Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderdak schildpad gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderdak schildpad gezocht

    Beste,

    Eerst en vooral aan de mods ik weet niet of dit toegestaan is. Indien niet gelieve dit topic dan te verwijderen.

    Nu ik heb al 12 jaar 2 schildpadden een mannetje en een vrouwtje. Sinds een jaar of 5 is er elke lente wel een beetje strubbeling tussen de twee omdat het mannetje de natuur zijn gang wil laten gaan maar het vrouwtje denkt daar duidelijk anders over.

    Sinds enkele dagen is het geëscaleerd en zijn er constant 'gevechten' zo erg dat het mannetje bijna niet meer in de vijver durft. Het vrouwtje heeft hem ook redelijk toegetakeld (oa 2 nagels afgebeten). Ik ben ermee naar de dierenarts gestapt en laten nazien en gevraagd wat ik er best mee kan doen. Die gaf me de raad ze te splitsen.

    Dit is hier hellaas niet mogelijk en ik zie mijn dieren enorm graag, maar zoek via deze weg toch mss een baasje. Natuurlijk is het NIET om te verkopen! ik zoek enkel een goeie thuis. Indien iemand al schildpadden heeft of iemand kent die daar goed zal voor zorgen gelieve het me te laten weten.

    mvg

    David

    ps: nee ik smijt hem niet in de vaart.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: onderdak schildpad gezocht

    Is het echt niet mogelijk ze beide te houden en een fysieke afscheiding te maken?
    Kijk hier eens naar voorbeelden, met een minimum aan investering kan je een eenvoudige scheiding realiseren en hoef je je geliefde dieren niet af te staan.

    Indien beperkte plaats, maak een kleinere afscheiding en zet om de andere dag de ene schildpad in de ren en de andere er buiten?

    Misschien dat ze na verloop van tijd elkaar were graag gaan zien

    Die van ons begonnen ook te vechten, maar sinds ze in de buitenren zitten (en meer plaats hebben) is dat verleden tijd.

    Comment


    • #3
      Re: onderdak schildpad gezocht

      wij hadden vroeger twee landschildpadden, een struis mannetje en een kleiner vrouwtje.
      als hij hitsig was, beet het mannetje in het vrouwtje haar voorpoten.
      dan trok het vrouwtje zicht terug in haar schelp met kop en voorpoten.
      maar zoals schildpaddenbezitters wel weten, is de ruimte daar beperkt in die schelp.
      als ze de voorkant intrekt, komt haar kont naar achteren.
      die mannetjesschildpad wist dat blijkbaar zeer goed.
      dan liep hij naar achteren en kroop op het wijfje.
      dat ging helaas zo traag dat ze tegen dan opnieuw haar kont had ingetrokken.
      geen grapje, echte gebeurtenis!

      Comment


      • #4
        Re: onderdak schildpad gezocht

        Ik woon noch thuis dus mag zeker niet doen wat ik wil. Mijn vijvertje is er ene van 250 liter dus niet echt groot zeker niet als ik het nogmaals zou moeten delen. Het zou vrij zielig zijn voor de grote. Plus een fysieke afscheiding is vrij moeilijk in de vijver al over nagedacht

        oja vergeten bij te vermelden dat het waterschildpadden zijn... geen landschildpad wat denk ik eenvoudiger op te lossen was geweest.
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment

        Working...
        X