Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop camera USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop camera USA

    Beste mensen,

    Een bevriend koppel van me gaat zaterdag naar Amerika. Dit koppel heeft bij een vorige trip naar Amerika zich een Sony Alfa 400 gekocht. Dit heeft enkele euro bespaard door deze daar te kopen.

    Nu ze terug gaan zou ik ook graag een camera laten meebrengen voor mij.
    Alleen heb ik geen flauw idee welke camera ze zouden moeten meebrengen.

    Ik ben echt een grote leek op het gebied van foto's. Ik ben een basic gebruiker van een fototoestel dus voor vakantiekiekjes en feestjes. Tot op heden had ik zo'n klein digitaal cameraatje maar wil nu graag een deftige camera voor mijn noden.

    Wat dit allemaal zo mag kosten? Wel in dezelfde prijsklasse als de sony alfa 400. (volgens mij verkopen ze deze niet eens meer) maar de vroege aankoopsom dus...

    hopelijk kunnen jullie mij helpen.
    Vriendelijke dank!

  • #2
    Re: Aankoop camera USA

    Door de dure yen en 21% procent BTW plus minimum 5% invoertax lijkt het mij niet de moeite. Garantie zou ook een probleem kunnen zijn. errr...
    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop camera USA

      Nerdifant, hij laat de camera door mensen meebrengen en daarmee zal je dus de invoertx en BTW gaan vermijden omdat deze "onschuldig" over de grens zal meegebracht worden.

      Je kan gewoonweg geen grote fouten maken in het laten meebrengen van een DSLR als het maar geen Canon is (grapje). Nee, even serieus nu. Stel voor jezelf het budget op en kijk even naar de basistoestellen van Canon, Nikon, Sony of Pentax.
      Gebruik dan even de zoekfunctie op dit eigenste forum naar je interessetoestel want elk toestel heeft hier al verschillende keren besproken en vergeleken geweest met anderen.

      De info moet niet eindeloos herhaalt worden hé .

      Toch vind ik is het interessant om onderstaande te lezen:
      Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

      De clue van het verhaal: het is niet omdat je een DSLR hebt dat je betere foto's zal maken!

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop camera USA

        En toch ga ik met Nerdifant mee hoor. De euro staat tegenwoordiger een stuk ongunstiger ten opzichte van andere munteenheden. Veel geld ga je er dus niet mee besparen. De kans dat je op den duur echter problemen krijgt met garantie als herstel noodzakelijk is, is aanwezig. Dan wordt het dus opeens een dure camera. Daarnaast zit je bijvoorbeeld ook nog met een amerikaanse stekker en een oplader die misschien alleen maar op 110V werkt.

        Qua invoerrechten is er volgens mij op het moment een vrijstelling tot 430 euro. Over alles wat duurder is moeten invoerrechten betaald worden. En dat iemand het zelf meeneemt en niet gecontroleerd wordt op het vliegveld maakt het natuurlijk nog niet legaal... Bij controle kan het resulteren in een boete
        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

        http://rouwkema.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop camera USA

          Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
          En toch ga ik met Nerdifant mee hoor. De euro staat tegenwoordiger een stuk ongunstiger ten opzichte van andere munteenheden. Veel geld ga je er dus niet mee besparen. De kans dat je op den duur echter problemen krijgt met garantie als herstel noodzakelijk is, is aanwezig. Dan wordt het dus opeens een dure camera. Daarnaast zit je bijvoorbeeld ook nog met een amerikaanse stekker en een oplader die misschien alleen maar op 110V werkt.

          Qua invoerrechten is er volgens mij op het moment een vrijstelling tot 430 euro. Over alles wat duurder is moeten invoerrechten betaald worden. En dat iemand het zelf meeneemt en niet gecontroleerd wordt op het vliegveld maakt het natuurlijk nog niet legaal... Bij controle kan het resulteren in een boete

          Ik zou er nog 2 dingen willen bijzeggen :
          1. Ik heb een D700 gecheckt bij een grote amerikaanse handel. Deze was zonder taks duurder dan hier in Belgie bij de populaire toonbankduwers
          2. De TS is gemakkelijk af. Het zijn de kenissen die de boete mogen betalen met een kruisje naast hun naam.


          nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop camera USA

            Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
            Dan wordt het dus opeens een dure camera. Daarnaast zit je bijvoorbeeld ook nog met een amerikaanse stekker en een oplader die misschien alleen maar op 110V werkt.
            Een nieuw stekkertje zal je ook de nek niet kosten.

            Dit heeft enkele euro bespaard door deze daar te kopen.
            als hier nu eens een substansiëel bedrag had gestaan....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop camera USA

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Een nieuw stekkertje zal je ook de nek niet kosten.
              Een nieuw stekkertje niet nee, maar een oplader kost zo al weer een paar tientjes als hij inderdaad alleen op 110V werkt
              http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

              http://rouwkema.smugmug.com/

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop camera USA

                Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                Een nieuw stekkertje niet nee, maar een oplader kost zo al weer een paar tientjes als hij inderdaad alleen op 110V werkt
                Ik denk dat de laders die ALLEEN op 110 of 220 werken nog dun bezaaid zijn. De meesten werken op 100-240 (260)V 50-60Hz. Die info valt ook op te zoeken.
                voor de TS: Hou rekening met de verkoopprijs, d.w.z. de geafficheerde prijs + sales tax (die verschilt volgens de staat).
                Of er met de huidige koers $<>€ nog veel verschil gaat op zitten betwijfel ik. En dan is er het weliswaar kleine risico dat de douane wel wakker zijn en toch eens controleren.

                Weeg alles af en ik denk dat op dit ogenblik er weinig voordeel zit in een aankoop in de US.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop camera USA

                  Hoeveel exact ze hebben bespaard weet ik niet meer. Het zal alleszins wel de moeite waard geweest zijn hoor want voor 10 euro zullen ze dat zeker niet gedaan hebben.

                  Alle nadelen in verband met stekkers en dergelijke hebben zij mij ook meegedeeld. En wat ik hier lees over een adapter klopt volledig. Ik denk de adapters die enkel nog op 110 volt werken kunnen we op 2 handen tellen...

                  In verband met de invoerrechten en dergelijke. Ze nemen geen doos mee ofzo mee. Ze steken hem gewoon in de valies. En als de douane ze controleert is het gewoon hun camera waar ze foto's mee trekken. Wie zal er daar aan twijfelen me dunkt...

                  Wat ik als eerste reactie lees van dat ik eens moet zoeken naar de verschillende soorten met hun voor- en nadelen zou ik gerust willen doen. Alleen ik ken er echt NIKS van é...

                  Als daar staat bij de ene ISO-gevoeligheidsinstelling ISO200 - 12800 (wat ik gewoon net kopieer van een pagina) en de andere ISO 100 dan zou ik niet eens weten waarover ze het hebben. Daarom denk ik ook dat dit niet echt veel nut heeft om te gaan vergelijken. Dit is zeker niet uit luiheid of dergelijke maar gewoon uit onwetendheid. Ze kunnen mij daar gelijk wat wijs maken als je snapt wat je bedoelt.

                  Daarom dacht ik dat jullie (waar velen onder ons toch stukken beter zijn in deze materie)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop camera USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door rTn Bekijk bericht
                    Hoeveel exact ze hebben bespaard weet ik niet meer. Het zal alleszins wel de moeite waard geweest zijn hoor want voor 10 euro zullen ze dat zeker niet gedaan hebben.

                    Alle nadelen in verband met stekkers en dergelijke hebben zij mij ook meegedeeld. En wat ik hier lees over een adapter klopt volledig. Ik denk de adapters die enkel nog op 110 volt werken kunnen we op 2 handen tellen...

                    In verband met de invoerrechten en dergelijke. Ze nemen geen doos mee ofzo mee. Ze steken hem gewoon in de valies. En als de douane ze controleert is het gewoon hun camera waar ze foto's mee trekken. Wie zal er daar aan twijfelen me dunkt...

                    Wat ik als eerste reactie lees van dat ik eens moet zoeken naar de verschillende soorten met hun voor- en nadelen zou ik gerust willen doen. Alleen ik ken er echt NIKS van é...

                    Als daar staat bij de ene ISO-gevoeligheidsinstelling ISO200 - 12800 (wat ik gewoon net kopieer van een pagina) en de andere ISO 100 dan zou ik niet eens weten waarover ze het hebben. Daarom denk ik ook dat dit niet echt veel nut heeft om te gaan vergelijken. Dit is zeker niet uit luiheid of dergelijke maar gewoon uit onwetendheid. Ze kunnen mij daar gelijk wat wijs maken als je snapt wat je bedoelt.

                    Daarom dacht ik dat jullie (waar velen onder ons toch stukken beter zijn in deze materie)
                    Tja, jij moet het weten. Neem een instap DSLR camera met kitlens
                    bv.
                    Nikon D3100 + 18-55 II
                    (www.cameranu.nl: 629€)
                    (www.bhphotovideo.com: $699.95)
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop camera USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door rTn Bekijk bericht
                      Hoeveel exact ze hebben bespaard weet ik niet meer. Het zal alleszins wel de moeite waard geweest zijn hoor want voor 10 euro zullen ze dat zeker niet gedaan hebben.

                      Alle nadelen in verband met stekkers en dergelijke hebben zij mij ook meegedeeld. En wat ik hier lees over een adapter klopt volledig. Ik denk de adapters die enkel nog op 110 volt werken kunnen we op 2 handen tellen...

                      In verband met de invoerrechten en dergelijke. Ze nemen geen doos mee ofzo mee. Ze steken hem gewoon in de valies. En als de douane ze controleert is het gewoon hun camera waar ze foto's mee trekken. Wie zal er daar aan twijfelen me dunkt...

                      Wat ik als eerste reactie lees van dat ik eens moet zoeken naar de verschillende soorten met hun voor- en nadelen zou ik gerust willen doen. Alleen ik ken er echt NIKS van é...

                      Als daar staat bij de ene ISO-gevoeligheidsinstelling ISO200 - 12800 (wat ik gewoon net kopieer van een pagina) en de andere ISO 100 dan zou ik niet eens weten waarover ze het hebben. Daarom denk ik ook dat dit niet echt veel nut heeft om te gaan vergelijken. Dit is zeker niet uit luiheid of dergelijke maar gewoon uit onwetendheid. Ze kunnen mij daar gelijk wat wijs maken als je snapt wat je bedoelt.

                      Daarom dacht ik dat jullie (waar velen onder ons toch stukken beter zijn in deze materie)
                      Vergis je niet: Op de douane zijn ze ook niet dom. Als je je camera niet aangeeft, en ze voeren het serienummer in, ben je gezien. De doos en het ticketje moet je sowieso dumpen, maar zelfs een vol kaartje erin en je eigen band eromheen zeggen niks. De kans is klein dat ze naar het serienummer gaan vragen, maar het kan zelfs voor iPods/iPhones.

                      De tijd dat je de douaniers makkelijk in het ootje kon nemen, is jammer genoeg voorbij. En als ze je betrappen, krijg je een fikse boete en betaal je alsnog BTW en invoerrechten, maar dan wel op de cataloguswaarde van het toestel. Die ligt vaak knap wat hoger dan wat jij ervoor betaald hebt.

                      Natuurlijk is het meer dan mogelijk, en als je onder de 430 euro blijft, heb je sowieso niks te vrezen. Maar het blijft illegaal én een loterij.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop camera USA

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                        Een nieuw stekkertje niet nee, maar een oplader kost zo al weer een paar tientjes als hij inderdaad alleen op 110V werkt
                        normaal zijn die 100-240V, toch normaal voor iets dat op vakantie meegaat.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop camera USA

                          sorry dat ik deze topic nog een keer boost...

                          Maar wat zouden jullie kopen als je moet kiezen tussen een sony a230 en een nikon d3000?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop camera USA

                            het idee alleen al dat die oorlogszuchtige yankees er geld aan verdienen zou ik verschrikkelijk vinden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop camera USA

                              Mmm daar gaat het niet over é en dit was ook niet mijn vraag (zonder respectloos te willen zijn voor jouw mening)

                              Comment

                              Working...
                              X