking !
                          Even voor alle duidelijkheid. Aan de kleur heb ik niks veranderd en dit is de originele foto. Geen extra verzadiging, geen kleuren opgepept, puur natuurlijke kkleur van de toren in de ochtendzon.

                          De bewerking is hier dus heel doordacht doorgevoerd omdat de rest echt puur verval is en alleen de toren op de achtergrond er uit steekt.

                          Allemaal bedankt voor de reacties...

                          Groeten
                          Mipstoo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Utopia

                            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                            Even voor alle duidelijkheid. Aan de kleur heb ik niks veranderd en dit is de originele foto. Geen extra verzadiging, geen kleuren opgepept, puur natuurlijke kkleur van de toren in de ochtendzon.

                            De bewerking is hier dus heel doordacht doorgevoerd omdat de rest echt puur verval is en alleen de toren op de achtergrond er uit steekt.

                            Groeten
                            Mipstoo
                            Wist niet dat het gebouw in realiteit ook blauw is, vandaar. Dus je bewerking om het verhaal te accentueren is prima uitgevoerd En mijn vraag opgelost inzake artistieke creativiteit. Proficiat
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment

                            Working...
                            X