Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met model fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met model fotografie.

    Hallo iedereen,

    ik zou graag beginnen met wat modelfotografie!
    Maar ik heb helemaal geen licht... nu heb ik (volgens mij toch)
    2 keuzes: studiolampen, en losse flitsers (bv. canon 580ex).
    Het licht denk ik wel voor de hand dat een beginner niet 100euro aan licht zal besteden
    De studiolampen vallen voor mij al af. Hoewel ik meestal op plaatsen met een stroombron zal fotograferen, wil ik ook wel eens buiten foto's nemen, en dat zal heel lastig worden met studiolampen.
    Ik zat dus te denken om te beginnen met een metz 48AF-1, met een lichtstand en paraplu/softbox. En later meer flitsers aanschaffen.
    Nu vroeg ik mij af of ik gewoon 2 goedkope metz 36 flitsers extra kan kopen, of dat die 36 echt niks is? En ik eigenlijk om de achtergrond te verlichten ook een ''dure'' flits
    nodig heb?
    Wat zouden jullie doen in mijn plaats???

    Budget momenteel ongeveer 300euro, maar ik hoef natuurlijk niet alles in een keer te kopen
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Beginnen met model fotografie.

    Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
    Wat zouden jullie doen in mijn plaats???
    een workshop volgen, belgiumdigitallive bijvoorbeeld...

    de strobist Lighting 101 files lezen

    één flash, statief, swivel, 2-in-1 plu, RF602 triggerset -> wat-heb-je-nodig-om-als-strobist-van-start-te-gaan
    met één flash kan je al zo veel doen!!

    en veel oefenen...
    Last edited by d_oracle; 22 september 2010, 16:14.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Beginnen met model fotografie.

      kem dezen tekst vandaag al geschreve dus kdoe gewoon ne copy-paste grotendeels

      Je kan geld gaan uitgeven aan studioflitsers als je dit wilt met softboxen/octaboxen en allerhande.
      Dit kan goed zijn als je constant ermee binnen gaat werken waar je voldoende ruimte hebt en continu-stroom, dus 220v
      Daarentegen wil je meer mobiel werken en eender waar kun 'bijlichten' moet je al gaan naar gewone flitser met paraplu's enz

      Hier moet je zelf gaan oordelen en beslissen wat je het liefste verkiest en waar je je het meeste gaat gebruiken

      dus stel ik zeker en vast voor eerst eens volgende draadjes door te nemen om ook wat extra info / ervaringen op te doen:





      Dit forum behandelt technische vragen rond strobisme en andere lichttechnieken.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Beginnen met model fotografie.

        en dan nog uw modellen vinden
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Beginnen met model fotografie.

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          en dan nog uw modellen vinden
          dat indd ook en dat is niet altijd even makkelijk want tegenwoordig zijn er veel die al zonder ervaring dik betaald willen worden
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Beginnen met model fotografie.

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            dat indd ook en dat is niet altijd even makkelijk want tegenwoordig zijn er veel die al zonder ervaring dik betaald willen worden
            goeie foto's maken... dan lopen ze je deur plat!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Beginnen met model fotografie.

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              goeie foto's maken... dan lopen ze je deur plat!
              dat is dan ook een feit veelal

              maar dit leer je dan ook door te proberen he en zonder is da dan ook moeilijk

              het 'leuke' aan het leven, de vicieuze cirkels soms
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Beginnen met model fotografie.

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                een workshop volgen, belgiumdigitallive bijvoorbeeld...
                Met een budget van € 300,00 zal een workshop wel niet de eerste prioriteit zijn zeker

                Nu ja, moest het toch zo zijn... Bij ons ben je ook meer dan welkom hoor
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Beginnen met model fotografie.

                  Op fora staat voldoende info over verschillende spulletjes. Voor €300,- moet je toch een aardig end komen. Genoemde apparatuur in deze topic is betaalbaar. Softboxen zijn meestal wat duurder maar een doorschietparaplu is ook prima te gebruiken.
                  Om te leren kun je een cursus gaan volgen zoals een aantal heren je al hebben voorgesteld. Tevens zijn er tonnen aan informatie te vinden op youtube en internetsites over strobist fotografie:




                  We are a photography, photoshop and workflow tutorial website. Specializing in humorous videos that will teach you more than you have ever known...and ever want to know.




                  http://www.metjegelaatopdegevoeligeplaat.nl/ (mijn eigen site)

                  Jorgen (http://www.beautyshoot.nl en bekend als madmax) heeft een hele mooie cursus op Youtube gezet.
                  Kijk er eens rustig naar en leer:
                  deel 1
                  deel 2
                  deel 3
                  deel 4
                  deel 5
                  deel 6

                  En vergeet niet, een reflectie scherm kun je ook als lichtbron gebruiken!
                  En laatste tip....ga sparen voor een lichtmeter, niet noodzakelijk maar wel handig.

                  Groeten Michael

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginnen met model fotografie.

                    Heel erg bedankt voor de info!
                    Misschien een rare keuze, maar ik heb nu toch de jinbei 180 set gekocht,
                    en tot nu toe bevalt het me zeer goed!

                    groeten Joep
                    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginnen met model fotografie.

                      Zie dat mijn berichtje dubbel gepost is (waarschijnlijk iets fout gegaan) succes met je nieuwe set.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginnen met model fotografie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                        Zie dat mijn berichtje dubbel gepost is (waarschijnlijk iets fout gegaan) succes met je nieuwe set.
                        veel te rap e
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginnen met model fotografie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                          Zie dat mijn berichtje dubbel gepost is (waarschijnlijk iets fout gegaan) succes met je nieuwe set.
                          [Mod] al opgekuist se
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment

                          Working...
                          X